صدای پای محرم در شهر؛
"آیا هیچ چیز خواهد توانست حقیقت جان را از راهی که فطرت الهی راهبر آن است باز دارد؟ رود خانه راه خویش را به سوی دریا خوب می شناسد..."
کد خبر: ۳۰۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 24 September 2016


به گزارش تابناک اصفهان به نقل از هیئت انصارالحسین(ع)، همزمان با برگزاری جشن بزرگ عید غدیر، با حضور مداحان ولایی و ارزشی شهر اصفهان حاج محمد یزدخواستی و سیدرضا نریمانی از پوستر محرم ۱۳۹۵ با شعار «رستاخیز جان» در حسینیه بسیج رونمایی شد.

موضوع محوری مراسم امسال باهدف تبیین مسئله ی هویت و وجوه شکل گیری هویت اسلامی-شیعی در بخش های مختلف مراسم جاری خواهد بود‌. انتخاب شعار "رستاخیز جان" در ترکیب با جمله ی "آیا هیچ چیز خواهد توانست حقیقت جان را از راهی که فطرت الهی راهبر آن است باز دارد؟ رود خانه راه خویش را به سوی دریا خوب می شناسد..." که از مجموعه آثار شهید آوینی گزینش شده است؛ تلاشی برای انتقال محتوا به صورت گزیده است.

در پوستر امسال طرحی آیینی قرار گرفته است که نشانگر بازگشت همه ی فطرت های بیدار به سرمنشاء هستی و حیات می باشد و بصورت طرح سرخ خون طراحی شده است که گویای این مطلب است که این حرکت و بازگشت به سرچشمه اصلی تنها از طریق حضرت سیدالشهدا(ع) امکان پذیر است.

برنامه ی مراسم محرم امسال موسسه فرهنگی شهید بهشتی از ۱۲ لغایت ۲۱ مهرماه ۱۳۹۵ به مدت ۱۰ شب در خیمه ی انصارالحسین ع واقع در خیابان آیت الله کاشانی برگزار خواهد شد. مراسم با اقامه ی نماز مغرب و عشا شروع شده و تا ساعت ۹ شب ادامه خواهد داشت. در ۵ شب دوم مراسم از ساعت ۶.۳۰ ویژه برنامه ی پرسش و پاسخ محور "راه رفتنی" با حجت الاسلام رهدار و دکتر رجبی دوانی تلاشی جدی برای بررسی تخصصی ابعاد موضوع محوری خواهد بود. در منبر اصلی که هر شب از ساعت ۷.۳۰ دقیقه آغاز خواهد شد ۵ شب اول در خدمت حجت الاسلام رهدار و ۵ شب آخر در خدمت حجت الاسلام نیلی پور خواهیم بود‌.هر ۱۰ شب نیز از ساعت ۸:۱۵ ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله با حضور حاج آقا محمد یزدخواستی برقرار خواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار