معاون استاندار کرمانشاه:
کرمانشاه یک استان معتبر به لحاظ ظرفیت های گردشگری است، که در کنار جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی و آب و هوای مناسب با یک تنوع قومی و مذهبی کم نظیر و رنگارنگی فرهنگی می تواند جایگاه شاخصی در کشور داشته باشد.
کد خبر: ۳۲۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 02 November 2016

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، مجتبی نیک کردار در دیدار با نمایندگان انجمن بانوان حامی توسعه صنعت گردشگری کشور، اظهار داشت: گردشگری یک ظرفیت بزرگ و مغفول در کشور بود که دولت یازدهم دارد روی آن سرمایه گذاری می کند.

وی افزود: با توجه به رویکرد تعاملی دولت با خارج از کشور، دولت دارد تلاش می کند که از این ظرفیت که نیازمند سرمایه گذاری کم و آموزش است را فعال نماید.

نیک کردار اشتغال زود بازده و رعایت شاخصه های زیست محیطی را از ویژگی های بارز صنعت گردشگری توصیف کرد و گفت: گردشگری گنج پنهانی است که تا کنون به خوبی از آن استفاده نشده است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه ادامه داد: کرمانشاه یک استان معتبر به لحاظ ظرفیت های گردشگری است، که در کنار جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی و آب و هوای مناسب با یک تنوع قومی و مذهبی کم نظیر و رنگارنگی فرهنگی می تواند جایگاه شاخصی در کشور داشته باشد.

وی تاکید کرد: در نظریه جدید توسعه استان گردشگری در کنار تجارت به عنوان محور توسعه استان برگزیده شده است.

نیک کردار در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تشکیل انجمن بانوان حامی توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: بانوان با توجه به دیسیپلین و تجربه مهمان نوازی از توان و ظرفیت بی نظیری برای حضور و موفقیت در عرصه گردشگری کشور برخوردارند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در خاتمه به نقش حمایتی و تسهیل گری دولت برای شکل گیری این انجمن اشاره کرد و وی ابراز امیدواری کرد که با تشکیل انجمن بانوان حامی توسعه صنعت گردشگری بتوان در بحث اشتغال بانوان در صنعت گردشگری اتفاقات بزرگی را رقم زد.

گردشگری از صنایع خودرو و نفت در جهان پیشی گرفته است

در ادامه این نشست پروین دلیری نماینده انجمن بانوان حامی توسعه صنعت گردشگری کشور با بایان اینکه رویکرد گردشگری از صنعت خودرو و نفت در دنیا پیشی گرفته است، گفت: بانوان با توجه به ویژگی های شخصیتی نشان داده اند که می توانند توانمند تر در این حوزه ورود کنند و سهم ۶۵ درصدی آنها در میان شاغلین صنعت گردشگری نشان دهنده این نقش تاثیرگذار است.

وی با اشاره به روند شکل گیری انجمن بانوان حامی توسعه صنعت گردشگری، اظهار داشت: از ۱۰ ماه پیش این حرکت در کشور آغاز شده است و نمایندگان انجمن با سفر به استان های مختلف بانوان توانمند را برای حضور در انجمن شناسایی کرده اند.

دلیری در خصوص چگونگی شکل گیری این انجمن اظهار داشت: در مرحله اول از هر استان تعدادی انتخاب می شوند و در آذر ماه با انتخاب هیات مدیره از میان این افراد این انجمن شکل اجرایی به خود می گیرد.

وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر شیرکوند و مهندس تاجیک که بانیان اصلی شکل گیری این جریان هستند، گفت: این انجمن پس از ثبت در اتاق بازرگانی زیرنظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور البته به شکل مستقل عمل خواهد کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار