برای نخستین بار و به همت جمعیت هلال‌احمر المپیاد شهرستانی طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) در گلپایگان برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 14 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، رئیس جمعیت هلال‌احمر گلپایگان صبح امروز در آیین افتتاحیه طرح دادرس اظهار کرد: هدف از برگزاری المپیاد شهرستانی طرح دادرس افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری در مدارس کشور با تکیه بر تیم‌های دانش‌آموزی است.

حمیدرضا کریمیان با بیان اینکه آمادگی دانش‌آموزان برای مقابله با حوادث در روزهای سخت و بحرانی از دیگر اهداف این طرح است، تصریح کرد: توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در میان دانش‌آموزان، دسترسی به اهداف والای کارهای گروهی در راستای رشد و پرورش مسئولیت‌پذیری همراه با مشارکت جویی از دیگر اهداف طرح دادرس محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح دادرس با همکاری آموزش و پرورش و جمعیت هلال‌احمر در سطح 20 آموزشگاه سطح شهرستان گلپایگان در طول سال تحصیلی اجرا شده و طی دو روز (امروز و دیروز) آزمون عملی و تئوری برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گلپایگان با اشاره به اینکه 200 دانش‌آموز دختر و پسر آموزشگاه‌های گلپایگان در این طرح به رقابت پرداخته‌اند، خاطرنشان کرد: کنترل و ارزیابی علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی، اسکان اضطراری، اطفاء حریق و پناه‌گیری و تخلیه اضطراری از جمله آزمون‌های عملی این طرح است.

کریمیان افزود: نتیجه المپیاد طرح دادرس به زودی اعلام می‌شود و نفرات برگزیده به المپیاد استانی معرفی می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار