رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امسال و حتی سال‌های گذشته موردی از تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش کرمانشاه نداشته ایم.
کد خبر: ۴۵۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 10 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،جعفر حاصلی ، اظهار کرد: امسال هیچ موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و یا تلفات مشکوک در محیط زیست نداشته ایم.

وی ادامه داد: حتی در چند سال اخیر که برخی از استانها تلفاتی در زمینه این بیماری داشتند هم موردی در کرمانشاه گزارش نشد.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه از پایش مستمر حیات وحش کرمانشاه در خصوص این بیماری خبر داد و افزود: نظارت و پایش مستمر انجام می‌شود تا اگر مورد مشکوکی از بیماری وجود داشت، اقدامات لازم صورت گیرد.

به گفته این مسئول، هماهنگی لازم با دامپزشکی صورت گرفته تا اگر موردی در جمعیت دام اهلی گزارش شد ما را در جریان بگذارند، زیرا این بیماری ابتدا دام‌های اهلی را درگیر می‌کند.حاصلی کل، بز، قوچ، میش و آهو را از مهمترین گونه‌های جانوری دانست که ممکن است درگیر بیماری طاعون نشخوارکنندگان شوند.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه محیط زیست برای مقابله با این بیماری، خاطرنشان کرد: به موقع آبشخورها و اماکنی که حضور این گونه‌ها بیشتر است را ضدعفونی کردیم.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه  از مردم هم خواست اگر موردی از تلفات مشکوک حیات وحش دیدند، آن را با سامانه 1540 محیط زیست در میان بگذارند. 


 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار