مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: امسال بیش از 6600 تن آلبالو و گیلاس از باغات این استان برداشت شود.
کد خبر: ۴۴۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 14 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،رضا زارعیاظهار کرد: شهرستان‌های صحنه، کنگاور و کرمانشاه به ترتیب بیشترین باغات گیلاس و آلبالوی استان را دارند.

زارعی با اشاره به آغاز برداشت آلبالو و گیلاس از باغات استان، گفت: برداشت آلبالو و گیلاس از نیمه اول خرداد در استان آغاز شده و تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات گیلاس استان کرمانشاه را 675 هکتار اعلام کرد و افزود: 587 هکتار از این باغات بارور و 88 هکتار دیگر هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی متوسط عملکرد گیلاس در باغات استان کرمانشاه را 9.8 تن در هکتار دانست و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال 5816 تن گیلاس از باغات استان کرمانشاه برداشت شود.

زارعی تک دانه مشهد، سیاه مشهد، صورتی لواسان، حاج یوسفی را از ارقام  گیلاس استان کرمانشاه عنوان کرد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه 157 هکتار باغ آلبالو دارد، افزود: 105 هکتار از این باغات بارورند و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی اضافه کرد: متوسط عملکرد باغات آلبالوی استان 7.5 تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود، امسال 792 تن آلبالو از باغات این استان برداشت شود.
 


 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار