نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک:این چهره اصلاح طلب صراحتا هدف خود در سفرهای شهرستانی‌اش را دیدار با اصلاح‌طلبان برای ایجاد انسجام بین آنها درآستانه انتخابات مجلس عنوان کرد.
کد خبر: ۲۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 01 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، سفر محمدرضا عارف و سخنرانی وی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، تکریم و معارفه های هفته و برگزاری ویژه برنامه های نکوداشت هفته اصفهان از جمله خبرهایی بود که جای خود را در میان تیترهای رسانه های نصف جهان باز کرده بود.

محمدرضا عارف که در دانشگاه صنعتی اصفهان و برای دانشجویان این دانشگاه به سخنرانی پرداخت از آینده اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس گفت و گفت: طبیعی است که از سال 94 این سفرها حالت انتخاباتی پیدا کند و من در این سفرها علاوه برحضور در دانشگاه‌ها با اصلاح‌طلبان نیز دیدار خواهم کرد تا آن‌ها به انسجامی بهتر برسند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: با شرایط فعلی کشور و انسجامی که میان اصلاح طلبان است قطعا پیروز خواهیم بود و سعی می‌کنیم این انسجام برای پیروزی با حداکثر آرا تا اسفندماه بیشتر از قبل شود.

وی با توصیف تندروهای هر دو جریان چه اصلاح‌طلب وچه اصولگرایان گفت:‌ بنده به عنوان یک شهروند وقتی توصیه می‌کنم این توصیه اول به خودم سپس به اصلاح‌طلبان و بعد به اصولگرایان است و اگر یک حرکت راهبردی را نشان می‌دهم قطعا همه جوانب را در نظر می‌گیرم.

وی درباره بنیاد امید ایرانیان نیز اظهار کرد: این بنیاد که از ریشه اصلاح‌طلبی حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهد و در تدوین برنامه‌های سال 94 برای اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کند.

این فعال سیاسی در پاسخ به سوالاتی در خصوص اصلاحات و شورای اصلاحات نیز گفت: مهمترین مشکل ما در دوره هشت ساله اصلاحات این بود که فقط سرمان به کارهای جاری گرم شد و به جای ایجاد تشکیلات منسجم سیاسی فعالیت‌های جبهه‌ای را ادامه دادیم و این اشکالی است که امروز به ما وارد است.

از دیگر اتفاقات هفته ای که گذشت، برپایی جشنی به رنگ اصفهان برای نکوداشت هفته اصفهان بود که تمرکز بیشتر برنامه ها نیز در میدان امام علی (ع) و برگزاری نمایش ها، نمایشگاه ها و نیز برنامه زنده رادیویی برای گروه های مختلف مردمی در این میدان بود.

افتتاح مرکز گردشگری سلجوقی با حضور ولایتی در شهر اصفهان از دیگر خبرهای حوزه اجتماعی اصفهان در هفته گذشته بود.

با شدت گرفتن بیماری شیگلوزیس در اصفهان بحث هایی در خصوص آلودگی آب اصفهان مطرح شد که این حرف ها از قضا با برگزاری جشنواره ملی عکس و فیلم جلوه های آب در اصفهان همزمان شد.

همین همزمانی و نیز شائبه های ایجاد شده در مورد سلامت آب مورد استفاده مردم اصفهان سبب شد تا مسئولان شرکت آب و فاضلاب بازدیدی را از تصفیه خانه باباشیخعلی برای خبرنگاران تدارک ببینند.

در این بازدید مسئولان این تصفیه خانه بر سلامت آبی که از این تصفیه خانه راهی خانه های مردم می شود تاکید کردند.

از خبرهای جالب این هفته برگزاری دو مراسم تودیع و معارفه در ابتدا و انتهای هفته بود.

ابتدای هفته با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصفهان حجت الاسلام قطبی از اداره ارشاد تودیع و حجت الاسلام ارزانی به جای وی معارفه شد. البته چند روزی طول نکشید که در پایان هفته با حکم رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام قطبی جای خالی حجت الاسلام ارزانی را در دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان پر کرد و گمانه زنی های قبلی تابناک در مورد بده و بستان در این دو حوزه، مورد تایید قرار گرفت.

همچنین انتقال سه سینمای ساحل، فلسطین و خانواده از بنیاد شهید به حوزه هنری اصفهان که سالهاست برای واگذاری آن زمانی تعیین و دوباره لغو می شود، از خبرهای مهم حوزه فرهنگ و سینما در اصفهان بود که البته به قول مهدی سیدین نیا، رئیس حوزه هنری اصفهان، امیدواریم این واگذاری مانند دفعات گذشته لغو نشود.

ساخت و ساز غیرقانونی در حریم مسجد امام (ره) در میدان تاریخی نقش جهان از دیگر خبرهای تلخ حوزه میراث فرهنگی اصفهان بود. که متاسفانه به رغم انتقادات اللهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در مورد این ماجرا، ساخت و ساز بدون کسب مجوزهای قانونی لازم در حریم این مسجد، ادامه یافت.

از آنجائیکه ساخت و ساز در حریم بناهای تاریخی ثبت شده نیازمند کسب مجوزهای لازم و به ویژه موافقت میراث فرهنگی با این امر است اما ستاد اعتکاف استان اصفهان بدون توجه به این موضوع، اقدام به ساخت سرویس بهداشتی برای معتکفان در پشت مسجد امام (ره) نمود

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار