رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: استقلال به معنای قهر با دیگران نیست.
کد خبر: ۱۵۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 23 December 2015
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: استقلال به معنای قهر با دیگران نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، محمدرضا عدالتخواه در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان اسلام‌آبادغرب بر ضرورت قانون‌مداری تاکید کرد و افزود: آنچه در اولویت کار دستگاه قضایی است قانونمداری است که آثار بسیاری در روند کاری دارد.

وی ادامه داد: از جمله آثار قانون‌مداری نظم و انضباط اجتماعی و خلاف آن هرج و مرج اجتماعی است. از دیگر آثار قانون‌مداری ممانعت از حضور اشخاص در تصمیم گیریهای قضایی و نقش آفرینیحواشی است که به صفر می‌رسد که نتیجه نهایی این موضوع ظهور اعتماد عمومی است.

رئیس‌کل دادگستری استان‌کرمانشاه با تاکید بر قانونمداری، اظهارکرد: این موضوع باید به جایی برسد که وقتی مراجعه کننده‌ای در مرجع قضایی وارد می‌شود احساس کند نیاز به سفارشی ندارد و در این مکان قانون حاکم است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان به دیگر آثار قانونمداری اشاره کرد و افزود: استقلال از دیگر نتایج قانونمداری است، البته استقلال به معنای قهر با دیگران نیست. استقلال قضایی به‌معنی اعمال نظر قضایی تنها متکی به خدا و قانون و وجدان است.

عدالت‌خواه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تربیت مدیران جدید خاطرنشان کرد: در راستای کادرسازی باید اهتمام جدی داسته باشیم و از همکاران مدیر خود در حوزه‌های مختلف می‌خواهم به این دغدغه منطقی و آینده‌نگرانه که به جهت تأکید مقام معظم رهبری از فرامین ولایی ما هم هست دقت نظر داشته باشند.

این مقام قضایی در ادامه به موضوع پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و آن را از اولویت های دستگاه قضایی دانست و گفت: در این ایام که در آستانه انتخابات مهمی قرار گرفته‌ایم، موضع دستگاه قضایی را موضع بی‌طرفی و قانون‌گرایی می‌دانیم و به هیچ وجه مجاز نمی‌دانیم دستگاه قضایی استان در تمام بخشها و توابع و قسمتهای آن له یا علیه کسی اتخاذ موضع کند.

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات فتاحی رییس پیشین دادگستری شهرستان اسلام‌آبادغرب، بیژن نجفی بعنوان رییس دادگستری جدید این حوزه قضایی معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار