تابناک: اقلام اصلی خانوار که در طول سال به مناسبت‌های مختلفی افزایش قیمت پیدا می‌کند بار دیگر با آغاز ماه محرم فرصت برای تغییر قیمت و بالارفتن نرخ مواد غذایی فراهم شد.
کد خبر: ۳۰۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 06 October 2016
تابناک اصفهان: اقلام اصلی خانوار که در طول سال به مناسبت‌های مختلفی افزایش قیمت پیدا می‌کند بار دیگر با آغاز ماه محرم فرصت برای تغییر قیمت و بالارفتن نرخ مواد خوراکی فراهم شد.
 
با آغاز سال و فرارسیدن ایام نوروز و وقت شادی و نشاط مردم، با موجی از افزایش قیمت‌ها بیشتر خانوارها در دلهره فراهم کردن خوراکی‌های نوروزی و پذیرایی از مهمانان هستند، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ماه خدا بار دیگر با افزایش قیمت خوراکی‌ها ، خانوارهای زیر بار قیمت‌های گزاف می‌روند زیرا که مجبور به تامین و خرید هستند.
 
با فرارسیدن ماه محرم و صفر و رسیدن فصل نذورات برای بار سوم قیمت مواد خوراکی افزایش می‌یابد زیرا که مردم بازهم مجبور به خرید هستند تا مهمان عزداران حسینی باشند .
 
جالب است که با وجود افزایش قیمت با هر موج افزایش تقاضا بازهم متولیان این امر از نرسیدن مواد خوراکی به قیمت اصلی گلایه دارند و از بی تحرکی بازار خبر می‌دهند.
 
وجود این سیاست و روند در بازار که با افزایش تقاضا بر یک نوع از کالای خاص، فروشندگان آن کالا حق افزایش قیمت را دارند اگر چه با هیچ منطقی و هیچ اخلاقی و هیچ عدالتی همخوانی ندارد اما به راحتی این روند در سطح بازار مشاهده می‌شود و اصناف مختلف از آن حمایت می‌کنند.
 
اینبار هم با گذشت سه روز از ایام محرم با موجی از افزایش قیمت‌ها از جمله برنج، صیفی جات و سبزیجات، خوار و بار و شکر و نبات و قند وغیره مواجه شدیم که رئیس اتحادیه عطاری و سقط فروشان اصفهان این افزایش قیمت محصولات را بی انصافی خواند و بیان داشت: جالب است که در این ماه که ماه عزاداری سالار شهدا است به جای حمایت از مردم ، قیمت‌ها افزایش می‌یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار