ماهان ابراهیمی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد بهداشت محیط گفت:برای پیشگیری از مسمومیت های غذایی، باید غذایی پخته شده پاکیزه را در ظروفی که مواد خام در آن قرار داشته، نگذاریم و تا زمان مصرف در یخچال گذاشته و در سفر هم غذای پخته شده بلافاصله پس از استقرار در محل، مصرف شود.
کد خبر: ۳۹۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 26 March 2017
 ماهان ابراهیمی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: گروه دیگری از باکاری ها با تجزیه مواد غذایی، آن ها را فاسد کرده و در صورتی که باکتری ها خودشان هم از بین بروند سم شان در مواد غذایی باقی می ماند.

او ادامه داد: قارچ ها(کپک ها)، با ایجاد سم  نیز از عوامل فساد و آلودگی مواد غذایی بوده، که معمولا با قرار دادن مواد غذایی در رطوبت (۷۰ تا ۹۰ درصد) و محیط قندار و اسیدی، فعالیت داشته، که البته در رطوبت  کم تر  و دمای پایین تر نیز فعالیت دارند.

کارشناس ارشد بهداشت محیط گفت: گاهی ممکن است مواد غذایی در اصل آلوده باشند، ولی در برخی اوقات شاید توسط دست های آلوده یا ریختن مواد غذایی تمیز، در ظرف آلوده، به این عوامل آلوده شوند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ورود آلودگی توسط دست های آلودن یا وجود جوش و زخم در پوست یا سرفه و عطسه، راه مناسی برای را پیدا کنیم، افزود:  مواد غذایی از هنگام تهیه تا مصرف ممکن است، ماده ی غذایی آلوده شود بنابراین برای حفظ بهداشت آن باید مراقبت های لازم را به عمل آید.

ابراهیمی خاطر نشان کرد:  بیماری های ناشی از غذا، طیف وسیعی را تشکیل می دهدکه در پیدایش آن ها عوامل بیرونی بیماری زا ( میکروب ها، سموم) و‌ در مواردی نقض های آنزیمی و حساسیت های فردی، نقش دارند.

این کارشناس ارشد با اشاره به مسمومیت غذایی در شرایط نامناسب،  تصریح کرد:  معمولا در مسمومیت های غذایی پس از چند ساعت حالت تهوع، دل پیچه، استفراغ  و گاهی اسهال، ضعف عمومی و سردرد، دیده می شود.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار