کد خبر: ۳۳۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 05 December 2016

فارس: عزت‌الله ضرغامی ظهر امروز در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: 16 آذر معروف به روز دانشجو است که خون سه دانشجوی آزادی‌خواه به زمین ریخته شد تا مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی افزود: هر چه فکر می‌کنم،‌ نمی‌دانم چه طور ممکن است یک رژیم مدعی در آستانه آمدن یکی از رهبران آمریکایی که ادعای حقوق بشر دارند، این طور ارتش را داخل محیط دانشگاه بفرستند و دانشجویان را به رگبار ببند.

رئیس اسبق صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مصدق دو سه اشتباه کلیدی داشت که اگر این اشتباهات را نمی‌کرد حال و روز ما بهتر از این بود؛ او ماهیت آمریکا را نمی‌دانست و اشتباه کرد و در مقابل نیز آمریکا با هزینه‌ای بالغ بر ده هزار دلار تعدادی آدم را اجیر کرد و با پرداخت پول، آن‌ها را به خیابان‌ها آورد.

وی تاکید کرد: همانند این اتفاق در مصر رخ داد و فردی که روی کار آمد، اگر تجربه سیاسی را مطالعه کرده بود، چنین اتفاقی رخ نمی‌داد؛ مرسی بی‌صفایی نشان داد که بعد از آن کودتا رخ داد و او داخل قفس شد.

* در زمان ورود نیکسون جامعه ایران معترض بود

ضرغامی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب مصر، کلینتون به قاهره رفت و تصویر آن پخش شد و به مردم مصر خیانت شد اما نیکسون که به ایران آمد، ایران معترض بود که در رأس معترضان دانشجویان بودند.

وی با بیان اینکه خون دانشجویان از بین نرفت، ادامه داد: ببینید چند دهه گذشته شهادت این دانشجویان اتفاق افتاده است اما هنوز این قطره خون‌ها به چه میزان در جامعه محرک هستند؛ جنبش دانشجویی دو طرف دارد که یک جنبش ضد استبدادی و یک جنبش آن ضد استعماری است که متأسفانه در سال‌های اخیر در فضای مجازی زیاد دیده می‌شود که به نام 16 آذر کارهای اشتباه زیادی انجام می‌دهند.

رئیس اسبق صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: خود این دموکرات‌ها که در آمریکا روی کار هستند مقداری آبروداری کنند؛ بعضی‌اوقات به خودم می‌گویم این آمریکا چقدر نامرد است! حداقل مقداری ظاهر این توافقات را نگه دارید اما معتقدم برجام را خدا آورد تاخیلی چیزها روشن شود.

* با آمدن برجام بسیاری از مسائل روشن شد

وی با بیان اینکه من با حسن روحانی هم‌ عقیده‌ام و اعتقاد دارم که برجام را خدا آورد چراکه با آمدن برجام بسیاری از مسائل روشن شد، تأکید کرد: در قبل از انتخابات آمریکا تمام رسانه‌های بزرگ پشت کلینتون بودند اما بعد از انتخابات تمام ابر رسانه‌ها رسوا شدند.

ضرغامی با بیان اینکه در فضای مجازی در خصوص منا جریان سازی شد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد بی‌بی‌سی با آرامش و بدون هیچ واکنشی کار خود را در خصوص فاجعه منا ادامه می‌داد، گفت: برجام فرصتی برای دولت‌مردان ما بود چراکه با برجام توانستیم با آمریکا گفت‌وگو کنیم؛ دولت فعلی مزیت نسبی خود را در گفت‌وگوهای دیپلماسی می‌دانست و این اشکال هم ندارد بلکه می‌توان گفت که دولت‌مردان باقوت هم مذاکره کردند.

وی بیان کرد: خود دانشجو یک رسانه است و جایگاه دانشجویان در جهان به خصوص در یاران یک جایگاه بسیار بالا و ویژه‌ای است که باید به آن افتخار کرد.

* تسخیر لانه جاسوسی یک رسانه کامل بود که دنیا را متحول کرد

رئیس اسبق صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایراناظهار کرد: حادثه تسخیر لانه جاسوسی یک حرکت ناب دانشجویی بود چراکه خود حادثه اشغال لانه یک رسانه کامل بود که دنیا را متحول کرد و نگاه مردم را نسبت به جنایات آمریکا تعمیق بخشید.

وی با بیان اینکه دانشجو باید در حوزه رسانه فعال و تأثیرگذار شود، ادامه داد: امروز در حوزه رسانه، فضای مجازی حرف اول را می‌زند و در حال حاضر بنده دو سال است که در این حوزه فعال هستم، مشاهده می‌کنیم که هر چه زمان به جلوتر می‌رود، توان این فضا بیشتر می‌شود که این فضا را دیگران مدیریت می‌کنند.

ضرغامی اظهار کرد: در حوزه فضای مجازی و رسانه، فناوری خودش را به محتوا تحمیل کرده و آن‌قدر فناوری سریع آمده است که در حال حاضر نخبگان و اندیشمندان نمی‌توانند آن را پرچم‌داری کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه در اختیار آحاد انسان‌ها است، اظهار کرد: هرکسی می‌تواند با یک تصمیم‌گیری حرفی در فضای مجازی بزند که همه مردم آن را بفهمند؛ کارهای دانشجویی در فضای سایبری می‌تواند بسیار در این عرصه تأثیر داشته باشد.

* دانشجویان باید پرچم‌دار فضای مجازی باشند

رئیس اسبق صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: نخبگان و اندیشمندان ما در این حوزه فضای مجازی ضعیف هستند؛ دانشجویان باید پرچم‌دار فضای مجازی باشند و وظیفه‌شان در فضای مجازی یک وظیفه بسیار بزرگ است.

وی با بیان اینکه دانشجویان در حوزه رسانه مخصوصاً فضای مجازی صاحب نظر هستند، خاطرنشان کرد: امروز در دنیا مؤسساتی هستند که پول می‌گیرند و رویه می‌نویسند.

ضرغامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «جوانان امروز نسبت به جوانان انقلاب برتری‌هایی را دارند»، ادامه داد: این موضوع نیز در بحث دانشجویان صدق می‌کند؛ امروز شرایط سخت‌تر شده است و دانشجویان امروز ما اگر دارای نقاط قوتى بیشتر از دانشجویان قدیم نباشند، نقاط قوت کمتری از دانشجویان دوره قبل ندارند.

* تاتیر فوق‌العاده دانشجویان در مناسبات اجتماعی

وی با بیان اینکه در حال حاضر نگاه استکبار جهانی و برنامه‌های آن‌ها برای دانشجویان دانشگاه‌های ماست، عنوان کرد: اگر دانشجویان در کنار هم جمع شوند و در فضاهای مجازی فعالیت داشته باشند، بسیار می‌تواند در مدیریت فضای مجازی نقش داشته باشد و اگر این تشکل‌های دانشجویی به درستی بتوانند جامعه را رصد کنند، کمپین راه بیندازند، می‌توانند فوق‌العاده در جامعه تأثیرگذار باشند.

رئیس اسبق صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: مقداری نوآوری، خلاقیت و مسأله‌یابی درست می‌تواند جنبش‌های دانشجویی را ارتقا دهد و دانشجو می‌تواند یک هشدار خوب برای مسائل جامعه باشد.

وی با بیان اینکه کانال‌های تلگرامی فوق‌العاده با ابعاد کمی و کیفی بالا، عضوهای زیادی جذب کرده‌اند، اضافه کرد: اشکال در نظام مدیریتی کشور مانند وزارت ارشاد است چراکه روزنامه‌ای که 1 هزار تیراژ دارد و برای انتشار نشریه باید هفت‌خوان را طی کند تا بتواند این نشریه‌ها را به دست مردم برساند، اما برای یک سایت رسانه‌ای کامل در حال حاضر بیش از 100 هزار عبور کرده و هیچ محدودیتی در حوزه اخلاقی ندارد.

* دانشجویان می‌توانند مسؤولیت فضای مجازی را بر عهده بگیرند

ضرغامی بیان کرد: نباید بگذاریم این قارچ‌ها و علف‌های هرز که در فضاهای مجازی وجود دارند ذهن جوانان ما را از بین ببرند و فضای مجازی مربوط به جوانان است، دانشجو به خاطر سنش می‌تواند مسؤولیت فضای مجازی را بر عهده گیرند.

وی در پایان در خصوص انتخابات ۹۶ گفت: برخلاف نظرات بعضی از اقشار، یکی از پرشورترین انتخابات جمهوری اسلامی ایران، انتخابات 96 خواهد بود که سطح بصیرت مردم در این مراسم چشمگیر خواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار