رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بانوان با رعایت عفاف و حجاب می‌توانند نقشی فعالی در جامعه داشته باشند.
کد خبر: ۴۵۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳ 11 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر خسرو شهبازی رئیس این سازمان با گرامی داشت هفته عفاف و حجاب به تشریح مسائل فرهنگی پیرامونموضوع مورد بحث پرداخت و افزود:  بخش فرهنگی، ملی و مذهبی در سازمان جهاد کشاورزی اهمیت ویژه ای دارد و حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی در این راستا برنامه‌های مختلفی را تدوین و اجرا نموده است.

شهبازی خاطرنشان کرد: نشر و ترویج فرهنگ اسلامی از جمله اخلاق اسلامی، فرهنگ نماز و فرهنگ عفاف و حجاب یکی از شاخص‌هایی بوده که در این سازمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر به بیانات بزرگان دین رجوع کنیم بسیار بر حفظ عفاف و حجاب تاکید شده تصریح کرد: در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی، همکاران خانم  در کنار سایر همکاران با حفظ شئونات اسلامی خدمات زیادی را ارائه نموده اند و ثابت کرده اند که رعایت حجاب نه تنها محدودیت نمی آورد  بلکه می تواند با ایجاد محیطی مناسب، منشاء کار و تحول باشند.

شهبازی وظایف بانوان همکار را در محیط کار و خانه و خانواده بسیار با اهمیت دانست و اضافه کرد: همکار خانم علاوه بر مشغله کاری باید به تربیت فرزندان  وتحکیم  بنیان خانواده نیز  بپردازند که بدون شک مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.

شهبازی گفت: بانوان همکار باید با حفظ حریم ها و رعایت حجاب سازمان را در رسیدن به اهداف خود یاری کرده و سیاست ما هم ایجاد محیطی امن برای همکاران است.

در ادامه دکتر خسروی مدیرکل دفتر امور بانوان  استانداری کرمانشاه گفت: ما مسلمانان باید اسلام را با تمام بخش هایش بپذیریم و رعایت  حجاب یکی از بخش های آن است.

خسروی با اشاره به اینکه آیات و روایات زیادی پیرامون عفاف و حجاب داریم افزود: زنان مسلمان مکلف هستند که حدود پوشش را که از نظر اسلامی لحاظ شده رعایت کنند.

وی با اشاره به تاریخ ایران گفت: پوشش در ایران خصوصا در استان کرمانشاه از زمان مادها وجود داشته و  اگر آثار باستانی را ببینید درمیابید که  مردم ما همواره دارای پوشش مناسب بوده‌اند و حتی حجاب و پوشش از کشور ما به سایر دنیا  ترویج شده است.

خسروی خاطرنشان کرد: آراسته بودن زن به عفاف و حجاب باعث آرامش روانی او در جامعه می‌شود تا راحتر به امورات روزمره خود بپردازد.

گفتنی است درپایان  این همایش کارگاه فرهنگی عفاف و حجاب با تدریس حجت الاسلام والمسلمین یوسفی نیا مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه و خانم کهریزی از اساتید دانشگاه برگزار شد.
 
لازم بذکر است: همایش فرهنگی عفاف و حجاب که با حضور حجت الاسلام  و المسلمین یوسفی نیا مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان، خانم دکتر خسروی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه، خانم عباسی فرمانده حوزه بسیج کارمندی خواهران استان،  یعقوبی مسئول جمعیت زنان سپاه نبی اکرم (ص) استان، خانم کهریزی استاد دانشگاه و جمع کثیری از خواهران همکار در سالن آمفی تئاتر سازمان برگزار شد .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار