شهرداد روحانی؛ اولین اجرای فستیوال بارانا؛ را در مجموعه تاریخی بیستون (کاخ ساسانی) در شامگاه دیشب نواخت.
کد خبر: ۲۹۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 13 September 2016





 
تابناک کرمانشاه-رهبرسمفونیک ارکستر تهران؛ شب گذشته بیش از ١٠٠٠نفر را در کاخ ساسانی بیستون به تماشای اجرای فستیوال موسیقی وتک نوازی پیانوی اش نشاند.
شهرداد روحانی؛ در ابتدا قطعه «سرزمین مادری» اش رانواخت. وگفت:قطعه «سرزمین مادری» را   به یاد فداکاری های انسان های والایی ساختم. که در هشت سال جنگ تحمیلی 
یک وجب از خاک عزیز کشور را از دست ندادیم.
رهبر سمفونیک ارکستر تهران؛ همراه نوازندگان قطعات «پروانه»، «مادر» و «میدان آزادی» 
 را نواخت. وبا اشاره به قطعه ی «میدان آزادی» از میدان آزادی به عنوان یکی از مناطق تاریخی مهم یاد کرد. که در آن اتفاقات تاریخی زیادی افتاده است.
روحانی در ادامه قطعات «قصه‌ی باران» و «بادبادک» را در این کنسرت اجرا کرد. واز قطعه ی  
 «مهتاب» پرده برداشت.وگفت:اولین‌بار است. که این قطعه را زیر نور مهتاب و در کشورم اجرا می‌کنم، این یک اتفاق خوب است.
شهرداد روحانی سپس به اجرای قطعات «عذرا»، «زیبایی عشق» و«صدایی در شب» پرداخت.با اجرای قطعه‌ی «ابدیت»، آن را به پدرش «رضا روحانی» تقدیم کرد.
او سپس به اجرای قطعه «بر فراز آسمان‌ها» به‌صورت تک‌نوازی با پیانو پرداخت و گفت: این قطعه را در ۱۸ سالگی نوشتم و بعدها این اثر برای فیلمی به همین نام استفاده شد.
قطعه‌ی پایانی اجرای روحانی، به «اصفهان» اختصاص داشت که پس از پایان آن و به‌دلیل تشویق زیاد مخاطبان، او و گروهش قطعه «میدان آزادی» را دوباره نواخت.
در اولین شب جشنواره موسیقی بارانا، نازلی بخشایش «هارپ»، آرش اسلامی و صابر جعفری «ضربی»، امیر باورچی و آوا شادمانی‌ به ترتیب «ویولن ۱ و ۲»، محمدحسین غریبی «ویلنسل»، دانیال جورابچی «آلتو» و هادی اسماعیلی «کنترباس»، شهرداد روحانی را به‌عنوان آهنگساز، نوازنده‌ی پیانو و رهبر ارکستر همراهی کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار