مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان: در یک برنامه ۱۰ ساله می ‎ بایست تا پایان سال ۱۴۰۵ میزان تلفات جاده ‎ ای ایران از ۱۶ هزار نفر به ۸ هزار نفر یعنی کمتر از ۵۰ درصد کاهش یابد .
کد خبر: ۴۱۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 28 April 2017
علی زندی ‎ فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان  در همایش روز ملی ایمنی حمل و نقل، این روز را به عنوان نقطه عطف اراده و عزم ‌ملی برای تحقق روز و ایام بدون حادثه رانندگی برشمرد و افزود: از آنجا که سرعت، منشاء همه تخلفات رانندگی است این نتیجه حاصل می ‎ شود که فرهنگ‌سازی به عنوان مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد .


وی با اشاره به نحوه شکل ‎ گیری جمعیت طرفداران ایمنی راه ‎ ها و نامگذاری روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: با توجه به افزایش روند تصادفات در دهه ۸۰ بویژه در کشورهای جهان سوم از جمله ایران، سازمان فرهنگی یونسکو از سوی سازمان ملل متحد ماموریت یافت تا نسبت به این پدیده برنامه ریزی کند که خوشبختانه در پی آن در کشور ما با پای کار آمدن همه دستگاه ‎ های ذیربط در حوزه راه، حمل و نقل و پلیس، تصادفات روند کاهشی پیدا کرد .


زندی ‎ فر افزود: با این رویکرد در ایران سازمان مردم نهادی با عنوان جمعیت طرفداران ایمنی راه ‎ ها با حضور افراد باتجربه در حوزه راه، پلیس و حمل و نقل تشکیل شد و روز هفتم اردیبهشت با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شد .


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‎ ای لرستان با تقدیر از عملکرد صدا و سیما و سایر رسانه ‎ های استان در بحث فرهنگ‌سازی تصریح کرد: همه این نامگذاری ‎ ها و برنامه ریزی ‎ ها با این هدف است که مردم نتایج رعایت قوانین رانندگی را با تمام وجود احساس کنند .


وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته فعالیت جمعیت طرفداران ایمنی راه ‎ ها در استان لرستان جدی نبوده است، خاطرنشان کرد: از امروز فعالیت این جمعیت با تعامل دستگاه ‎ های دولتی عضو و تاکید بر جلب مشارکت ‎ های عمومی و مردمی به طور جدی کلید می ‎ خورد و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ‎ ای محلی را برای استقرار این سازمان مردم نهاد اختصاص خواهد داد .


زندی‎فر هدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی و تاکید بر اهمیت ایمنی راه ‎ ها عنوان کرد: با توجه به تبدیل لرستان به مقصد گردشگری، با همت همه دست اندرکاران تلاش خواهیم کرد به زودی شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در محورهای استان باشیم .


در ادامه این جلسه صحبت ‎ الله بزرگزاده، مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه ‎ ها در استان هم با ارائه‌ گزارشی از عملکرد این جمعیت در یکسال گذشته گفت: این جمعیت با اهداف بهبود کیفیت و بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک از طریق جلب مشارکت ‎ های مردمی و آموزش مردم در تعامل با دستگاه ‎ های خدمت رسان در امر راه و آموزش و رسانه ها فعالیت می‎کند .


وی با اشاره به روند مطلوب توسعه زیرساخت‌ها در لرستان اظهار کرد: هدف مشترک همه ما نجات جان انسانهاست از آنجا که برابر آمارهای جهانی ایران رتبه هشتم را در تلفات جاده ‎ ای دارد در یک برنامه ۱۰ ساله می ‎ بایست تا پایان سال ۱۴۰۵ میزان تلفات جاده ‎ ای ایران از ۱۶ هزار نفر به ۸ هزار نفر یعنی کمتر از ۵۰ درصد کاهش یابد .


بزرگزاده خواستار عزم عمومی و تلاش همه اقشار جامعه برای حفاظت از جان مردم در جاده ‎ ها شد .



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار