واعظی در اراک اعلام کرد؛
تابناک: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اراک از تخصیص بیش از 100 میلیار تومان به فیلترینگ هوشمند خبرداد و تاکید کرد که استان مرکزی از استان‌های مهم برای دولت است و اگر استان مرکزی صدمه ببیند کشور صدمه می‌بیند.
کد خبر: ۲۸۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ 20 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز در سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به استفاده از مسترکارت‌ها در ایران اظهار داشت: مدیرعامل پست اصلا اسم مستر کارت را نیاورده است گفتند یک شرکت با ما قرار دار بسته و راجع به ویژن کارت که به ایران بیاورد که البته توزیع آن با ما است صحبت کرده است.

وی افزود: آن چیزی که من مطلع هستم در ارتباط با پست هیچ مذاکره ای برای مستر کارت نبوده آن چیزی که گفته شده در رابطه با ویژن کارت بوده فلذا ارتباط مستقیمی با پست ندارد، پست فقط توزیع کننده این مهم است.

وزیر ارتباطات و فناوری‌ در رابطه با ارزانی اینترنت گفت: 2 سال طول کشید که زیر ساخت های این شبکه ملی اطلاعات را به وجود بیاوریم اول پهنای باند بود اگه 624  گیگ ارتقا پیدا کرد و تا ۴ هزار گیگابیت رسیده و امیدوارم تا پایان امسال به 10 هزار گیگابیت بر ثانیه برسیم  تا در زیر ساخت های شبکه ملی اطلاعات مشکلی نداشته باشیم.

واعظی خاطرنشان کرد: اقدام بعدی ما این بود که کل کشور را به 4 منطقه تقسیم کردیم و ما مرکز تبادل ترافیک را در تهران، تبریز، مشهد و شیراز گذاشتیم.

وی در رابطه با جدا سازی پهنای باند داخل و خارج و همچنین کاهش تعرفه اینترنت افزود: اگر بخواهیم اینترنت را هر روز ارزان تر کنیم اینترنت رایگان می شود ما دنبال این هستیم که پهنای باند داخل که بخشی از شبکه ملی اطلاعات هست را ارزان کنیم و بیشتر در اختیار مردم قرار دهیم.

وی افزود: تولید محتوا از برنامه های جدی ماست آنچه که مردم از شبکه ملی اطلاعات دریافت خواهند کرد این است که محتوای داخل را با کیفیت بالا و هم با تعرفه پایین و سرعت بالا دریافت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری عدم اطلاع خود را از انتقال سرور تلگرام از روسیه به ایران اعلام کرد و  در ادامه صحبت های خود به بستن شبکه های مجازی اشاره کرد و ادامه داد: بستن شبکه های مجازی بسیار آسان است و نیازی به توانایی خاصی ندارد ولی دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و حفظ حقوق شهروندی از رویکردهای دولت است و مردم باید به اطلاعات و محتوا دسترسی داشته باشند اما محتوای سالم را رصد کنند.

واعظی افزود: ما به همین دلیل هم بر روی  فیلترینگ هوشمند سرمایه گزاری کردیم بستن که نیاز به سرمایه گزاری ندارد، ما تا الان 110 میلیارد تومان با ۱۴ دانشگاه و پژوهشگاه های مختلف در این خصوص قرارداد بسته ایم که مردم ما بتوانند از تمام دستاورد های روز دنیا استفاده کنند اما سالم باشد.

سرمایه گزاری بیش از 2 هزار میلیارد ریال در استان مرکزی

وی در رابطه با سرمایه گزاری دو هزار و 300 میلیارد ریالی در حوزه ICT خاطر نشان کرد: در 3 سال گذشته فقط دو هزار و 300 میلیارد ریال در حوزه ICT در استان مرکزی سرمایه گزاری شده است و هزار و صد میلیارد ریال در یک سال گذشته بوده و این برنامه را داریم که هزار و 900 میلیارد ریال دیگر تا پایان دولت سرمایه گزاری کنیم.

ویر ارتباطات و فناوری خاطرنشان کرد: ما یک کشوریم، یک رهبر و یک دولت داریم و وظیفه این را داریم که همه مردم کشور را تامین کنیم هر کسی که در هرجایی زندگی کند بین شهروند تهرانی و شهروندی که در سیستان و بلوچستان زندگی می کند تفاوتی نیست و هر دو از حقوق شهروندی برخوردار هستند.

وزیر ارتباطات در رابطه با اهمیت استان مرکزی خاطر نشان کرد: در دولت هوای استان مرکزی را داریم به این دلیل که اعتقاد داریم صنعت و کشاورزی که در اینجا هست اهمیت دارد و اگر استان صدمه ببیند کشور صدمه می بیند و به این توجه داریم که لطمه ای به این استان نخورد.

واعظی با اشاره به سفر هیئت دولت به استان مرکزی گفت: تلاش ما این است تمام مسائل و مشکلاتی که در اینجا می بینیم و می شنویم را دسته بندی کنیم و با وزیران و رئیس جمهور صحبت کنیم و در میان بگذاریم تا سفر پیش رو سفری موفق برای توسعه ی استان مرکزی و همچنین حل مسائل آن باشد.

وی تصریح کرد: بنا بر این موضوع قصد  داریم که تا 3 ماه آینده حدود 500 روستای استان مرکزی را به اینترنت متصل کنیم.

ماهواره ملی سنجش از راه دور با همکاری روسیه ساخته می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری در رابطه با مذاکرات اخیرش با روسیه بر سر ساخت ماهواره ملی توضیح داد: من در سفر اخیر خود به مسکو مذاکرات خوبی در همه ابعاد از جمله در مورد ماهواره که توافق کردیم و تمام چهارچوب های ماهواره ملی سنجش از راه دور ما را پذیرفتند و سندی امضا کردیم و همکارانم در حال مذاکره هستند برای مقدمات عقد قرارداد داشتم.

واعظی خبر داد که در حال تلاش است که اینترنت پرسرعت TDLT در زمان سفر رئیس جمهور افتتاح شود و در ادامه به موضوع صنایع روی آورد و افزود: دولت حتما باید تلاش کند که صنایع مادری که در این استان وجود دارد احیا شوند که من به همین دلیل امروز با همه گرفتاری های که هست به کارخانه واگن پارس می روم تا بگویم دولت شما را رها نکرده است که البته استاندار در این راستا گام هایی هم برداشته اند.

روستاهای دیجیتال از اولویت‌های دولت است

واعظی در مورد زمان عملی شدن متصل کردن روستاهای بالای 15 خانوار به اینترنت افزود: در حال حاضر 257 روستا اینترنت دارد و اینترنت 218 روستا در سفر پیش روی رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید و 200 روستا هم تا 2 ماه بعد از آن متصل می‌شود و مابقی روستاهای بالای 15 خانوار تا پایان سفرهای دولت انجام می‌شود.

وی در خصوص صرفه اقتصادی این موضوع افزود: ما سالیانه بین 300 تا 350 میلیارد تومان برای روستا هایمان سرمایه گذاری میکنیم که صرفه اقتصادی ندارد اما قطعا این کار را انجام می دهیم چون در این دولت بر این اعتقاد هستیم که شکاف دیجیتالی را کم کنیم و باید تلاش کنیم جلوی مهاجرت از روستا به شهر بگیریم

وزیر ارتباطات و فناوری تصریح کرد: ما برای وب گردی اینترنت به روستا نمی‌بریم بلکه دلیل این امر آن است که در حال حاضر بسیاری از فعالیت ها به این مهم نیازمند است و روستائیان خدمات کشوری را از این راه دریافت کنند، در حال حاظر ما و وزارت بهداشت به جد به دنبال این هستیم که سلامت الکترونیک را در کشور بیاوریم، متاسفانه خیلی فرهنگ سازی نکردیم.

واعظی با اشاره به اهمیت افزایش تعداد پست بانک‌ها در تمام مناطق کشور گفت: به پست بانک ها ماموریت دادیم که به روستا بروند، باید به روستا ها و مناطق کم برخود دار عنایت بیشتری بکنیم و این یکی از سیاست های جدی این دولت است

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار