کارشناس ارشد تغذیه سازمان غذا و دارو استان کرمانشاه گفت: با توجه به انرژی و فیبری که از نان دریافت می کنیم توجه به نوع نان مهم است ونان های جو و سبوس دار بهترین نوع نان است که افراد در رژیم غذایی خود آنرا بگنجانند.
کد خبر: ۴۲۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 21 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، مظفری پیش از ظهر امروز در اولین گردهمایی غربالگری سلامت جسمی و روانی زنان سرپرست خانوار اظهارداشت: افراد به جای استفاده از لبنیات سنتی از لبنیات صنعتی استفاده کنند، چراکه مصرف لبنیات سنتی ممکن است موجب ابتلا به بیماری تب مالت در افراد شود.

وی با بیان اینکه کلسبم در استحکام استخوان های ما نقش بسزایی دارد، افزود:  مصرف لبنیات مخصوصا در زنان موجب کاهش پوکی استخوان می شود و بهتر است زنان آزمایش مربوط به ویتامین * دی* را انجام دهند و روزانه دقایقی در معرض نور آفتاب قرار بگیرند.

مظفری با اشاره به چایی مصرفی خاطرنشان کرد: بهترین چایی ، استفاده از چای سبز است که در طب سنی و علم پزشکی امروز توصیه شده در کنار آن از پودر * زنجبیل* استفاده شود، چراکه باعث صاف شدن عروق می شود.

وی اظهارداشت: روزانه چهارعدد خرما در سبد غذایی افراد قرار گیردو مصرف بیش از حد خرما موجب افزایش قند خون شده وخوردن خرمای فراوان برای افراد دیابتی توصیه نمی شود و علی الرغم تصورات خرما نیز دارای قند است.

این کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه نمک و شکر در بروز سرطان در افراد دخیل هستند، تصریح کرد: مصرف بیش از حد نمک سبب سرطان معده شده و از نمکی استفاده شود که  ید دار باشدو در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرد.

وی در پایان گفت: در بقشاب ما باید مصرف سبزیجات گنجانده شود و افراد روزانه یک عدد سیب مصرف کنند و بعد از خوردن آن  لیوان آب بنوشند چون باعث پاکسازی دستگاه گوارش می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار