محی الدین محمد خانی در گفتگو با تابناک:
استاد دانشگاه ومحقق تربیتی گفت:تعامل دو سویه خانه ومدرسه درتربیت فرزندان ضروری بوده لذا تربیت علم است که باید هم والدین و هم مربیان برای پرورش فرزندان ودانش آموزان آن را بکار گیرند.
کد خبر: ۵۲۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 08 November 2017
دکتر محی الدین محمد خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود:والدین باید تربیت صحیح اخلاقی داشته باشند تا فرزندانی با اخلاق تربیت کنند وبزرگترین سرمایه برای فرزندان ادب و احترامی است که از اولیا و مربیان می آموزند.

این استاد دانشگاه ومحقق تربیتی گفت : والدین باید علاوه برتامین مایحتاج جسمانی فرزندان به نیازهای روحی نیز توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: :عواملی که موجب دروغگویی افراد می شود شامل؛ خودنمایی و پوشاندن ضعف های خود ،ترس از تنبیه و طرد شدن  ونیز طمع برای دریافت پاداش است .

محمد خانی با اشاره به لزوم حفظ آرامش در خانواده گفت: راز تربیت روحی ، حفظ آرامش و امنیت روحی کودکان است و بدترین برهم زننده آرامش روحی فرزندان دعواهای پدر ومادردرکانون خانواده می باشد .

به گفته این استادروانشناسی :مشکلات رفتاری کودکان در مدرسه حاصل تربیت روحی در منزل ومحیط خانواده است و پدران ومادران در محیط خانواده علیه همدیگر نباشند بلکه همراه ومکمل هم باشند.
محمد خانی ادامه داد،در تربیت فرزندان هم تشویق و هم تنبیه مهم است همانند پزشک که برای درمان درد ها هم از تیغ و مرهم باهم استفاده می کند .

دکتر محمدخانی  به نقش هماهنگی والدین در تربیت فرزندان گفت :روح کودکان با همسانی ،همدلی پدر ومادر وهمراه با آرامش ونبود استرس واضطراب پرورش می یابد .

وی در بخش دیگری ازسخنان  با اشاره به نقش مدرسه در تامین نیازهای روحی دانش آموزان گفت : همانطور که برای پرورش جسم به غذا نیاز داریم برای پرورش روح به مدرسه ومعلم نیاز مندیم و  قلم ، کتاب و مدرسه عامل پرورش روحی کودکان است  و نقش معلم در پرورش روحی وفکری دانش آموزان بسیار مهم می باشد.

محمد خانی ادامه داد، کودکان در مدرسه دلسوزی ، محبت ، بخشش ، تعاون ، همدلی و همکاری را فرا می گیرند وباید تلاش کرد تا مدرسه سازی و کمک به مدرسه بعنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود ومدرسه متعلق به مردم است و باید نسبت به حفظ ، مرمت وتجهیز آن همت گماشت .

ایشان  افزود : مشارکت در مدارس فقط پول نیست بلکه مشارکت فکری ، مهارتی و علمی نیاز مدارس است و کمک به مدرسه را اولویت اول زندگی قرار دهیم و آن را فراموش نکنیم.

وی به نقش مادران در تربیت فرزندان نیز اشاره کرد و گفت : مادران زیرک وآگاه به مسائل تربیتی نیاز خانواده های امروزی است و کودک در 2 سال اول زندگی زبان مادری را فرامی گیرد باید زبان مادری را حفظ کرد و با زبان مادری با فرزندان صحبت کنیم و مواظبت از اموال عمومی و توجه به محیط زیست را به فرزندان مان بیاموزیم و خود نیز الگو باشیم.

این استاد دانشگاه  گفت :بخشش وگذشت درروابط خانوادگی محبت و عشق را  به همراه دارد وهیچ گاه کودکان را باهمدیگر مقایسه نکنیم و خوشبختی فرزندان در گروه تربیت صحیح کودکان بدانیم و به این نکته توجه کنیم خدمت به هم نوعان ویژگی انسان های تربیت یافته است.


 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار