روحانی مستقر در امام زاده ابراهیم (ع) طاقبستان کرمانشاه، از شهدا به عنوان مظهر خودگذشتگی و استقامت ملت ایران یاد کرد که با نثار خون پاک خود استقلال و عزت امروز را برای کشورمان به ارمغان آوردند.
کد خبر: ۳۳۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 03 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام یزدان عزیزی روز شنبه در یادواره شهدای پایگاه اسوه کشوری شهید همت اظهار کرد: شهدای عزیز با تاسی از حضرت سیدالشهدا (ع) جان فدا کردند تا اسلام و قرآن زنده بماند.
وی با بیان اینکه هیچ زبانی نمی تواند اهمیت کار شهدا را توصیف کند، گفت: بهترین وصف در مورد این افراد را خداوند در قرآن بیان کرده و می فرماید شهدا را مرده نپندارید، چرا که آن ها زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.
حجت الاسلام عزیزی افزود: همین تعبیر و یاد کردن شهدا در قرآن به خوبی اهمیت کار آن ها را در نزد پروردگار متعال اثبات می کند و خوشا به حال آن هایی که رخت شهادت به تن کرده و رستگار شدند.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: شهدای اسلام و انقلاب یک قدم جلوتر از مردم زمان خود حرکت می کردند، آن ها با نثار جان پاک خود در واقع با خدا معامله کردند و بدون شک هرکسی هم که با پروردگار جهانیان معامله کند چیزی جز پیروزی نصیبش نمی شود.
وی با بیان اینکه شهدا ستارگان درخشان آسمان کشور هستند که راه و صراط مستقیم را به همه نشان داده اند، گفت: هرکسی مسیر شهدا را ادامه دهد هم در دنیا و هم در آخرت رستگار خواهد بود.
حجت الاسلام عزیزی در پایان بر پاسداشت خون شهدا و تکریم خانواده های آنان نیز تاکید کرد و گفت: احترام خانواده های مکرم شهدا بر همگان واجب و ضروری است.
در ادامه مراسم، مدحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با مداحی یاد و خاطره شهدا؛ بخصوص شهدای مدافع حرم را گرامی داشتند.
تقدیر از خانواده های شهیدان 'عبدالرضا زنگنه'، 'حمیدرضا کرکوک نشین'، 'محمدعلی رحیمی' و 'عباس فشی' و همچنین تجلیل از جانباز 'فرامرز نعمتی' از دیگر برنامه های این یادواره بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار