گزارشی از روند ادامه فعالیت تیم‌های غیر فوتبالی اصفهان
تابناك اصفهان - اصفهان زيبا نوشت:‌ با پایان یافتن رقابت‌های لیگ برتر و بسته شدن پرونده مسابقات جام حذفی، تیم‌های منهای فوتبال فرصت مغتنمی را به دست می‌آورند تا از زیر سایه فوتبال خارج شده و بیشتر دیده شوند.
کد خبر: ۲۳۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 01 June 2016
تابناك اصفهان - اصفهان زيبا نوشت:‌ با پایان یافتن رقابت‌های لیگ برتر و بسته شدن پرونده مسابقات جام حذفی، تیم‌های منهای فوتبال فرصت مغتنمی را به دست می‌آورند تا از زیر سایه فوتبال خارج شده و بیشتر دیده شوند. ورزش اصفهان سال گذشته در حوزه منهای فوتبال با سناریوی همیشگی انحلال و تعطیلی تیم‌های باشگاهی مواجه بود، اما در مقابل تعداد تیم‌های کمتری متولد شده و فرصت شرکت در مسابقات باشگاهی را به دست آوردند تا همچنان رفت و آمد باشگاهی در نصف جهان ادامه داشته باشد.

پس از گذشت چند سال سخت و دشوار برای ورزش اصفهان که با انحلال بسیاری از تیم‌های ورزشی همراه بود، سال 93 اتفاقاتی مهمی در حوزه باشگاهی برای ورزش این دیار به وقوع پیوست و باشگاه‌های ذوب آهن و سپاهان چندین رشته ورزشی را به زیر مجموعه خود اضافه کردند و چند باشگاه خصوصی نیز وارد عرصه تیمداری شدند. در روزهایی که کرکره فوتبال پایین کشیده شده است، گزارش امروز را به تیم‌های اصفهانی اختصاص دادیم که هنوز تعیین تکلیفی برای ادامه فعالیت آنها نشده است.

تیم دوچرخه سواری سپاهان

در بین تیم‌های لیگ برتری اصفهان، وضعیت تیم دوچرخه سواری سپاهان زودتر از سایر تیم‌ها مشخص شد. این تیم که به مدت دو فصل متوالی در لیگ برتر شرکت کرده است، سال گذشته به دلیل عدم واریز وجه مورد نیاز در موعد مقرر، در لیست کنتی ننتال قرار نگرفت تا شائبه‌هایی در مورد انصراف سپاهان از تیمداری در لیگ به وجود بیاید، با این حال رکابزنان زرد پوش سپاهان برای سومین فصل متوالی در لیگ شرکت کردند تا خیال دوچرخه سواری اصفهان از بابت تیم لیگی حداقل برای امسال راحت شود.

تیم واترپلو سپاهان

پس از انحلال تیم واترپلو فولاد ماهان که سابقه سه دوره قهرمانی متوالی در لیگ برتر را داشت، باشگاه سپاهان اقدام به تیمداری در این رشته کرد که دو عنوان نایب قهرمانی و چهارمی نتیجه برای این تیم در دو فصل سپری شده لیگ به ثبت رسید، اما وضعیت این تیم برای فصل آینده در هاله ای از ابهام قرار دارد و باشگاه اصفهانی هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده است. سال گذشته و زمانی که مهرزاد خلیلیان، رییس سابق هیات شنای اصفهان از مدیرعاملی سپاهان کنار رفت، شائبه‌هایی در مورد تعطیلی تیم واترپلو این باشگاه نیز مطرح شد که البته خطر رفع شد، اما برای سال جاری به گفته اسماعیل پناهنده، مدیر ورزش قهرمانی سپاهان ادامه تیمداری به تعیین بودجه باشگاه و جلسه هیات مدیره بستگی خواهد داشت.

تیم وزنه برداری ذوب آهن

در مورد تیم وزنه برداری ذوب آهن در حال حاضر دو ابهام وجود دارد؛ اول تداوم تیمداری باشگاه اصفهانی در رشته وزنه برداری و دوم شرکت این تیم در مسابقات باشگاهی آسیا. تیم ذوب آهن که طی دو فصل گذشته به عنوان تنها نماینده وزنه برداری استان در رقابت‌های باشگاهی شرکت کرده است، در هر دو دوره بر سکوی قهرمانی ایستاد. ذوبی‌ها سال گذشته به دلیل بروز برخی ناهماهنگی‌ها بین باشگاه ذوب آهن و فدراسیون وزنه برداری، فرصت شرکت در مسابقات باشگاهی در قاره کهن را از دست دادند، اما امسال ابتدا باید تکلیف تداوم فعالیت این تیم مشخص شود و سپس نوبت به حضور یا عدم حضور در آسیا برسد. محسن کرباسچی، مدیر ورزش قهرمانی ذوب آهن در گفت وگو با اصفهان تاکید می‌کند که بعد از جلسه هیات مدیره و تعیین بودجه باشگاه، در مورد فعالیت رشته وزنه برداری تصمیم گیری خواهد شد.

تیم تکواندو گیتی پسند

تکواندو اصفهان سال‌ها بود که در لیگ برتر نماینده ای نداشت تا اینکه سال گذشته باشگاه گیتی پسند تیمی را راهی لیگ کرد و علیرضا نصرآزادانی نیز به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. این تیم در ابتدای فعالیت با بلندپروازی‌هایی همراه بود و گفته می‌شود این تیم برنامه سه ساله ای برای قهرمانی در لیگ برتر دارد، اما شرایط به گونه ای سپری شد که در هفته‌های پایانی لیگ، بحث انحلال این تیم مطرح شد اما در نهایت نماینده اصفهان لیگ را به پایان برد. باشگاه گیتی پسند هنوز تصمیمی در قبال تیم تکواندو نگرفته است ولی به گفته محمدحسین عراقی زاده، قائم مقام این باشگاه در صورتی که هیات مدیره با ادامه فعالیت تیم تکواندو موافقت کرد، تیم قدرتمندتری نسبت به فصل گذشته راهی لیگ خواهد شد.

تیم دوومیدانی ذوب آهن

با اعلام فدراسیون دوومیدانی، هشت تیم برای حضور در فصل جدید لیگ برتر دوومیدانی اعلام آمادگی کرده‌اند که نام تیم ذوب‌آهن نیز در جمع تیم‌های متقاضی شرکت در لیگ دیده می‌شود.گفته می‌شود در جلسه هماهنگی لیگ دوومیدانی تیم‌های عقاب تهران، نیروی زمینی، نفت تهران، مقاومت، شهرداری بندرعباس، ذوب‌آهن، دانشگاه آزاد، شورای شهر بندر دیر حضور داشتند.باشگاه ذوب‌آهن سال‌ها در رشته دوومیدانی فعالیت داشت و ورزشکاران بسیاری از این باشگاه به عرصه ملی معرفی شدند اما مشکلات مالی و تعطیلی رشته‌های منهای فوتبال، گریبان این تیم را هم گرفت و تیم دوومیدانی ذوب‌آهن منحل شد. با توجه به اعلام فدراسیون، این احتمال به وجود آمده که این تیم یک بار دیگر به عرصه باشگاهی بازگردد، هر چند که مدیر ورزش قهرمانی ذوب آهن تاکید دارد که هنوز نمی‌توان ماجرا را جدی دانست و بودجه سال آینده و تصمیم اعضای هیات مدیره در این خصوص تعیین کننده خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار