تابناک: نخستین دوره انتخابات هیئت مدیره و بازرسان انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 06 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مصطفی رناسی، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان شامگاه گذشته (سه شنبه) در این مراسم با اشاره به دانش‌محور بودن فعالیت‌های اتاق بازرگانی و حمایت اتاق از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: اتاق بازرگانی درخدمت همه فعالان اقتصادی به ویژه جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان است و به همین منظور دانش‌محور و جوان محور است.

رناسی با بیان اینکه جوانان اقتصاد کشور را تضمین می‌کنند، افزود: راه و عملکرد کشورهای پیشرفته باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اینکه فاصله بسیاری با کشورهای پیشرفته به ویژه در زمینه فنّاوری‌های جدید نانو و سلول‌های بنیادی نداریم، شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری نسل جوان در آینده و توسعه کشور نقش خطیری ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه حمایت از افرادی که به عضویت اتاق بازرگانی درآمده‌اند از وظایف اتاق است، خاطرنشان کرد: عضویت در اتاق بازرگانی مزایای بسیاری دارد، البته ذهنیت عموم مردم نسبت به عضویت در اتاق بازرگانی دریافت کارت بازرگانی است و برای بازرگانان به منظور صادرات و واردات کالا صادر می‌شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به فرایند مشکل دریافت کارت بازرگانی ادامه داد: در سال جدید سیاست اتاق بازرگانی بر تسهیل روند عضویت فعالان اقتصادی حوزه‌های تولیدی، صنعتی، تجاری، کشاورزی و خدمات در اتاق بازرگانی به منظور فراگیر شدن عضویت است.

رناسی ادامه داد: از کارهای ویژه و اساسی اتاق بازرگانی افزایش اعضای اتاق و تلاش در جهت توسعه کسب و کار اعضاست.

وی با بیان اینکه ضرورت توسعه در فعالیت‌های بین‌المللی است، اظهار کرد: اتاق بازرگانی با سازمان یونی دو و مرکز مبادلات پیمانکاری در اصفهان قرارداد بسته است، به صورتی که تمام شرکت‌های تولید کننده کشور از سفارش‌های جهانی خبردار و وارد یک شبکه بازاریابی جهانی می‌شوند.

همچنین مرتضوی منش، عضو هیئت مؤسس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان با بیان گزارشی از فعالیت‌های انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: اساسنامه انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان با برگزاری بیش از 15 جلسه هم‌اندیشی هیئت مؤسس تدوین و دبیرخانه موقت انجمن در جهت پیگیری امور اجرایی این انجمن تشکیل شده است، همچنین به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های اولیه برگزاری انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان کمک‌های مالی از اتاق بازرگانی اصفهان دریافت شد.

وی ادامه داد: به منظور تقدیر از شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان به طور رسمی آغاز فعالیت خود را اعلام و فعالیت عضوگیری برای انجمن را آغاز کردند.

عضو هیئت مؤسس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان با بیان فعالیت‌های انجمن در راستای تشکیل ساختار قانونی و اجرای ارکان هدایتی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: تدوین آیین‌نامه انتخابات هیئت مدیره و بازرسان، ثبت‌نام از کاندیداهای مشتاق برای حضور در هیئت مدیره، انجام فرایند تایید صلاحیت بر اساس آیین‌نامه مصوب انتخاباتی، برگزاری جلسه معارفه و هم‌اندیشی کاندیداها، برنامه‌ریزی و انجام ساز و کارهای اجرایی تشکیل مجمع عمومی در انتخابات هیئت مدیره، تشکیل مجمع عمومی اندیشه و انتخابات هیئت مدیره از اقدامات انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با اشاره به اعضا انجمن خاطرنشان کرد: اعضای انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به مندرجات اساس‌نامه از شرکت‌های مستقر و یا غیر مستقر در شهرک و شرکت‌های موجود درلیست شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارند.

نتایج انتخابات هیئت مدیره و بازرسان انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش ایسنا؛ در پایان جلسه نتایج انتخابات هیئت مدیره و بازرسان انجمن شرکت‌های دانش بنیان به شرح ذیل اعلام شد:

مسعود باطنی مدیر توسعه شرکت پترو سبز طوبی با 54 رأی، مهدی گل محمدی نماینده مدیر عامل شرکت ساخت تجهیزات سپاهان با 41 رأی، حسین مجلسی مدیر عامل شرکت فرا تحقیق سپاهان با 39 رأی، محسن سلطانی مدیر عامل شرکت پشتیبان امین نقش جهان با 35 رأی، محمد علی‌آبادی فراهانی مدیر عامل شرکت آریا پلیمر پیشگام با 33 رأی ، سید کمال فیروزه‌ای مدیر عامل شرکت زیست فراورده سپاهان با 31 رأی به عنوان هیئت مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان انتخاب شدند. با تساوی تعداد رأی محبوبه ایلدرآبادی و سید یاسر معین‌الدینی رأی‌گیری میان این دو کاندید به صورت رأی‌گیری از میان اعضای انتخاب شده تکرار شد و سرانجام محبوبه ایلدرآبادی مدیر عامل شرکت راه سبز چهلستون با کسب 4 رأی از هیئت مدیره به عنوان عضو هفتم هیئت مدیره انتخاب شد.

در میان بازرسان نیز مهدی خاکزاد مدیر عامل شرکت آبنوس با 35 رأی به عنوان بازرس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان انتخاب شد.

حاشیه‌ها:

• درحالی‌که هنوز کاندیداها خود را معرفی نکرده بودند، برخی اعضا آرای خود را به گلدان رأی‌گیری می‌ریختند که این موضوع اعتراض یکی از کاندیداها را در پی داشت. این کاندیدا هنگام معرفی خود گفت: گلدان رأی‌گیری که پر شده، من هم جزء آخرین کسانی هستم که باید خودم را معرفی کنم!

• تالار اتاق بازرگانی در زمان اعلام نتایج تقریباً نیمه خالی شده بود.

•پس از مساوی شدن رأی محبوبه ایلدرآبادی و سید یاسر معین‌الدینی پیشنهاد شده بود که هر دو عضو در هیئت مدیره باشند یا از بین آنها یک نفر انتخاب شود که در نهایت طرح دوم پذیرفته شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار