بررسی روزنامه های اصفهان در دوشنبه؛
تابناک: روزنامه های امروز اصفهان در صفحات خود به بررسی موضاعاتی از جمله طرح انتقال آب از سمیرم، وضعیت حمایت از زندانیان، ورزش خواهرخوانده های اصفهان و مرمت میدان نقش جهان پرداخته اند.
کد خبر: ۳۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 11 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های امروز اصفهان در صفحات خود به بررسی موضاعاتی از جمله طرح انتقال آب از سمیرم، وضعیت حمایت از زندانیان، ورزش خواهرخوانده های اصفهان و مرمت میدان نقش جهان پرداخته اند.

روزنامه اصفهان امروز در تیتر یک شماره امروزش از رقابت ورزشی خواهر خوانده ها در اصفهان خبر داده است.



روزنامه اصفهان زیبا نیز از قول وزیر نیرو خبر داده است که طرحی برای انتقال آب از سمیرم به رفسنجان در جریان نیست. در ادامه این مطلب می خوانیم : « وزیر نیروتاکید کرد : طرحی برای انتقال آب از سمیرم به رفسنجان در جریان نیست واکنون نمیتوان در این باره اظهارنظر کرد و باید ببینیم در آینده چه میشود.وزیر نیرو در پاسخ به این پرسش که در طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان که انتقادهای زیادی در پی داشته آیا آب فقط برای مصرف شرب منتقل میشود؟ اظهار کرد: چنین طرحی فعلا در جریان نیست.حمید چیتچیان در گفتوگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا طرح انتقال آب از اصفهان به کرمان اجرایی شده است؟ گفت: خیر این طرح اجرایی نیست.وی در مورد احتمال قوت گرفتن چنین طرحی در آینده گفت: اکنون نمیتوان در این باره اظهارنظر کرد و باید ببینیم در آینده چه میشود.به گزارش ایسنا، پیش از این قائم مقام وزیر نیرو درمورد انتقال آب از سمیرم به کرمان و انتقادهای مطرح شده به نام آب شرب، آب را برای کشاورزی می برند، اظهار کرده بود که آب برای شرب منتقل میشود و اگر برای آبیاری باغ ها مصرف شود، اشکال از مدیریت داخلی شهر است.ستار محمودی درگفت و گو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به نگرانی های مردم و نمایندگان اصفهان در زمینه انتقال آب از سمیرم به رفسنجان در شرایطی که به نظر می رسد اصفهان خود، نیازمند آب است، گفت: حوزه آب و فاضلاب کشور، شرکت مدیریت منابع آب ایران و معاونت آب وزارت نیرو در جریان جزئیات پروژه های محلی هستند.وی افزود: وزارت نیرو به دنبال این است که با رعایت موارد زیست محیطی، با وجود کمبود آب در منطقه ای در صورت بودن امکانات در جای دیگر، آب را با اولویت تامین نیاز آب شرب منتقل کند.قائم مقام وزیر نیرو درمورد تضمین مصرف آب انتقالی صرفا برای شرب و نه برای آبیاری باغهای پسته، گفت: معمولا برای تضمین چنین کارهایی پارامترها و شاخص هایی وجود دارد. هنگامی که شهر و منطقه ای نیاز به آب شرب دارد با توجه به میزان جمعیت، مقدار آبی که باید تامین شود، سنجیده می شود و حداقل و حداکثر برای آن مشخص خواهد شد.محمودی در واکنش به این موضوع که از آنجا که از وزارت نیرو قدرت قانونی برخورد با مشترکین پرمصرف را ندارد، چگونه می خواهد از آبیاری باغها در کرمان با آب سمیرم جلوگیری کند، اظهار کرد: مشکل آبیاری باغ با آب شرب، به اشکالات داخلی مدیریت آن شهر برمی گردد.وی افزود: رعایت نکردن مصرف آب برای شرب، به این معناست که عده ای سهم آب عده ای دیگر را در همان شهر مصرف می کنند. با توجه به نیاز آب شرب، مقدار آب انتقالی مشخص است و نحوه مصرف باید در همان منطقه مصرف کنترل شود.قائم مقام وزیر نیرو در پایان یادآور شد: من در جریان جزئیات انتقال آب از اصفهان به کرمان نیستم.رییس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان پیش از این با انتقاد از سیاست های دوگانه در انتقال آب، گفته بود که انتقال آب از سمیرم به دشت رفسنجان مغایر قوانین جهانی و ملی است، چون استان اصفهان در شرایط تعادل آبی قرار ندارد.»


روزنامه نسل فردا نیز عنوان «بابک زنجانی دوم پیدا شد؟» را برای تیتر یک خود انتخاب کرده است. همچنین در سرمقاله امروز این روزنامه به قلم دکتر حمید دهقانی، استاد دانشگاه، مطلبی با عنوان «مبارزه سیاسی برای تصرف رأی طبقه متوسط» به چاپ رسانده است. در این سرمقاله می خوانیم : «
در جوامع مدرن، طبقه متوسط اهمیت زیادی دارد. در دوران اخیر، احزاب سیاسی که پایگاه اجتماعی خود را بر طبقه متوسط قرار داده اند، شانس بیشتری در پیروزی برای کسب قدرت داشته اند. به لحاظ روانشناختی، عموم افراد تمایل دارند که خود را نه پایین و نه بالا، بلکه متوسط نشان دهند. بر همین اساس، نسبت به طبقات دیگر هم شمار بیشتری از مردم در این طبقه قرار دارند و هم میانه روی، از ویژگی های شخصیتی افراد این طبقه است. اهمیت طبقه متوسط در دنیای امروز، تا به آن اندازه است که حمایت از آن به عنوان نیروی خیر و مقابله و تخریب آن به معنای نیروی شر شناخته می شود. در رقابت های سیاسی اگر جریان سیاسی بتواند خود را حامی طبقه متوسط معرفی کند، رأی دهندگان زیادی را با خود همراه کرده است. بنابراین در کشورهای مختلف - اعم از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته- احزاب تلاش می کنند که در تبلیغاتشان، خود را حامی طبقه متوسط و رقیب را مخرب و دشمن این طبقه معرفی کنند. برای نمونه در انتخابات آمریکا با وجود اینکه هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات دور پیش خود را نماینده طبقه کارگر معرفی کرد در این دور از رقابت ها در فیلم تبلیغاتی خود تأکید بر خانواده و طبقه متوسط دارد.

مدیر کارزار انتخاباتی او «رابی موک» در این مورد توضیح می دهد که ما در پی آن هستیم تا «برای هر خانواده، یک کسب و کار کوچک» مهیا کنیم. هیلاری کلینتون در فیلم تبلیغاتی دو دقیقه ای خود پس از 90 ثانیه که تصاویری از خانواده های مختلف آمریکایی با تأکید بر نقش زنان نشان می دهد، روی صفحه فیلم ظاهر می شود. این امر نشان می دهد که او اهمیت زیادی برای خانواده و زنان طبقه متوسط قائل است؛ البته تاکید بر طبقه متوسط برای او بدون دردسر هم نیست. به گزارش نیویورک تایمز در تاریخ 13 آپریل (سه هفته پیش)، بر خلاف انتخابات 2008 میان اتحادیه های کارگری در مورد حمایت یا عدم حمایت از کلینتون اتفاق نظر نیست. نیویورک تایمز از ریچارد تروکما رییس «فدراسیون کارگری ملت» نقل قول می کند که " کارگران مایلند که ایده های کلینتون را در مورد افزایش دستمزد بدانند".

به رغم این، اهمیت طبقه متوسط و نقش این طبقه در پیروزی نامزدهای انتخاباتی تا به آن اندازه است که خانم کلینتون تصمیم گرفته پایگاه اجتماعی خود را بر آن مستقر سازد. به نظر می رسد طبقه متوسط، تمایل زیادی برای روی کار آوردن یک رییس جمهور زن در آمریکا دارد. به همین دلیل است که از دل حزب دموکرات رقیب زن دیگری با نام «کامالا هریس» دادستان کل کالیفرنیا و عضو حزب دموکرات برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده است، اما مشکل بزرگ این است که طبقه متوسط به طبقه خاکستری معروف است؛ اقشار مختلفی را در خود جای داده که جزو رأی دهندگان سرگردان به حساب می آیند و در نتیجه جذب آرای آنها کار ساده ای نیست. باید دید در رقابت های پیش رو 2016 کدام یک از نامزدهای انتخاباتی قادر به کسب آرای این طبقه سرنوشت ساز خواهند شد. »



روزنامه نصف جهان در شماره امروزش با چاپ عکسی از میدان نقش جهان نوشته است «ژرمن ها نقش جهان را مقاوم سازی می کنند». در این مطلب می خوانیم: «مـــديــركــل مـيــراث فــرهـنـگــي، صـنــايــع دسـتــي و گــــردشــگــــري اســتــــان اصـفـهـــان گـفـــت: پـــس از عـالـي‌قاپو، مرمت مسجد امام(ره)، مسجد شيخ‌ لـطـف‌ا... و بازار قيصريه را در دستور كار خود داريم و تلاش مي‌كنيم ميدان از حالت اضطرار خارج شود.فـريـدون الـهـياري در گفتگو با تسنيم با اشاره به مــيـــدان نــقـــش‌جــهـــان اظـهــار داشــت: در مـيــدان نقش جهان در سال 93 نزديك به دو ميليارد تومان هزينه صرف شده كه اين هزينه مربوط به بناهايي مانند ترك‌هاي گنبد مسجد امام(ره)، عالي‌قاپو و ديگر مرمت‌ها بوده است.

وي افزود: ادامه عمليات مرمت در سال جاري با قـدرت ادامـه دارد و در مـيـدان امـام(ره) كارهاي بــزرگـي هـمـانـنـد اسـتـحـكـام بـخـشـي بـه صـورت اصولي در دستور كار قرار دارد.مـــديــركــل مـيــراث فــرهـنـگــي، صـنــايــع دسـتــي و گردشگري استان اصفهان بيان كرد: با هماهنگي صورت گرفته با سازمان ميراث فرهنگي، با يك هيئت آلماني بحث استحكام‌بخشي كل ميدان را دنبـال مـي‌كنيم. اين موضوع يك كار مهم است زيرا در استحكام‌بخشي علاوه بر اينكه بناها در شرايط عادي مناسب باشند پيش بيني شده كه با ايــن اقــدام در مـقـابـل حـوادث طبيعـي نيـز مقـاوم باشند.وي خاطرنشان كرد: در سال گذشته با مشكلات عـمــده‌اي روبــرو بــوده‌ايــم امـا اكـنـون بـا رونـدي خـوب و مثبتـي به پيش مي‌رويم و سعي بر اين است كه در شش ماهه نخست سال بام‌هايي كه مشكل داشتند اصلاح و مرمت شوند.

الهيـاري گفـت: در سال جاري پس از عالي‌قاپو مــرمــت بنـاهـايـي مـاننـد مسجـد امـام(ره)، مسجـد شـيـخ‌لـطـف‌ا... و بازار قيصريه را در دستور كار خـود داريـم. وي خـاطـرنـشـان كـرد: بـعـد از ايـن، شرايط به سمت عادي شدن پيش مي‌رود و ميدان از حالت اضطرار خارج مي‌شود، زيرا در سال گذشته تقريباً در بناهاي شاخص با يك شرايط سـخــت مــواجــه بــوديــم كــه بـا همـت همكـاران، پـيگيري و منابع جذب شده و از شرايط بحران خارج شده‌ايم.»



روزنامه زاینده رود نیز تیتر یکی با عنوان «اصفهان؛ رتبه نخست حمایت از خانواده زندانیان» برای شماره امروز انتخاب کرده است.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کشاورز بیچاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
چراغ به خانه رواست به مسجد حرام است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار