فراست:
تابناک: فرماندار گلپایگان گفت:علیرغم صحبتهای صورت گرفته با اعضای شورا آنچه مسلم بود اینكه گویی اعضای شورا تصمیم خودشان را گرفته و كارخود را انجام داده بودند و امری كه الان وقتش نبود را انجام دادند.
کد خبر: ۲۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 21 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، حسین فراست در خصوص دیدار با نمایندگان معترض به بركناری شهردار گلپایگان كه ظهر امروز در فرمانداری شهرستان صورت گرفته بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عزل و نصب تمامی مدیران ادارات به جز شهرداران كه با رأی اعضای شورای شهر انتخاب می شوند بر عهده فرمانداری است.

فراست با اشاره به ماده ۷۳ قانون شوراها كه اعضای آن می توانند در راستای عملكرد شهرداری از شهردار سؤال و وی موظف به پاسخگویی به آنها است، افزود: اعضای شورا می توانند در صورت قانع نشدن نسبت به سؤالات مطرح شده، شهردار را استیضاح و بركنار كنند، در واقع این حق برای شورا در قانون آمده است.

وی افزود: آنچه فرماندار در راستای عملكرد شورا و شهرداری انجام می دهد، بررسی مصوبات آنها در كمیته انطباق است كه بر اساس آن فرمانداری می تواند مصوباتی كه خلاف مقررات و قوانین باشد نسبت به آن اعتراض و در صورت عدم توجه شورا موارد اختلافی را در كمیسیون حل اختلاف استان مطرح کند.

مسئول سیاسی و اجرایی شهرستان با اذعان به اینكه در حال حاضر موضوع و علت استیضاح شهردار گلپایگان و مصوبه آن به دست ما نرسیده است، تصریح كرد: بنده به عنوان فرماندار و عنوان مسئول اجرایی و سیاسی شهرستان در چندین جلسه با اعضای شورا و شهردار در راستای مسایل و اختلافات آنها مذاكره و نشست داشتم و با توصیه اكید حفظ آرامش شهر و شهرستان همانگونه كه تاكنون بوده را از آنها درخواست کردیم.

فراست خاطرنشان كرد: با توجه به هماهنگی كه بین فرماندار و امام جمعه گلپایگان و آرامشی كه در شهرستان حكم فرماست و نیز با توجه به اینكه انتخابات نمایندگی مجلس را پیش رو داریم،نسبت به حفظ آرامش در شهرستان تلاش شود.

فرماندار گلپایگان با اشاره به اینكه چندین جلسه شخصا و چند جلسه با امام جمعه شهرستان با اعضای شورای اسلامی شهر گلپایگان در زمینه مسایل مورد گفتگو قرار گرفته بود، عنوان كرد: آنچه كه مسلم بود اینكه گویی آقایان (اعضای شورا) تصمیم خودشان را گرفته و كار خود را انجام داده بودند و متأسفانه توجهی به صحبت هایی كه شد، نداشتند و امری كه الان وقتش نبود را انجام دادند، لذا كار آنها قانونی است، اما مصوبه آنها باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: به نمایندگان معترضین كه امروز به دفتر فرمانداری آمده بودند و نسبت به تصمیم شورای شهر گلپایگان معترض بودند، اظهار كردیم، شما اعتراض خود را به فرمانداری نداشته باشید؛ زیرا فرمانداری در این خصوص تصمیم گیرنده نبوده و اگر نسبت به این تصمیم معترض هستید، اعتراض خود را به رئیس و اعضای شورا برسانید، چون آنها باید پاسخگوی شما باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار