تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک: بهروز عطایی سرمربی جدید تیم ملی والیبال جوانان ایران اسامی بازیکنان این تیم را برای حضور در مسابقات آسیایی چین تایپه اعلام کرد که در این لیست نام "علی رمضانی" پاسور آینده دار گیلانی نیز به چشم میخورد.
کد خبر: ۲۱۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 12 April 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: بهروز عطایی سرمربی جدید تیم ملی والیبال جوانان ایران اسامی بازیکنان این تیم را برای حضور در مسابقات آسیایی چین تایپه اعلام کرد که در این لیست نام "علی رمضانی" پاسور آینده دار گیلانی نیز به چشم میخورد.

به گزارش تابناک گیلان، این بازیکنان باید خود را تا روز سه شنبه 24 فروردین به کادر فنی تیم متشکل از بهروز عطایی به عنوان سرمربی، مسعود آرمات، علیرضا طلوع کیان، احمد لاهوتی به عنوان مربی، دکتر بهمن تاروردی زاده به عنوان بدنساز، محمد امین شاکری به عنوان آنالیزور و دکتر مهدی احمدی به عنوان فیزیوتراپ در آکادمی ملی المپیک به همراه کلیه مدارک لازم شامل پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی، گواهی اشتغال به تحصیل و دو قطعه عکس رنگی معرفی کنند.

لازم به ذکر است که این تیم خود را برای شرکت در هجدهمین دوره رقابت های قهرمانی جوانان پسر آسیا که در چین تایپه برگزار میشود آماده میکند.


اسامی کامل تیم:

1- رسول آقچه لی
2- علی رمضانی
3- بیژن براتی طرقی
4- علی اصغر مجرد
5- پوریا یلی
6- مرتضی شریفی
7- علی یوسف پور نصفحی
8- محمود رسولی
9- اسماعیل طالبی خامنه
10- توحید صمدی
11- طیب عینی ثمرین
12- محمدکاظم غفاری
13- امیرحسین اسفندیار
14- مصطفی خلیلی
15- جواد کریمی سولچمایی
16- میربابک موسوی گرگری
17- اکبر ولایی
18- علیرضا صفایی طهرانی
19- اسماعیل مسافر داشلی



روز گذشته طی مکاتبه ای با مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت این پدیده گیلانی شدیم که پاسخ وی بسیار قابل تامل بود.

رهنما اظهار کرد: تقدیر و تشکر یک روال خاصی دارد که باید از مسیرش جلو برویم!

گویا مدیرکل محترم تقدیر و تشکر را با گرفتن کمربندهایش در کاراته اشتباه گرفته که فیلش یاد هندوستان کرده و از مسیر و روالی می گوید که هیچ توجیهی ندارد.


همین چند روز گذشته بود که متن گفت و گو با پدیده والیبال استان در همین رسانه منتشر شد که در گزارش امروز هم به بازخوانی آن خواهیم پرداخت.



برگزاری مسابقات والیبال جام نوروز، یادواره سردار شهید املاکی که با حضور 9 تیم در شهرستان لنگرود برگزار گردید بهانه ایی شد تا با یک چهره جوان ورزش والیبال استان و کشور یعنی "علی رمضانی" که با تیم ملی نوجوانان ایران به مقام سوم جهان دست پیدا کرد گفتگویی صمیمی داشته باشیم که در ادامه شما را به خواندن این گفتگو دعوت میکنیم.







علی آقا سلام؛ ابتدا یه معرفی کامل از خودت برای خوانندگان مون داشته باش


منم سلام میگم به شما و مخاطبان عزیز تون و تشکر از بابت فرصتی که به من دادید. من علی رمضانی هستم متولد 15 اردیبهشت 1377 در شهرستان رشت و فرزند سوم خانواده


خب بهمون بگو از کی و از کجا والیبال رو شروع کردی؟ اصلا چطور شد به سمت ورزش والیبال رفتی؟

حقیقتش من از همون کودکی به ورزش علاقه خیلی زیادی داشتم و تو اوقات فراغتم با دوستانم فوتبال بازی میکردم اما از اون جایی که پدرم از والیبالیست های بزرگ شهر و استان بود و همینطور من در پنجه زدن و ساعد زدن استعداد خاصی از خودم نشون داده بودم از کلاس پنجم ابتدایی بود که به شکل جدی زیر نظر پدرم احمد رمضانی والیبال رو دنبال کردم.


اولین حضورت تو مسابقات والیبال از کی بود؟

اولین حضورم از مسابقات مدارس استان شروع شد و در دوران راهنمایی و دبیرستان هم همراه تیم استان گیلان در مسابقات کشوری هم شرکت کردیم.


چطور شد وارد تیم ملی نوجوانان شدی؟

سال 93 بود که از طرف هیئت والیبال رشت برای تست‌دهی تیم ملی نوجوانان به فدراسیون والیبال معرفی شدم. سرمربی تیم هم آقای رضا وکیلی بودن که به استعدادیابی در سطح کشور معروف هستن، پس از حضورم در اردو و شرکت در تمرینات بسیار سختی که در نظر گرفته بودن خدا رو شکر تونستم نظر اعضای کادر فنی رو جلب کنم و به عضویت تیم ملی در بیام.





 


از حضورت در تیم ملی و تمریناتش و همینطور اولین افتخاری که کسب کردی بگو

حقیقتش اوایل کار، تمرینات بسیار سخت و طاقت فرسایی رو برای ما در نظر گرفته بودن که بتونن در وهله اول آمادگی جسمانی ما رو بالا ببرن. ما هم رفته رفته با این تمرینات عادت کردیم و به یک آمادگی نسبی رسیدیم. پس از اون بود که در تورنمنت تونس شرکت کردیم که با قهرمانی ما همراه بود؛ همینطور در مسابقات ترکیه و صربستان هم شرکت کردیم برای آمادگی حضور در مسابقات آسیایی و پس از این مسابقات، در شهریور 93 هم عازم مسابقات آسیایی سریلانکا شدیم.

تو این مسابقات با تیم های قطر و هند و بحرین همگروه بودیم که هر سه تیم رو با نتیجه 3 بر 0 شکست دادیم. پس از اون با همین نتیجه از سد تیم های کره جنوبی– استرالیا – چین و ژاپن هم گذشتیم و برای اولین بار در تاریخ مسابقات آسیایی بدون حتی یک ست باخته قهرمان آسیا شدیم و سهمیه حضور در مسابقات جهانی آرژانتین رو کسب کردیم.





 


پس از قهرمانی آسیا شما و هم تیمی هاتون به عضویت تیم ارتعاشات صنعتی در اومدین و در سوپرلیگ شرکت کردین از این تجربه ت برامون بگو

این تصمیمی بود که فدراسیون برای ما گرفت چون ما در سال مسابقات جهانی قرار داشتیم و برای اینکه از آمادگی جسمانی و تمرینی فاصله نگیریم این تصمیم گرفته شد. با اینکار بین بازیکنان تیم مون هماهنگی خیلی خوبی شکل گرفت و همینطور بازی مقابل بزرگان لیگ هم به تجربیات ما بیشتر اضافه کرد. ما تو این دوره لیگ که به نام زنده یاد حسین معدنی برگزار می شد عملکرد خوبی هم از خودمون به نمایش گذاشتیم و شاید بشه گفت موفقیت مون در مسابقات جهانی هم حاصل این تصمیم فدراسیون بود.
 







بالاخره مرداد 94 فرا رسید و مسابقات جهانی آرژانتین. چه گذشت در این مسابقات بر تیم شما؟

ما قبل از اعزام به مسابقات جهانی در دو تورنمت ایتالیا و آلمان به میدان رفتیم و رو این تیم ها تا حد زیادی شناخت پیدا کردیم. پس از اون بود که راهی کشور آرژانتین شدیم؛ ما تو این مسابقات با تیم های لهستان، بلغارستان، شیلی و چین تایپه همگروه بودیم که به جز باخت به لهستان مابقی بازی ها رو با برد پشت سر گذاشتیم و راهی مرحله بعد شدیم.

تو مرحله دوم هم ابتدا به مصاف تیم آلمان رفتیم که تو یه بازی خوب تونستیم این تیم رو هم شکست بدیم و به مرحله یک چهارم صعود کنیم اما در این مرحله به تیم قدرتمند ایتالیا برخورد کردیم....


از این بازی معروف بیشتر برامون توضیح بده چون با درخشش تو همراه بود

متشکرم، زحمات کل تیم بود و منم تونستم یه سهم کوچیکی تو این برد داشته باشم. همونطور که گفتم حریف مرحله یک چهارم ما تیم قدرتمند ایتالیا بود که تو این مسابقه ما دو ست اول رو به این تیم واگذار کرده بودیم و در ست سوم هم 14 بر 18 از این تیم عقب بودیم اما بعد از این بود که من وارد میدان شدم و تونستیم 5 امتیاز متوالی کسب کنیم و به نوعی بازی رو برگردوندیم و خدا رو شکر هم در انتها موفق شدیم 3 بر 2 این تیم رو شکست بدیم و به مرحله نیمه نهایی صعود کنیم.

در این مرحله مجددا به تیم لهستان برخورد کردیم که متاسفانه بازم مغلوب این تیم شدیم و به بازی رده بندی رفتیم. اما تو این بازی تیم خوب روسیه شکست دادیم و به مقام سوم جهان دست پیدا کردیم و تونستیم دل ملت عزیز مونو شاد کنیم.







 
بعد از این مسابقات از تیمی برای حضور مجدد در لیگ پیشنهاد نداشتی؟

چرا چند پیشنهاد برای بازی در لیگ برتر داشتم اما متاسفانه شرایط حضورم در لیگ به طور کامل فراهم نشد و به رشت برگشتم و به عضویت تیم سفیر گیلان در اومدم.


بعد از کسب مقام سومی جهان حمایتی از سوی مسئولین شهری و استانی از شما شد؟

متاسفانه نه!! هیچ حمایتی از سوی ورزش و جوانان گیلان حتی به عنوان تشویق و بالابردن روحیه از من نشد. و این گله گی رو از مسئولین ورزش استان دارم. نه تنها من بلکه قهرمانان جوان دیگه ایی هم تو استان هستن که با بی توجهی و عدم حمایت باعث میشن اون روند خوب و درخشان خود شونو نتونن ادامه بدنو امیدوارم تو این سال جدید از ورزشکارا و افتخار آفرین های استان مون بیشتر از پیش حمایت بشه.







 
برای درس و تحصیلت و ادامه این راه چه برنامه ایی داری و الان در چه مقطعی مشغول به تحصیلی؟

الان که در مقطع دیپلم هستم ولی قصد دارم تا جایی که میتونم درسم رو در کنار ورزش حرفه ایی ادامه بدم چون اعتقاد دارم یه ورزشکار تحصیل کرده بیشتر میتونه موفق باشه.

هدفمم برای آینده رسیدن به پیراهن تیم ملی بزرگسالانه که با این تیم بتونم افتخارات زیادی رو برای کشور و مردمم به دست بیارم.


دور جدید اردوهای تیم ملی از کی شروع میشه و چه مسابقاتی در پیش رو دارید؟

ما 20 فروردین دور جدید تمرینات مون از سر گرفته میشه البته این تمرینات به نوعی مقدمه انتخابی تیم ملی جوانانه اما چه مسابقات و برنامه هایی در پیش هست دقیق اطلاعی ندارم باید ببینیم فدراسیون چه چیزی رو اعلام میکنه.
 







علی اقای رمضانی ما چه علاقه مندی های دیگه ایی به جز والیبال داره؟

موتور سورای ورزش دیگه مورد علاقه منه همینطور گشت و گذار در طبیعت رو هم خیلی بهش علاقه دارم.


پدر شما هم مثل اینکه والیبالیست بوده درسته؟

بله پدرم آقای احمد رمضانی از والیبالیست های خوب و معروف هم استان و هم کشور بودن که سابقه حضور در  تیم ملی رو هم در اون زمان داشتن و اصلا علت اصلی حضور من در این رشته و رسیدن به این مرحله هم همه اش به واسطه راهنمایی ها و دلگرمی های پدرم و خانوده ام بوده که از همین جا از همه شون تشکر میکنم.







علی سطح والیبال استان رو چطور میبینی؟

من کوچکتر از اونی هستم که بخوام در مورد والیبال استانم نظری بدم ولی تا اونجایی که من اطلاع و شناخت دارم، استعدادهای خوب و باکیفیتی چه از رده های پایین و چه در سنین بالاتر تو استان مون داریم که اگر واقعا مورد حمایت و توجه قرار بگیرن مطمئنا میتونن به جایگاه های بالایی دست پیدا کنن و حتی به عضویت تیم های ملی هم در بیان.


الگوی ورزشیت کیه؟

الگوی ورزشی من سعید معروف بوده و هست و همه تلاشمم اینه که روزی بتونم به جایگاه سعید معروف در عرصه باشگاهی و ملی دست پیدا کنم.





 

در آخر چه توصیه ای برای هم سن و سال هات داری؟

توصیه ایی که من میکنم اینه که به علایق شون خیلی توجه کنن و با پشتکار به تلاش شون ادامه بدن و بدونن که اگر با شکستی هم مواجه شدن قطعا اگر صحنه رو خالی نکنن این شکست در نهایت منجر به موفقیت و پیروزی شون خواهد شد و از شما هم که چنین فرصتی رو به من دادید صمیمانه تشکر میکنم




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار