اتفاقات خردادی 93؛
تابناک: استعفای یکی از باسابقه ترین رسانه ای های شهر از مدیریت خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان از دیگر خبرهای خردادی سال 93 بود.
کد خبر: ۱۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 27 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، خردادماه 93 اصفهان با خبرهای مختلفی از عالم سیاست، اجتماع، اقتصاد و فرهنگ سپری شد.

از جمله اخبار مهم در این ماه طرح سوال از شهردار اصفهان، وزش تندباد در گلپایگان، آتش سوزی در شرکت نفت سپاهان و اعتراض طلافروشان اصفهان به مالیات بر ارزش افزوده بود که هرکدام در زمان خود از سوی رسانه های استان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتند اما برخی دامنه حاشیه هایشان به ماه‌های بعد نیز کشیده شد.

از جمله خبرهای جذاب و در عین حال حاشیه ای سومین ماه سال گذشته، طرح سوال از شهردار اصفهان از سوی شورای چهارم بود.

این سوال به ساختمان استانداری اصفهان هم رسید و زرگرپور را به واکنش در برابر این طرح وادار کرد. وی اصل سوال از شهردار را رد نکرد اما از شورای شهر خواسته بود که سوالات از شهردار در شان شهر اصفهان باشد و از طرح مسائل جزئی شهر که هرچند دغدغه اعضای شورا است، پرهیز شود.

به هرحال طرح سوال از شهردار اصفهان هرچند بسیار پربحث بود اما در نهایت به نتیجه خاصی نرسید.

برگزاری مراسم سالگرد فوت آیت الله طاهری امام جمعه سابق اصفهان، در این ماه گرچه در ابتدای مراسم با کمترین حاشیه برگزار شد اما در پایان مراسم با دادن شعارهایی از سوی برخی افراد که از شهرستان های اطراف اصفهان به این مراسم آمده بودند این مراسم نیز حاشیه ای شد. البته نیروی انتظامی چهار نفر را در این رابطه دستگیر و فردای آن روز آزاد کرد.

آتش سوزی انبار شرکت نفت سپاهان اصفهان دیگر اخبار این ماه بود که بر اثر آن انبار این شرکت که ظروف پلاستیکی حاوی روغن در آن نگهداری می شد دچار حریق شد البته این حادثه خسارت جانی در بر نداشت.

اعتراض طلافروشان اصفهان به قانون مالیات بر ارزش افزوده و البته بدهی‌های آنها به سازمان امور مالیاتی در اثر وضع این قانون، در پی اعتراض صنعت سنگ به این قانون یک ماه پیش از این اعتراض، بار دیگر مسئولان سازمان مالیاتی و نماینده ای از اتاق بازرگانی و صنف طلافروشان را در استانداری اصفهان پای میز گفتگو آورد و در نهایت بعد از رایزنی های بسیار خروجی این جلسه امضای تفاهم نامه ای برای رفع این مشکل و بازگشتن دوباره طلافروشان بر سرکار خود شد.

وزش تندباد در شهرستان گلپایگان با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت از دیگر موضوعات مهم استان اصفهان در بخش حوادث بود که البته این تندباد پایش به اصفهان هم باز شد، و سبب وارد شدن خسارت 500 میلیون تومانی در این شهر شد.

همچنین در همین ماه بود که با حضور امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش نظام جمهوری اسلامی ایران رزمایش بیت المقدس 26 همزمان با سراسر کشور در اصفهان برگزار شد و از تعدادی از جدیدترین دستاوردهای نظامی ارتش جمهوری اسلامی با حضور امیرپوردستان رونمایی شد.

استعفای یکی از باسابقه ترین رسانه ای های این شهر از مدیریت خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان که وی سالها مدیریت آن را البته با رای اکثریت اعضای خانه مطبوعات بر عهده داشت از دیگر خبرهای خردادی سال 93 بود.

منصور گلناری مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان طی نامه ای به هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان استعفای خود را اعلام کرد اما اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات با برگزاری جلسه و رای گیری با استعفای وی موافقت نکردند.

سفر پروفسور سمیعی نژاد، متخصص برجسته مغز و اعصاب به اصفهان، از خبرهای مهم استان در عرصه علمی بود که وی در این سفر خواستار ساخت مرکز مغز و اعصاب اصفهان با کیفیت مرکز اعصاب آلمان شده بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار