آبی که به بالادست رواست به اصفهان حرام است؛
تابناک: این یعنی جایی از کار می‌لنگد. یعنی رابطه‌ها برتر از ضابطه‌ها توانسته کار را پیش ببرد که اگر غیر از این بود، بهشت آباد اینگونه با موجی از هجمه‌ها و فضاسازی‌ها روبرو نمی‌شد!.
کد خبر: ۱۹۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 03 March 2016

به گزارش تابناک اصفهان، طرح بن بروجن حق دارد یا از کارون یا از زاینده رود برای تامین منبع آبی استفاده کند اما بهشت آباد یا هر طرح آبرسانی دیگری که قرار باشد به منابع آبی اصفهان اضافه کند، حق برداشت از هیچ منبع آبی را ندارد.

بن بروجن که برخلاف ماده چهار مصوبه نه ماده ای حوضه زاینده رود، از زاینده رود برداشت خواهد کرد و این یعنی بارگذاری جدید بروی رودخانه ای که قانون دست درازی به آن را منع کرده است، خونش گویی از طرح های اصفهانی رنگین تر است که حتی می توان فراتر از قانون به مرحله اجرا گام به گام نزدیکتر شود.

اما طرح های قانونی اصفهان که 12 سال است پشت در تنگ‌نظری‌ها و تعصبات قومیتی بست نشسته است، حق ندارد حتی در چارچوب قانون حرف خود را به کرسی بنشاند.

این یعنی جایی از کار می‌لنگد. یعنی رابطه‌ها برتر از ضابطه‌ها توانسته کار را پیش ببرد که اگر غیر از این بود، بهشت آباد اینگونه با موجی از هجمه‌ها و فضاسازی‌ها روبرو نمی‌شد!.

اگر غیر ازاین بود به حوضه زاینده رود با ی مصوبه دولت دست اندازی نمی‌شد و با یک مصوبه دیگر همان دولت، استانی دیگر از برداشت از زاینده رود منع!.

42 میلیون مترمکعب برداشت از زاینده رود برای مصرف شرب و صنعت در قالب طرح بن بروجن، می تواند تیر زهرآگین دیگری بر تن نحیف زاینده رودی باشد که اصفهانی‌ها برای حیات و بقایش، به دیدار فصلی‌اش قناعت کرده اند.

اما جالب‌تر آنجاست که با وجود تائید کارشناسان مبنی بر آسیب‌های زیست محیطی که طرح بن بروجن برای دشت‌های اطراف زاینده رود دارد، تاکنون معصومه ابتکار، رئیس حفاظت محیط زیست کشور که برای توقف طرح بهشت آباد چندی پیش پست اینستاگرام خود را به روز کرد و از موافقت خود با توقف این طرح تلویحا اعلام موضع کرده بود، در قبال این طرح هیچ موضع‌گیری نداشته است!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار