جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور؛
تابناک: جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: طول ستون های حرم امام حسین علیه السلام بهره مندی از تخصص نیروهای توانمند ایرانی و فناوری جدید افزایش پیدا کرد تا زائرین به راحتی بتواند از دور ضریح امام حسین علیه السلام را زیارت کنند در حال حاضر ساخت گنبد جدید امام حسین(ع) در کرمان انجام می شود.
کد خبر: ۲۸۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹ 22 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، مسعود شوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور که به اراک سفر کرده بود با اشاره به گذشت یک دهه از عمر بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: بیش از 200 پروژه خدماتی، عمرانی، هنری و همچنین بازسازی را در حرم های مطهر امامان معصوم در کشور عراق، نجف اشرف و کربلای معلی و همچنین در کاظمین و سامرا به نتیجه رسانده ایم که عمده این پروژه ها سنگ کاری داخل حرم ها، شبکه گنبد ها، بازسازی حرم ها و آینه کاری ها در تمام این حرم ها انجام شده است.

وی افزود: در 3 دوره کوتاه مدت، میان مدت دو بلند مدت این پروژه ها در حال انجام است ما در این 10 سال وارد پروژه های بزرگی شده ایم که به نام جمهوری اسلامی ایران در عراق در حال انجام است.

 جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در رابطه با پروژه صحن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کنار حرم حضرت علی(ع) تصریح کرد: مساحت این پروژه 218 هزار متر مربع زیر بنا است که 118 هزار متر آن زیارتی و 100 هزار متر مربع آن غیر زیارتی می باشد که بخشی از آن امسال افتتاح شد و امیدواریم که سال آینده این پروژه را تحویل دهیم.

سردار شوشتری شروع این پروژه را همزمان با وجود مشکلات زیاد و عجیب عراق خواند و ادامه داد: یکی از مشکلات اختلافات ما با عراقی ها بر سر زمان تحویل پروژه ها بود و همچنین مسائلی که برخی از دوستان ایجاد کرده بودند و به عراقی ها قول می دادند اما عملی نمی کردند.

وی علت انجام این پروژه ها به دست ایران را این گونه اعلام کرد که: ما عقبه بسیار طویلی در مهندسی داریم و اگر آبادی در حرم ها داریم متعلق به ایرانی ها است و اوج شکوفایی مهندسی ما در عراق به زمان صفویه بر می گردد و امروز ما به نام جمهوری اسلامی ایران توانستیم این طرح توسعه ها را انجام دهیم.

وی در رابطه با صحن حضرت علی(ع) افزود: این صحن کوچک ترین صحن است و اگر ما بتوانیم این 218 هزار متر را تمام کنیم حدود 300 هزار نفر زائر می تواند در این صحن اسکان کند.

وی ادامه داد: شش امامی ها در کربلا و نجف رقیب ما هستند اما آیت الله سیستانی فرمودند اول ایرانی دوم ایرانی سوم ایرانی، اگر ایرانی ها توانستند کار را انجام دهند که ایرانی ها انجام داده اند اگر نتوانستند آن ها انجام دهند که خوشبختانه ما توانستیم این صحن را به اتمام ببریم که در سال آینده صحن را کامل تحویل خواهیم داد.

سردار شوشتری از توسعه ی صحن امام حسین(ع) خبر داد و افزود: توسعه این صحن در 5 هکتار و به مساحت 164 هزار متر مربع که طراحی و هم اجرای آن را ایرانی ها انجام می دهند .

وی پروژه ستون های حرم امام حسین(ع) را بی نظیر خواند و تصریح کرد: با یک کار بسیار علمی و بهره مندی از تخصص و فناوری جدید ما عرض ستون ها را از یک متر و بیست سانت به 3 متر و هفتاد سانت رساندیم و زائر به راحتی می تواند دور ضریح امام حسین به راحتی زیارت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت گنبد جدید امام حسین(ع) در کرمان انجام می شود و مردم هم حمایت های خوبی داشتند ضریح حرم ابراهیم الله کاملا در استان مرکزی ساخته شد و در حرم امام حسین(ع) نصب شد و این استان بانی 604 ستون توسعه حرم حضرت علی(ع) شد و همچنین در حال نصب 604 ستون در طبقه همکف و طبقه اول حرم امام حسین(ع) هستیم و امیدواریم بتوانیم در عید غدیر طبقه همکف را افتتاح کنیم و بعد هم طبقه اول را که بعد از افتتاح این طبقات حدود 30 هزار متر مربع فضای زیارتی امام حسین علیه السلام اضافه خواهد شد.

در پایان طی حکمی از سوی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور مسئولیت ستاد عتبات عالیات استان مرکزی به فیلی معاون عمرانی استاندار مرکزی تفیض شد.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار