آمریکایی‌ها نمی‌توانند نقش ایران در منطقه را تحریف کنند
کد خبر: ۳۰۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 10 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از کرد پرس،سرویس کرمانشاه- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه درخواست آمریکایی‌ها از ایران برای حل مشکل طالبان یک ژست دیپلماسی است، گفت: پیش از این نیز آمریکایی‌ها چنین خواسته‌ای از ایران داشتند اما در نهایت کشور ما را محور شرارت در منطقه عنوان کردند.

حشمت الله فلاحت پیشه  درخواست کری از ایران مبنی بر ارائه راهکار برای حل مشکل طالبان در افغانستان، گفت: معمولا درخواست آمریکایی ها اصیل نیست و یک ژست دیپلماسی بوده و در عمل نگاه مبتنی بر ثباتی بر تحولات منطقه ندارند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هدف آمریکایی ها از  دعوت ایران برای همکاری و مذاکره جهت حل مشکلات افغانستان تکرار سال‌های 2001 و 2003 میلادی است، یادآور شد: آمریکایی ها آن زمان نیز از ایران دعوت کردند تا برای حل مشکل افغانستان مذاکره کنیم اما در نهایت ما را جزء مثلث شرارت در منطقه تعریف کردند.

وی که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو می کرد  با اشاره به این مطلب که سعی آمریکایی ها بر این است که ایران را به عنوان بازیگری در منطقه معرفی کند که از تبعه های قلمرو استراتژیک آمریکاست، افزود: ایرانی ها رسما هرگونه همکاری در حوزه های غیرهسته ای را رد کرده اند که این موضوع خواسته مقام معظم رهبری نیز هست.

فلاحت پیشه ادامه داد: از آنجایی که آمریکایی ها بارها عهدشکنی خود را به نمایش گذاشته و حتی در زمینه هسته ای نیز عهدشکنی کرده اند رسما به آنها اعلام شده که مذاکره ای با آنها در هیچ زمینه ای نخواهیم داشت.ف

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با این حال آمریکایی ها نمی توانند نقش ایران در منطقه را تحریف کنند./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار