مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:
تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: پس از عالی‌قاپو، مرمت مسجد امام، مسجد شیخ‌ لطف‌ الله و بازار قیصریه را در دستور کار خود داریم و تلاش می‌کنیم میدان از حالت اضطرار خارج شود.
کد خبر: ۳۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 09 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، فریدون اللهیاری با اشاره به میدان نقش‌جهان اظهار داشت: در میدان نقش جهان در سال 93 نزدیک به 2 میلیارد تومان هزینه صرف شده که این هزینه مربوط به بناهایی مانند ترک‌های گنبد مسجد امام، عالی‌قاپو و دیگر مرمت‌ها بوده است.

وی افزود: ادامه عملیات مرمت در سال جاری با قدرت ادامه دارد و در میدان امام کارهای بزرگی همانند استحکام بخشی به صورت اصولی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان میراث فرهنگی با یک هیئت آلمانی بحث استحکام‌بخشی کل میدان را دنبال می‌کنیم این موضوع یک کار مهم است زیرا در استحکام‌بخشی علاوه بر اینکه بناها در شرایط عادی مناسب باشند پیش بینی شده که با این اقدام در مقابل حوادث طبیعی نیز مقاوم باشند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با مشکلات عمده‌ای روبرو بوده‌ایم اما اکنون با روندی خوب و مثبتی به پیش می‌رویم و سعی بر این است که در 6 ماهه نخست سال بام‌هایی که مشکل داشتند اصلاح و مرمت شوند.

اللهیاری گفت: در سال جاری پس از عالی‌قاپو مرمت بناهایی مانند مسجد امام، مسجد شیخ‌لطف‌الله و بازار قیصریه را در ستور کار خود داریم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از این شرایط به سمت عادی شدن پیش می‌رود و میدان از حالت اضطرار خارج می‌شود، زیرا در سال گذشته تقریبا در بناهای شاخص با یک شرایط سخت مواجه بودیم که با همت همکاران، پیگیری و منابع جذب شده از شرایط بحران خارج شده‌ایم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار