کد خبر: ۴۶۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 31 July 2017
عباس پاپی زاده در جلسه شورای برنامه ریزی استان با انتقاد از عملی نشدن مصوب دولت برای استان خوزستان اظهار کرد: ما نمایندگان خوزستان با هم هماهنگ نیستیم و با وجود مشکلات زیادی که خوزستان در بحث آب و برق و ریزگردها دچار آن است و رایزنی، لابی گری و حتا درگیری لفظی برای حل ان راه به جایی نبرده است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: سال ها مردم دغدغه داشتند و شوراها و مجمع نمایندگان این مشکلات را به دولت انتقال دادند تا در نهایت به مصوبه 15 فروردین امسال ختم شد با این حال ما تحت تاثیر فشار عمومی غیر خوزستانی ها هستیم که باور دارند خوزستان بودجه زیادی گرفته و دیگر نباید اعتباری به آن تعلق گیرد.

وی افزود: مصوبه 15 فروردین دولت درخصوص خوزستان دارد فشار زیادی را به نمایندگان این استان وارد می کند به شکلی که ما نمی توانیم اعتیار دیگری بخواهیم. همه می گویند خوزستان در حالی ۲۳ هزار میلیارد تومان در مصوبه هیئت وزیران به خوزستان تعلق گرفته که اعتبار عمرانی کشور تا پایان امسال به ۳۵ هزار میلیارد تومان هم نمی رسد.

پاپی زاده با انتقاد از عدم تخصیص سهم نفت به استان خوزستان گفت: ارتقای سهم فروش استان های محروم و نفت خیز از نفت از دو درصد به سه درصد، تنها به اسم خوزستان تمام شده و از سوی دیگر با سازمان برنامه ریزی کشور بحث داشته ایم تا توانستیم 2 درصد بگیریم و اکنون سازمان برنامه و بودجه به خاطر این مصوبه نسبت به کاهش اعتبارات تملک دارایی اقدام کرده است.

وی با بیان این که منت یارانه برق بر سر مردم خوزستان است، اذعان داشت: دولت به ازای هر کیلووات 5 هزار تومان از مردم پول می گیرد و هر خوزستانی به واسطه مصرف برق بیشتر، 5 برابر بیش تر از یک مشترک تهرانی پول پرداخت می کند در حالی که درخصوص مصرف گاز استان های سردسیر در فصل زمستان چنین مصوبه ای نداریم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: در مصوبه هیئت وزیران سهم توزیع برق استان خوزستان ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است ولی تاکنون تخصیص اعتبار صفر بوده است. اگر در بحبوبه ی مشکلات اعتباری برای استان تخصیص نیابد، در فصل سرد مشکلات فراموش می شوند و اعتباری داده نخواهد شد.

 وی با خطاب به دولت گفت: به خوزستان کمک نکنند، تنها کافی است جیب خوزستان را نزنند. اگر سهم 5 هزاری تومان خوزستان از برق که سالانه بیش از 85 میلیارد تومان می شود را به ما بدهند، بودجه دیگری نمی خواهیم. سال گذشته با 3 هزار تومان، درآمد ما 42 میلیارد تومان بود که تنها میلیارد تومان به ما دادند. امسال هم از 85 میلیارد تنها 20 میلیارد تومان تصویب کرده اند و هنوز هیچ پولی تخصیص نداده اند. 

پاپی زاده با زرنگ خطاب کردن سازمان برنامه بودجه و بودجه کشور به دلیل دستکاری اساس نامه سازمان انرژی های نو عنوان کرد: برنامه و بودجه کشور سهم سازمان انرژی های نو را 70 درصد کرده که از همین 5 تومان پرداخت می شود. چرا باید سازمان برنامه و بودجه پول خوزستانی را که 10 برابر یک پایتخت نشین است برای این مورد هزینه کند؟

نماینده دزفول با انتقاد از عدم تلاش نمایندگان خوزستان برای دریافت خسارت زیست محیطی ناشی از فعالیت های فعالیت های صنعتی گفت: دولت را در قوانین دایمی به جبران خسارات زیست محیطی ناشی از فعالیت های فنی مجبور کردیم که بیش از 1000 میلیارد تومان درآمد نصیب خوزستان می کند. این قانون 3 سال است که جزو قوانین کشور است اما هیچ پولی از این بابت به محیط زیست استان تخصیص نمی یابد.ما تلاش خود را می کنیم و فکر می کنیم با تصویب اثر آن را می بینم ولی این گونه نیست.

شوشان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار