مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه گفت: ۲۸۰ گونه از گیاهان داروئی صنعتی در استان کرمانشاه است که اکثر مواد غذایی مورد استفاده از آنها منشاء گرفته است.
کد خبر: ۳۹۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶ 07 March 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک مراد شیخ ویسی در جمع خبرنگاران افزود:سرانه مصرف گیاهان داروئی در کشور ما ۳۰ گرم است و این رقم در اروپا ۹۰۰ و در آمریکا ۲۵۰۰ گرم می باشد و این اختلاف ناشی از روی آوری مردم در کشور به استفاده از مواد شیمایی است.

وی خاطر نشان کرد:از عامل تخریب جنگلها  آتش سوزیهای است که هر سال سطح وسیعی از جنگلهای ما دچار آتش سوزی شده و سبب نابودی جنگلها و مراتع می شود. که در این راستا سعی کردیم آموزش ها و تجهیزاتی را در اختیار مناطق بحرانی قرار دهیم تا در صورت آتش سوزی بلافاصله اطفاء حریق توسط خود مردم روستا صورت بگیرد.

شیخ ویسی اظهار داشت: باامضاء قرار دادی که بین سازمان آبخیزداری و وزارت دفاع بسته شد که در این زمینه قرار شد تا وزارت دفاع یک فروند هلیکوپتر در اختیار این اداره قرار دهد تا در جاهای صعب العبور به کار گرفته شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه ابراز داشت:در همین راستا همچنین از وزارت دفاع درخواست شده تا یک فروند هواپیمای آب پاش نیز در اختیار این سازمان قرار دهد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی یک معضل بزرگ برای جنگلها محسوب می شود بیان داشت: در این زمینه باید فرهنگ سازی شود و دولت با برنامه ریزی منسجم حفاظت از منابع طبیعی را به مردم واگذار کند.

وی در ادامه به فعال کردن صندوق توسعه منابع طبیعی اشاره کرد وافزود:: حدود ۶۰ خانوار بهره بردار ثبت شده در این راستا داریم که دارای مجوز و پروانه هستند.وتا بحال نزدیک ۱۰ هزار نفر عضو این صندوق هستند و مبلغ آن یک میلیارد تومان است که نصفی را خود مردم و نصف دیگر را دولت پرداخت کرده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری بیان داشت: گردش مالی صادرات در جهان ۱۰ میلیارد دلار است که این میزان در ایران  مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار می باشد یعنی چیزی حدود یک دهم میلیارد است.

شیخ ویسی تصریح کرد: ۱۳۵۸ دادخواست علیه مخربین منابع طبیعی داشتیم که تنظیم و به دادگاه ارجاع شد.و در ۸۵۰ مورد به نفع منابع طبیعی و ۷۰ مورد علیه این سازمان حکم صادر شده است.

وی استعلامات ۹ ماهه اول سالجاری اشاره کرد و افزود: این پرونده ها ۱ هزار و ۲۰۲ موردیوده که جواب آنها اخذ شده است.

مدیر کل سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری همچنین بیان داشت: طی ۹ ماهه امسال حدود ۳۷۲ هکتار از اراضی خلع ید شده که بابت آن ۴۷۴ میایون تومان خسارت گرفته شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار