رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در شرایطی که بسیاری از کلانشهرهای کشور درگیر آلودگی شدید هوا هستند، هوای کرمانشاه سالم و پاک است.
کد خبر: ۱۵۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 02 January 2016
رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در شرایطی که بسیاری از کلانشهرهای کشور درگیر آلودگی شدید هوا هستند، هوای کرمانشاه سالم و پاک است.

سعید دزفولی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه در این فصل سرما بسیاری از کلانشهرهای و شهرهای بزرگ کشور با مشکل شدید آلودگی هوا مواجهند، گفت: خوشبختانه هوای کرمانشاه در وضعیت سالم و پاک قرار دارد.

وی آلودگی هوای شهرهای بزرگ کشور را عمدتا ناشی از صنایع آلاینده دانست و ادامه داد: در استان کرمانشاه صنایع بزرگ و مهم، آلایندگی چندانی ندارند و میزان غبار خروجی از آنها به اندازه استاندارد و نرمال است.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 90 درصد صنایع عمده کرمانشاه به سیستم پایش آنلاین و لحظه‌ای مجهز هستند، تاکید کرد: این سیستم غبار خروجی از آنها را کنترل می‌کند.

به گفته این مسئول، چنانچه برخی از صنایع آلایندگی بیش از حد استاندارد داشته باشند به آنها تذکر داده خواهد تا نسبت به رفع نقص خود اقدام کنند.

دزفولی‌نژاد در خصوص صنایع سیمان غرب نیز خاطرنشان کرد: شرایط این کارخانه از نظر آلایندگی نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

وی یادآور شد: فیلتر تصفیه هوا این کارخانه مدام کار می‌کند و فقط یک ساعت در 24 ساعت شبانه‌روز از مدار خارج می‌شود.

دزفولی‌نژاد مهمترین عامل آلودگی هوا در کرمانشاه را ریزگردها دانست که چند ماه از سال وارد جو استان می‌شوند.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست کرمانشاه در خصوص دلایل بروز آلودگی هوا در شهرهای صنعتی در فصل سرما نیز گفت: زمانی که آلاینده‌ها زیاد و هوا سرد است، هوای سرد سنگین مانند پوششی سطح شهر را می‌گیرد و مانع از خروج آلاینده‌ها از جو شهر می‌شود.

دزفولی‌نژاد تاکید کرد: در چنین شرایطی آلایندگی خودروها نیز مزید بر علت می‌شود.

وی مهمترین آلاینده‌های هوا را اکسیدهای کربن، نیتروژن و گوگرد اعلام کرد و ادامه داد: در چنین شرایطی ریزش باران و یا وزش باد می‌تواند هوا را بهتر کند.

به گفته این مسئول، در زمانی که آلاینده‌های هوا زیاد است، احتمال ریزش باران اسیدی هم بیشتر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار