بسته حوادث و اتفاقات ناگوار
تابناک: صفحه حوادث و اتفاقات ناگوار روزنامه ها همیشه از روزنامه جدا می کنم چرا که هیچگاه دوست ندارم از کشته شدن یا مرگ و ناخوشی های مردم بدانم اما به هر حال عده ای به این موضوعات علاقه دارند و از همین رو تابناک در نظر دارد یکشنبه ها به بررسی مهم ترین اخبار حوادث و اتفاقات در هفته ای که گذشت بپردازد.
کد خبر: ۳۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 03 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان، صفحه حوادث و اتفاقات ناگوار روزنامه ها همیشه از روزنامه جدا می کنم چرا که هیچگاه دوست ندارم از کشته شدن یا مرگ و ناخوشی های مردم بدانم اما به هر حال عده ای به این موضوعات علاقه دارند و از همین رو تابناک در نظر دارد یکشنبه ها به بررسی مهم ترین اخبار حوادث و اتفاقات در هفته ای که گذشت بپردازد.
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، سرهنگ كريمي
تأکید داشت که کلاه‌برداری‌های فضاي مجازي با سرقت‌هاي کشفي پلیس آگاهی برابر استمعاون اجتماعی فرماندهي نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: حجم جرائم اقتصادی و کلاه‌برداری‌های در فضاي مجازي در یک برش زمانی 15 ماهه در اصفهان به اندازه تمام سرقت‌هایی بود که پلیس آگاهی کشف کرده است.

وی اظهار کرد: فناوری‌هایی که امروز در خدمت بشر هستند از سرعت بسیاری برخور دارند به‌گونه‌ای که روزانه شاهد تحولات چشم‌گیری در این فناوری‌ها هستیم.

وی افزود: در گذشته افراد برای استفاده از اینترنت و امکانات آن با مشکلات بسیاری مواجه بودند و این در حالی است که اکنون این مشکلات وجود ندارد و روزانه بر میزان دسترسی به شبکه‌ها و فضای مجازی افزوده می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهي نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند که فضای مجازی یک تهدید است تا فرصت، خاطر نشان کرد: در صورتی که آسیب‌ها را بشناسیم فرصت‌های فضای مجازی بیشتر از تهدیدهای آن است اما متاسفانه سرعت علم از آموزش‌ها در این زمینه بیشتر است.

کریمی با بیان اینکه یکی از تهدیدهای فضای مجازی حجم بسیار جرائم اقتصادی و کلاه‌برداری‌ها است، اضافه کرد: حجم جرائم اقتصادی و کلاه‌برداری‌ها در یک برش زمانی 15 ماهه در اصفهان به اندازه تمام سرقت‌هایی بود که پلیس آگاهی کشف کرده است.

وی با بیان اینکه شبکه‌های مجازی زمانی به عنوان تهدید شناخته می‌شوند که انسان‌ها فارغ از اخلاق، دست به اعمال غیراخلاقی می‌زنند، خاطر نشان کرد: باید در زندگی بایدها و نبایدها را بشناسیم، متاسفانه امروز مرزها برداشته‌شده‌اند و ارزش‌های انسانی، اخلاقی و آداب و رسوم تحت تأثیر این شبکه‌ها قرار گرفته‌اند.

معاون اجتماعی فرماندهي نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از نتایج فضای مجازی جولان کلاه‌برداران و مجرمان است، افزود: پرونده‌هایی در معاونت اجتماعی وجود دارد که حاکی از تجاوز به عنف هستند و در اکثر موارد شکایات حاکی از فیلم‌برداری‌ها و عکس‌هایی است که در فضای مجازی پخش شده‌اند.

کریمی با اشاره به اینکه فضای مجازی ناامن‌ترین جای ممکن است که هیچ قفلی برای آن وجود ندارد، خاطر نشان کرد: نخستين و گسترده‌ترين مشكل در شبكه‌هاي مجازي عدم سواد رسانه‌ای كاربران است و ايجاد چنين سوادي بايد علمي و از دانشگاه‌ها ايجاد شود.

وی با بيان اينكه امكان محدود كردن فناوري وجود ندارد بلكه بايد آن را مديريت كرد، ادامه داد: مدیریت صحيح بايد در خصوص شبکه‌های اجتماعي انجام شود زيرا اين فضاها حتي موجب بلوغ زودرس در نوجوانان می‌شود و در صورت عدم مديريت فرصت‌‌هاي آن‌ها تبديل به تهديد مي‌شود.

*****

فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان از مرگ دو نوجوان بر اثر انفجار ترقه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایمنا، وی دو نوجوان ۱۶ ساله بر اثر انفجار مواد محترقه در شهرستان فلاورجان اصفهان جان خود را از دست دادند .

سرهنگ نيكبخت اظهار داشت: در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي مبني بر وقوع يك فقره انفجار مواد محترقه، ماموران اين فرماندهي به همراه اكيپ هاي امدادي سريعا در محل حاضر و با اجساد غرق به خون دو نوجوان ۱۶ ساله مواجه شدند.

وي افزود: اين دو نوجوان با يك دستگاه موتورسيكلت در حال حركت بودند كه به علت نامعلومي واژگون و با توجه به اينكه حامل مواد محترقه بودند، هر دو بر اثر انفجار جان باختند.

فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان از والدين درخواست كرد: نسبت به كنترل فرزندان خود دقت بيشتري داشته باشند و ابزار و وسايل سالم جهت سرگرمي و تخليه هيجانات آنان را فراهم آورند تا شاهد چنين حوادث تلخ و ناگواري نباشيم.

******

این هفته در شهررضا روش جدید خواستگاری رونمایی شد. خواستگار معتاد، با قتل پدر و مادر معشوقه‌اش، آتش انتقام خود را فرو نشاند

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ايمنا، ساعت ۷ و ۳۰ دقيقه صبح روز يكشنبه، ششم ارديبهشت ماه، دختر جواني طي تماس با مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ با صداي بريده بريده از وقوع يك جنايت در محل زندگيش واقع در يكي از محله‌هاي شهرستان شهرضا خبر داد لذا بلافاصله ماموران پليس در محل حاضر و به بررسي صحنه پرداختند.

در تحقيقات اوليه مشخص شد، پسر ۲۱ ساله اي به دليل مخالفت پدر و مادر دختر مورد علاقه اش پس از طراحي نقشه قبلي به طور مخفيانه وارد منزل شده و پس از وارد آوردن ضربات متعدد چاقو به پدر دختر با مادر وي نيز درگير شده و او را نيز به قتل رسانده و متواري مي شود.

با اظهارات دختر مقتولان اين جنايت، بلافاصله تيمي ويژه براي رسيدگي به پرونده در پليس آگاهي شهرستان تشكيل و كارآگاهان با اقدامات ويژه و تخصصي خود به جستجو براي يافتن فرد قاتل پرداختند.

سرانجام پس از ۵ ساعت، تلاش كارآگاهان به ثمر نشست و قاتل اين جنايت در مخفيگاه خود دستگير و به پليس آگاهي شهرستان منتقل شد.

متهم در اعترافات خود گفت: من از بچگي به دخترعمه ام علاقه داشتم و از آنجا كه مادرم را از دست داده بودم، مدتي هم در منزل عمه ام زندگي مي كردم كه در همين مدت علاقه ام به دختر عمه ام بيشتر شد و ما تصميم گرفتيم كه با هم ازدواج كنيم، اما شوهر عمه ام كه از طرفي دايي ام هم بود با اين وصلت مخالفت كرد و به ما اجازه نمي داد، يكديگر را ملاقات كنيم و همين طور هر روز سخت گيري ها براي ديدن ما بيشتر مي شد تا اينكه تصميم گرفتم از دائي ام انتقام بگيرم.

وي افزود: شب حادثه از ديوار به درون منزل رفتم و تا صبح انتظار كشيدم؛ بعد از اينكه آنها نماز صبح را خواندند و صبحانه را خوردند، داخل شدم و بربستر دايي ام رفته و او را كه در حال خواب بود با چند ضربه چاقو به قتل رساندم؛ مي خواستم از منزل بيرون بروم كه دخترعمه ام مرا با چاقو ديد و شروع به داد و فرياد كرد لذا عمه ام با سرو صداي او به طرف من آمد و با من درگير شد و در اين درگيري چند ضربه چاقو به پهلوي او زدم و از منزل فرار كردم.

قاتل، معتاد بود

سرهنگ جهانگير كريمي، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: متهم كه به يكي از انواع مواد مخدر اعتياد دارد، به دليل خلاء عاطفي و كمبود محبت ناشي از فقدان مادر در زندگيش از حالت متعادلي برخوردار نبوده و سخت گيري هاي اطرافيان و ايجاد موانع براي رسيدن به خواسته هايش آتش انتقام را در وي شعله ور كرده است.

وي با بيان اينكه تحقيقات در اين زمينه همچنان ادامه دارد، تصريح كرد: با اعتراف صريح قاتل، وي پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني، تحويل مراجع قضايي شد.

*****

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایمنا، رييس پليس فتا استان اصفهان از خالي كردن حساب فردی توسط شريك سابقش خبرداد و اعلام كرد: فردي كه با به دست آوردن اطلاعات بانكي يكي از شهروندان، اقدام به سرقت از حساب وي به مبلغ دو ميليارد ريال كرده بود، توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ مرتضوي گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر سرقت دو ميليارد ريال به صورت اينترنتي از حساب وي، بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان افزود: با انجام اقدامات فني و تخصصي در فضاي مجازي و بررسي اظهارات شاكي، متهم شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضايي دستگير شد.

وي خاطرنشان كرد: پس از دستگيري متهم، مشخص شد كه وي شريك سابق شاكي بوده است و انگيزه خود را از اين كار سودجويي عنوان كرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار