تابناک: اما تمام اظهار نظر مدیر کل استاندارد استان اصفهان در حالی است که مهرداد مهرزاد، چندی پیش معاون آموزشی بیمارستان سیدالشهدای اصفهان تصریح کرد: بنزین و ترکیبات شیمیایی موجود در آن نقش مستقیمی در بروز سرطان خون دارد.
کد خبر: ۳۰۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 04 October 2016
تابناک اصفهان: آلودگی ناشی از ترکیبات بنزین نقش مستقیمی در بروز سرطان خون دارد.
 
البته این اعتراف علمی که از سوی معاون آموزشی بزرگترین بیمارستان درمانی بیماران سرطانی مطرح شد در حالی بود که چند ماه پیش بدنبال طرح نمونه گیری از بنزین در پمپ های بنزین از سوی اداره کل استاندارد استان اصفهان، اعلام شد این اقدام نه به خاطر بی کیفیتی بنزین بلکه بدلیل بررسی چند فاکتور شیمیایی که عملکرد بنزین را زیر سوال برده است، انجام گرفت.
 
مدیر کل استاندارد اصفهان گفت: 19 نمونه از بنزین در اصفهان را برای آزمایش فرستادیم تا چند فاکتور شیمیایی که عملکرد بنزین را زیر سوال برده تحت آزمایش قرار دهیم.
 
غلامحسین شفیعی اظهار داشت: بنزین تولیده شده در اصفهان از نظر کیفیت هیچ مشکلی ندارد اما از نظر عملکرد زیرسوال است به عنوان مثال بیش از حد استاندارد تبخیر می‌شود و همین عامل سبب زود تمام شدن بنزین می‌شود.
 
وی بیان داشت: در حال حاضر 19 نمونه از بنزین در اصفهان را چه در پالایشگاه نفت اصفهان، پخش فرآورده‌های نفتی، جایگاه‌های سوخت و غیره گرفتیم و برای آزمایش فرستادیم که هیچ گاه نتایج آن در رسانه های عمومی اعلام نشد.
 
اما تمام اظهار نظر مدیر کل استاندارد استان اصفهان در حالی است که مهرداد مهرزاد، چندی پیش معاون آموزشی بیمارستان سیدالشهدای اصفهان تصریح کرد: بنزین و ترکیبات شیمیایی موجود در آن نقش مستقیمی در بروز سرطان خون دارد.
 
طی سال های اخیر نیز اصفهان در ابتلا به سرطان در رده های نخست کشوری قرار گرفته و علاوه کیفیت بنزین توزیعی در استان که البته مسئولان پالایشگاه اصفهان ادعای تولید بنزین پاک را دارند، بر سلامت مردم استان تاثیرگذار بوده، بلکه ریزگردهای ناشی از خشک شدن بخش های مهمی از مسیر رودخانه زاینده رود و نیز تالاب گاوخونی به شیوع بیشتر انواع سرطان در اصفهان دامن زده است.
 
گرچه استاندار اصفهان این اظهارات را به کلی رد می کند اما گزارش های میدانی و میزان مراجعات مردم اصفهان به بیمارستان هایی همچون سیدالشهدا که تنها مرکز درمانی برای بیماران سرطانی در اصفهان است، نشان می دهد، اصفهان وضعیت مطلوبی در این زمینه ندارد و باید همه فاکتورهای شیوع سرطان در اصفهان بدون عینک سیاست زدگی از سوی مسئولان بررسی و نتایج آن به مردم گزارش شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار