رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کرمانشاه با بیان اینکه استفاده مداحان از سبک‌های برگرفته از ترانه‌های غربی در عزاداری‌های حسینی جایی ندارد، از مداحان خواست تا در مداحی های خود از اشعار پرمغز استفاده کنند.
کد خبر: ۵۰۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 27 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،محمدتقی مقدسی، با اشاره به اینکه مداحان باید بعد از مقدمه خوانی، نوحه های پرمغز و اثرگذار خوانده و پس از آن گریزی هم به کربلا بزنند، به مداحان توصیه کرد: در مداحی‌های خود اشعار آیینی بخوانند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کرمانشاه  سبک مداحی را با آهنگ جدا دانست و ابراز تاسف کرد: عده‌ای به نام هیئت، هیئت را خراب می‌کنند.

مقدسی از مردم خواست تا هر جمعی را به عنوان هیئت عزاداری نپذیرند و برای عزاداری در هیئت‌های اصیل و شناسنامه دار حضور پیدا کنند.

وی اظهار کرد: عزاداری‌های حقیقی عزاداری‌هایی است که همراه با ادب، معرفت و شناخت بوده و اهداف امام حسین(ع) را در قیام عاشورا تبیین کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی از هیئت‌ها به اسم عزاداری برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کنند، عنوان کرد: گاهی هیئت ها با زدن داربست، بالا بردن صدای بلندگوها، ادامه دادن 
عزاداریها تا پاسی از شب و ... برای مردم ایجاد مزاحمت می کنند که این مسئله با اهداف قیام امام حسین(ع) در تضاد است.

 مقدسی با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری باید در خلال برنامه‌های خود حتما برنامه سخنرانی داشته باشند، یادآور شد: هیئت‌های عزاداری باید از مداحی‌های طولانی صرف نظر کرده و سعی کنند برنامه‌ها مختصر و مفید باشد.

مقدسی در ادامه با اشاره به اینکه هر شهری آیین عزاداری خاص خود را دارد، گفت: نوحه خوانی کردی نیز در استان کرمانشاه قدمت دیرینه دارد.

به گفته مقدسی استان کرمانشاه حدود هزار هیئت مذهبی مجوز دار دارد.
 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار