مدیر برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: صادرات برق به کشور عراق به کمک سه خط انتقال و به ظرفیت ۴۳۰ مگاوات ساعت از این استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۸۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 24 February 2016
مدیر برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: صادرات برق به کشور عراق به کمک سه خط انتقال و به ظرفیت ۴۳۰ مگاوات ساعت از این استان انجام می‌شود.

برزو یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: صادرات برق به کمک خط 400 کیلو ولت مرصاد به دیاله با انتقال 400 مگاوات ساعت و خط 132 کیلو ولت سرپل ذهاب به خانقین با انتقال 120 مگاوات ساعت انجام می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای غرب بیان کرد: خط 63 کیلو ولت مریوان به پنج وین عراق با انتقال 10 مگاوات ساعت، از دیگر خطوط صادرات برق به کشور عراق محسوب شده با توجه به اینکه در صورت نیاز صادرات برق محدود می‌شود.

یوسفیان با اشاره به فعال بودن بخش خصوصی در ایجاد نیروگاه‌های تولید برق به روش پاک گفت: نیروگاه‌های تولید برق در مقیاس کوچک به دلیل پراکندگی مورد توجه دولت است و برای ایجاد از حمایت‌های دولت برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه با تبدیل سوخت به انرژی الکتریکی می توان از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کرد، افزود: این روش تولید انرژی از خام فروشی سوخت نیز جلوگیری می‌کند با توجه به اینکه توسعه انرژی نیازمند افزایش تولید و سرمایه‌گذاری بیشتر است.

یوسفیان به استقرار ایستگاه بادی در استان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: در شهرستان کرمانشاه و سنقر و کلیایی، جاده روانسر و کرند غرب ایستگاه‌های باد برای تولید برق به روش پاک توسط سازمان انرژی‌های نو مستقر شده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار