دکه چهارباغ تابناک؛
تابناک: نتایج این کار پژوهشی درقالب 19 تابلوی گرافیکی در قالب عکس، متن و تلفیق این دو، در نمایشگاه آرایه های سبیل در دوران صفوی برای اطلاع عموم به نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۲۳۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 22 May 2016
به گزارش تابناک اصفهان، همه آنچه که درخبرها تیتر می شود، تمام بخش مهم خبر نیست و در میان خبرها گاه مطالبی عنوان می شود که قابلیت پرداخت مجزا و تبدیل شدن به یک تیتر درشت را دارند.

آنچه قرار است در "دکه چهارباغ تابناک" بدان بپردازد، از همین دست خبرهای گم شده در میانه خبرها است.



فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: یک باند سرقت مسلحانه بامداد روز شنبه اول خرداد در دو عملیات جداگانه در سمیرم از توابع استان اصفهان و فارسان از توابع استان چهارمحال و بختیاری منهدم شد.

 سردار عبدالرضا آقاخانی  افزود: این باند هفت نفره از حدود 10 سال پیش تاکنون، هشت فقره سرقت مسلحانه انجام داده بودند.

وی اظهار کرد: در دو عملیاتی که ساعت پنج بامداد امروز شنبه در دو شهرستان سمیرم اصفهان و فارسان چهارمحال و بختیاری توسط نیروهای یگان ویژه و گردان نوپو انجام شد، در سمیرم و در یک درگیری مسلحانه، دو نفر از اعضای این باند به هلاکت رسیدند و دو نفر دستگیر شدند.

آقاخانی ادامه داد: در فارسان نیز سه نفر از اعضای این باند در جریان یک درگیری مسلحانه، دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: انهدام این باند سرقت مسلحانه در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اولویت برخورد با اراذل و اوباش و در ادامه درگیری هایی که در هفته های اخیر در زینبیه اصفهان و جوی آباد خمینی شهر صورت گرفت، انجام شد.

وی با اشاره به عملیات کارآگاهان ویژه پلیس برای شناسایی دقیق این باند و اشراف اطلاعاتی از محل اختفای آنها افزود: آخرین جُرم این باند، درگیری در زینبیه اصفهان در بیست و هفتم فروردین امسال بود که منجر به کشته شدن یک نفر شد.

وی میانگین سنی اعضای این باند را 27 تا 30 سال خواند و افزود: از این باند، چهار قبضه سلاح کلاشینکف، کلت کمری و 'وینچستر' با گلوله و تعدادی غداره کشف و ضبط شد.

آقاخانی با بیان اینکه این باند دارای پرونده سیاهی با انواع جرائم است، تصریح کرد: دو نفر از اعضای این باند که به هلاکت رسیدند دارای سوابق سرقت به عنف، تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه به عنف بودند.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات بامداد امروز هیچ آسیبی به ماموران و تجهیزات نیروی انتظامی نرسید.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: حرکت بسیار خوبی با تاکید بر قاطعیت در برخورد با اراذل و اوباش در دستگاه قضایی و دادگستری اصفهان آغاز شده است.

سردار آقاخانی با اشاره به حکم اعدامی که برای اراذل و اوباش در اصفهان صادر شده است، افزود: کمیسیون ویژه جرائم خاص برای رسیدگی به جرائم اراذل و اوباش در دادگستری اصفهان تشکیل شده است.

وی شروع خرداد را روز سیاه اراذل و اوباش خواند و اظهار کرد: در طرح ارتقای امنیت اجتماعی، اولویت نخست، مبارزه با اراذل و اوباش است.

بخش خصوصی سرعت بخش پروژه های بزرگ اصفهان

محمد علی طرفه با اشاره به اینکه در اولین جمعه ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری نماز جمعه در مصلای بزرگ اصفهان خواهیم بود، افزود: همکاری بخش خصوصی باعث شده که طرحهایی همچون مصلی و ورزشگاه نقش جهان با سرعت بیشتری تکمیل شود.

رسول زرگر پور استاندار اصفهان نیز پیش از این اعلام کرده بود که با موافقت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، مصلی بزرگ شهر اصفهان به بهره بردار ی می رسد و نماز عید فطر در این مکان برگزار می شود.

پراید؛ محل تولد نوزاد عجول اصفهانی
مادر باردار اصفهانی در مسیر بیمارستان، نوزاد خود را داخل یک دستگاه خودروی پراید به کمک نیروهای اورژانس به دنیا آورد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: این مادر باردار روز پنجشنبه 30 اردیبهشت‌ نوزاد خود را به دنیا آورد.

واحد امدادی اورژانس اصفهان، پنجشنبه هفته گذشته با دریافت درخواست کمک برای مادری باردار در خیابان آتشگاه به محل اعزام شد و تکنسین‌های اورژانس به محض رسیدن با خانمی 24 ساله در حال زایمان در یک خودروی پراید مواجه شدند.

نیروهای اورژانس بلافاصله اقدام لازم را برای یاری رساندن به مادر در حال زایمان و جدا کردن بند ناف نوزادش انجام و مادر و فرزند دخترش را به بیمارستان عیسی‌ بن ‌مریم(ع) اصفهان انتقال دادند.

داربست های عالی قاپو به طور کامل از آن

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه پس از 12 سال و یک کار بی‌وقفه، داربست‌های عالی‌قاپو در آینده نزدیک به صورت کامل برداشته می‌شود گفت: عالی‌قاپو از دور مرمت‌های بنیادین خارج می‌شود.

اللهیاری با بیان اینکه که حجم کاری که در 2 سال اخیر انجام شده برابر با 5 سال قبل از آن است عنوان کرد: تا سال 92 سه تَرک از مسجد امام مرمت شده بود اما در حال حاضر ترک 8 در حال نصب و کاشی‌ها تا تَرک 12 آماده شده است

به گفته وی، توجه به زیرساخت‌ها، انجام پروژه‌های تحقیقی و پژوهشی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های استان و ارتقای نرم‌افزارهای معرفی اصفهان از جمله اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان برای سال 95 است.

وی با اشاره به وضعیت ناگوار کاخ چهلستون اظهار داشت: استحکام بخشی قسمت پیشانی چهلستون از دیگر پروژه‌های مهم انجام شده است که یکی از مطالبات گردشگرانی بود که از این بنا بازدید کردند.

اللهیاری در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت هتلداری در شهر اصفهان ابراز داشت: در حال حاضر تخت‌های هتل‌ها موجود از مرز 20 هزار نفر می‌گذرد.

وی با بیان اینکه چندین هتل در آستانه شروع و یا در حال ساخت داریم خاطر نشان کرد: طبق پیش‌بینی انجام شده برای پایان برنامه ششم توسعه اصفهان صاحب 7 هتل پنج ستاره می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان برآورد میزان گردشگر را برای سال جاری 350 هزار نفر اعلام کرد..

نمایشگاه پژوهشی با عنوان چهره و سبیل آرایه مردان دوران صفویه روز شنبه باحضور مدیرکل میراث فرهنگی، جمعی از هنرمندان و دانشجویان در کاخ موزه چهلستون اصفهان گشایش یافت.

 این نمایشگاه به عنوان پروژه درسی، پس از سه ماه کار مطالعاتی و پژوهشی توسط دانشجویان رشته موزه ورودی 92 دانشکده کارآفرینی و گردشگری دانشگاه هنر اصفهان برپا شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برپایی این نمایشگاه را کمک به درک و فهم آثار تصویری دوران صفویه در کاخ موزه چهلستون عنوان کرد و گفت: در آن دوران نوع پوشش و چهره آرایی در طبقات مختلف اجتماعی متفاوت بوده است.


دکتر مرضیه حکمت افزود: در اجرای این پروژه 11 نفر از دانشجویان رشته موزه دانشکده کارآفرینی و گردشگری دانشگاه هنر اصفهان در قالب یک کار پژوهشی سه ماهه با مطالعه سفرنامه ها و دست نوشته های دوران صفوی به پویش نقش آرایه های چهره بویژه سبیل در تابلوهای چهلستون و حمام علی قلی آقا پرداختند.

وی اظهار کرد: نتایج این کار پژوهشی درقالب 19 تابلوی گرافیکی در قالب عکس، متن و تلفیق این دو، در نمایشگاه آرایه های سبیل در دوران صفوی برای اطلاع عموم به نمایش گذاشته شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار