نام‌هایی که آدرس غلط می‌دهند؛
تابناک: تغییر نام برخی خیابان‌ها در ماه‌ها و سال‌های اخیر سبب شده تا هویت تاریخی و نیز شهری اصفهان دچار خدشه شود و از سویی هدفی که مسئولان مربوطه برای تغییر اسامی خیابان‌ها داشته اند عقیم بماند.
کد خبر: ۱۹۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 09 March 2016

به گزارش تابناک اصفهان، هروقت مسافری یا حتی یکی از اهالی اصفهان در یک خیابان دچار سرگردانی شود و بخواهد جویای آدرس شود، بیشتر از آنکه سراغ جوانترها با بگیرد، می‌گردد و پیرمرد کاسب محل را پیدا می‌کند و سوال خود را می پرسد.

اما این روزها اگر در شهر سرگردان یک آدرس شویم، به سراغ پیرمردهای شهر هم که برویم شاید وقتی اسم خیابان مورد نظر خود را به او بگوییم، بومی شهرآشنا هم نتواند به ما کمکی بکند. در نهایت آنقدر اسم برایش عجیب و ناآشنا است که چین‌ و چروک‌های پیشانی‌اش بیشتر می شود اما هرچقدر به ذهنش رجوع می کند اسمی را که به او گفتیم یادش نمی‌آید!.

این حکایت این روزهای شهر اصفهان است. آنقدر نام خیابان‌ها در گذر زمان و به دنبال برخی تصمیمات دچار تغییر شده است که قدیمی‌ترهای شهر هم این روزها در اصفهان گم می‌شوند.

تغییر نام برخی خیابان‌ها در ماه‌ها و سال‌های اخیر سبب شده تا هویت تاریخی و نیز شهری اصفهان دچار خدشه شود و از سویی هدفی که مسئولان مربوطه برای تغییر اسامی خیابان‌ها داشته اند عقیم بماند.

استفاده از برخی اسامی به جای نام‌های اصیلی که از دیرباز بسیاری از خیابان‌های اصفهان را شهره کرده، نتوانسته مردم را مجاب به استفاده از عناوین در آدرس‌دهی کند و تنها سردرگمی شهروندان و به ویژه گردشگران را در اصفهان دوچندان کرده است.

همچنین استفاده از نام ائمه اطهار (ع) برای نامگذاری خیابان‌ها سبب شده تا در برخی موارد احترام این بزرگواران آنگونه که باید حفظ نشده و در آدرس دهی مردم، شان آنها رعایت نشود.

موضوعی که امام جمعه موقت اصفهان هم چندی پیش به آن اذعان داشت و در تذکری به مسئولان اصفهان گفت: در اسم‌گذاری‌هایی که برای خیابان‌ها اماکن و مؤسسات اقتصادی می‌شود باید دقت بیشتری شود و اسم‌های انتخاب‌شده‌شان و احترام شخصیت‌ها و باورهای مردم را حفظ کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار