آیت الله امامی کاشانی:
تابناک: امام جمعه موقت تهران دستیابی به فناوری جدید را موجب اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: از علمی که برای استعمار، استکبار و استثمار دیگران استفاده شود، هیچ ارزشی ندارد.
کد خبر: ۳۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 04 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، آیت الله محمد امامی کاشانی در آیین بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از استادان نمونه دانشگاه کاشان اظهار کرد: ویژگی استاد نمونه منفعت تدریس، تعلیم و تعلم نه برای خود بلکه برای جامعه است.

وی علم همراه با اخلاق را دارای ارزش و معنا و همچنین شغل معلمی را در اسلام بسیار با ارزش بیان کرد و افزود: استادی که علم را در مسیر مناسب و شاگردان را در مسیر درست تربیت کند، جامعه را به سمت سعادت پیش می برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری جهت دادن به علم و دانش را لازم دانست و خاطر نشان کرد: استاد باید اثرگذار باشد تا شاگرد انش نیز از او الگو بگیرند.

وی تصریح کرد: استادانی که در جهان اسلام، حوزه های علمیه و دانشگاه ها تربیت می شوند، مسائل اخلاقی در وجودشان متجلی است.

آیت الله امامی کاشانی، حضرت علی (ع) را نمونه بارز معلم و استاد اخلاق، علم، دانش و فقه عنوان کرد و گفت: مولای متقیان جدای از دیگران که علم را بر اساس عبادت و اجرای احکام استوار کرده بودند، دین را بر اساس تفکر و تامل بر علم استوار کرد.

به گفته وی، حضرت امیرالمومنین علی (ع) علم را بر اساس علم و حقیقت استوار نمودند که جامعه درک کند که نماز و امر خدا برای چیست؟ و نهی خدا چه هدفی دارد؟

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اگر کسی از علمش بهره نجست و یا جهت علم را به درستی ترسیم نکند، در جهت یابی، خطا کرده، راه غلط رفته و عالم نیست.

وی علم و دانش توام با عمل را مورد تاکید قرار داد و یادآوری کرد: باید علمی را کسب کنیم که بتوانیم سعادت زندگی خود را رقم زنیم.

آیت الله امامی کاشانی همچنین در جمع دانشجویان معتکف دانشگاه کاشان، اعتکاف را فرصتی برای تطهیر اعمال انسان و توفیقی برای آراستگی جان، دل و صفا بخشیدن به روح بیان کرد و گفت: جوانان دانشجو باید با قدر دانستن این ایام از روحیه معنوی آن در طول سال استفاده کنند.

وی با ارزش دانستن خواندن ادعیه و قرآن در آیین اعتکاف، گفت: اگر دعا توام با روزه ، اعتکاف و روحیه جوانی باشد، بیشتر مستجاب می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر خواندن نماز اول وقت به جوانان، اظهار کرد: جوانان دانشجو باید هم به عبادت و هم به ترک گناه خیلی مراقب باشند.

وی با اشاره به اینکه گناه انسان را ساقط و بی آبرو می کند، تصریح کرد: اگر انسانها خودشان را به عبادت کردن و ترک گناه عادت دهند، دعاهایتان بیشتر مورد استجابت خداوند سبحان قرار می گیرد.

در آیین تجلیل از استادان دانشگاه کاشان از 52 استاد نمونه این دانشگاه با اهدای لوح تجلیل شد.

200 دانشجوی دختر و 100 دانشجوی پسر نیز در آیین معنوی اعتکاف دانشگاه کاشان شرکت کرده اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار