تابناک: اداره میراث فرهنگی به منظور حفظ حریم میدان امام(ره) خانه‌هایی را در اطراف میدان خریداری کرده است و از آن برای مسائل این چنینی بهره خواهد برد.
کد خبر: ۳۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 03 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، هفته گذشته مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در خبری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم میدان تاریخی نقش جهان و پشت مسجد امام (ره) سخن گفت.

این ساخت و ساز غیرقانونی برای ساخت سرویس بهداشتی مورد نیاز معتکفان در این مسجد در حال انجام بود که با اطلاع میراث فرهنگی از این موضوع، انتقادات در مورد ساخت غیرقانونی از سوی مدیرکل این اداره مطرح شد.

فریدون اللهیاری در حالی از این اقدام انتقاد می کرد و آن را نقض حریم قانونی مسجد می دانست که اذعان داشت: مسئولانی که دستور ساخت را داده اند به تذکرات قانونی ما بی توجه اند و مجبور به استفاده از ابزارهای قانونی و اقدام قضایی دراین حوزه هستیم.

با این وجود تا عصر روز پنجشنبه هنوز ساخت و سازها در حریم این مسجد تاریخی ادامه داشت و حتی سرعت کار بالا نیز گرفته بود تا اینکه مدیرکل میراث عصر همان روز از اقدام قضایی میراث فرهنگی
اصفهان در برابر این اقدام غیرقانونی خبر داد.

فریدون اللهیاری امروز در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها در این مورد اعلام کرد: این موضوع مورد پیگیری جدی میراث فرهنگی قرار گرفت و با حکم قضایی با این موضوع برخورد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرویس‌های بهداشتی ایجاد شده در حریم میدان امام (ره) برچیده شده است، گفت: این سرویس‌های بهداشتی به صورت موقت در یکی از خانه‌های اطراف این میدان انتقال یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ابراز داشت: اداره میراث فرهنگی به منظور حفظ حریم میدان امام(ره) خانه‌هایی را در اطراف میدان خریداری کرده است و از آن برای مسائل این چنینی بهره خواهد برد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
والله من امروز صبح 14 اردی بهشت از کنار این سازه رد شدم و قوی و پایدار مشغول سرویس رسانی بود!! تابناک جان دقت کن. بدون تحقیق نتیجش را می زنی!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار