کد خبر: ۱۳۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵ 27 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


محمدرضا خاتمی: آیا نفوذ دشمن جز این بود که رئیس جمهوری را روی کار بیاورد که همه دنیا را علیه ما متحد کند!؟

ایسنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه نفوذ مهم است و ما باید مراقب آن باشیم،‌ گفت: دشمن بین مسئولان نفوذ می‌کند.

محمدرضا خاتمی صبح امروز در بیست و دومین نشست مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با اشاره به اینکه قدمت نفوذ به تاریخ بشریت باز می‌گردد، زیرا انسان‌ها همواره می‌خواهند بر هم نفوذ و تسلط داشته باشند، اظهار کرد: باید نسبت به مسأله نفوذ دشمن هوشیار باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد نفوذ کند چه می‌کند؟ آیا مداخله نظامی، اقتصادی یا جاسوسی جایی دارد؟ اگر آمریکا، روسيه یا اسرائیل بخواهد نفوذ کند چه می‌کند؟ آنها اگر بخواهند نفوذ کنند در بین مسئولان نفوذ می‌کنند. آیا نفوذ دشمن غیر از این بود که رئیس جمهوری را روی کار بیاورد که 700 میلیون دلار را به باد فنا بدهد و منابع کشور را غارت کند و همه دنیا را علیه ما متحد کند؟

خاتمی با اشاره به اینکه نفود دشمن یک واقعیت است تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم از نفوذ استفاده جناحی کنیم. باید به صورت علمی مساله نفوذ را بررسی کنیم. هشت سال گذشته نشان داد که چگونه دشمن می‌تواند در کشور نفوذ کند. اکنون وقت آن است که به صورت علمی و دقیق به مسأله نفوذ بپردازیم نه آنکه از آن در دوره انتخابات استفاده جناحی کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین خاطرنشان کرد: در کشوری که شفافیت وجود نداشته باشد، نفوذ به وجود می‌آید. ما اگر می‌خواهیم راه نفوذ را ببندیم باید شفافیت داشته و مردم را غریبه ندانیم.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور چهره‌های آگاه و فعال همواره موجب باقی ماندن امید می‌شود، افزود: ما به روزهای خوب امیدواریم. سال 88 بسیاری از ما فکر می‌کردیم که دوران آرمان‌های انقلاب تمام شده و انقلاب به سرنوشت سایر انقلاب‌ها دچار می‌شود اما در کمتر از چهار سال ثابت شد که نهال انقلاب محال است که از ریشه کنده شود زیرا این نهال بر اساس آزادی و حرمت انسانی ایجاد شده و به راحتی نمی‌توان آن را خشکاند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بنایی که در انقلاب گذاشته شده امکان تسلط دیدگاه‌ها متحجرانه و مستبدانه را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: انقلاب ما نه برای قدرت‌طلبی و جنگ قدرت بلکه برای استقرار آزادی صورت گرفت، اما متاسفانه شاهدیم که بعد از انقلاب دچار برخی سوءبرداشت‌ها یا سوء رفتارها هستیم.

خاتمی در پایان اظهار کرد: مردم ما با خواندن فلسفه سیاسی به انقلاب روی نیاوردند بلکه مذهبیون در دوران مبارزات انقلابی تاکید می کردند که ما خواستار حکومتی هستیم که مظهر آن حضرت علی (ع) است و آنچه که پایه انقلاب بود رفتار پیامبر (ص) و ائمه (ع) بود.


اطراف سفارت ترکیه در مسکو +عکس

تابناک گیلان: اقدام غیر دوستانه ترکیه در ساقط کردن جنگنده روسی با واکنش مردم مسکو مواجه شد.

پس از سقوط جنگنده روسی توسط ترکیه جدال های دیپلماتیک میان مقامات دوکشور بالا گرفته و دولت مردان دو کشور از هر تریبونی برای اعلام مواضع خود استفاده می کنند.

مردم روسیه نیز در اعتراض به اقدام غیر دوستانه دولت ترکیه مقابل سفارت این کشور در مسکو تجمع کرده تا مراتب اعتراض خود را اعلام کنند.

عکس هایی از این تجمع اعتراضی در فضای مجازی منتشر شده است.


اطراف سفارت ترکیه در مسکو +عکس

اطراف سفارت ترکیه در مسکو +عکس



سیدحسن خمینی: نباید همه مشکلات اقتصادی را به گردن دولت انداخت

یادگار امام گفت: امروز بیکاری و فقر مهمترین مشکل مردم است و بالاترین خدمت و عبادت، حرکت در جهت حل این مشکلات است.

آیت الله سید حسن خمینی در دیدار با رؤسا و دبیران استانی خانه های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور، با بیان اینکه دین پس از ورود به عرصه حاکمیت باید کارکرد خود را با این جایگاه جدید تطبیق دهد، اظهار داشت: در برخی جوامع دین مدیریت ندارد که در آن صورت، وظیفه آرامش بخشی به مردم و نهادینه کردن اخلاق را بر عهده دارد تا نظم معنوی بر جامعه حاکم شود.

وی با اشاره به وضعیت جوامع مختلف افزود: اگر یک نهاد دینی در جامعه وجود نداشته باشد، باید هزینه های بسیار سنگینی برای حل معضلات و آسیب های اجتماعی بپردازیم.

سید حسن خمینی گفت: وقتی نهاد دین یا دین داران تصدی جامعه را پیدا کردند، علاوه بر کارکرد معنوی باید بتوانند جامعه را به خوبی هم اداره کرده تا مشکلات معیشتی و مادی جامعه را نیز حل کنند.

وی گفت: جامعه امروز ما به علل مختلفی چون تحریم ها، سوء مدیریت ها، دشمنی دشمنان، نادانی دوستان و...با مشکلات زیادی از جمله تبعیض، فقر و رکود مواجه است و همگان به وجود این مشکلات و ضرورت حل آن باور دارند.

یادگار امام تصریح کرد: متخصصان همواره گفته اند که رفع بیکاری و رکود نیازمند سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری نیز نیازمند امنیت است، اما حتی اگر ظرفیت صنعت موجود در کشور به سطح اسمی خود برسد می توانیم از بحران کارگری و بیکاری عبور کنیم.

وی افزود: بر اساس این حدیث پیامبر گرامی اسلام(ص) که فرموده اند مَنْ اَصْبَحَ و لم یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ(هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد، از آنان نیست)، باور کنیم بالاترین عبادت، رفع مشکلات مردم است و با توجه به اینکه امروز بیکاری و فقر مهمترین مشکل مردم است بالاترین خدمت و عبادت، حرکت در جهت حل این مشکلات است.

سید حسن خمینی گفت: اگر همانگونه که در سیاستهای اقتصاد مقاومتی هدف گذاری شده است، اقتصاد ما تولید محور و صادرات محور باشد و بتوانیم از بحرانی که بخشی از آن را پشت سر گذاشتیم و مقداری از آن نیز هنوز پیش روی ماست، عبور کنیم؛ خدمت بسیار بزرگی انجام داده ایم.

وی با اشاره به مثلث پیشرفت( نیروی انسانی، منابع و سرمایه در کشور) گفت: ما دارای متخصصین بسیار زیادی در رشته های مختلف هستیم که گرفتار بیکاری هستند، سرمایه زیادی هم در کشور داریم و منابع اولیه را هم به مقدار کافی داریم؛ گرچه برخی از آنها را باید صادر کنیم و در ازای آن بعضی منابع را از دیگران بگیریم؛ اما دلیل عدم هماهنگی این سه عامل در جهت پیشرفت، می تواند این مسأله باشد که بهتر است دولت ها امور را تصدی نکنند.

یادگار امام تصریح کرد: البته نباید همه مشکلات اقتصادی را به گردن دولت انداخت، چرا که برخی معضلات ممکن است به عواملی چون عطش سود بیشتر و تمایل به رسیدن پول بیشتر از طریق دلالی، تن ندادن به کار و... باز گردد.

وی در ادامه، به اهالی صنعت، معدن و تجارت توصیه کرد که کارگران را خانواده خود بدانند و افزود: این رفتار برکت می آورد زیرا کسی که به عیال الله توجه می کند خداوند هم به او توجه می کند؛ لذا کارفرما باید بیش از قانون گزار به فکر کارگر خویش باشد.

یادگار امام با تأکید بر اهمیت برخورداری سرمایه گذاران کشور از هویت و شناسنامه مشخص برای کار کردن با دولت، گفت: بهترین هویت، همین مجموعه است که بخش عمده نهادها و کارگاههای صنعتی در آن حضور دارند.

سید حسن خمینی سپس به وضعیت فعلی دولت پرداخت و با بیان اینکه امروز دست دولت به علل مشکلات مختلف خالی است، تصریح کرد: قطعا دولتمردان دلشان می خواهد به خوبی کار کنند؛ خصوصا آنکه برخی از آنها تجربه بالایی دارند، اما مشکلات و موانع پیش روی آنها نیز باید حل شود.

یادگار امام در پایان با تأکید بر اینکه آینده اقتصاد کشور حتما به سمت اقتصاد تولید محور خصوصی خواهد رفت، گفت: آینده محتوم مسیر اقتصاد بشری این است که به سویی رود که با هزینه های کمتر تولید بیشتر به دست آورد.


سعید مرتضوی از کشور خارج شد

دادستان پیشین تهران و مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی شامگاه پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از کشور خارج شد.

سعید مرتضوی با پرواز شماره 3413 تهران را به مقصد نجف اشرف ترک کرده و گفته است که برای مراسم اربعین به کربلا می‌رود.

پرونده این مدیر دولت دهم، هم‌اکنون در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

وی در پرونده‌ موسوم به جنایت کهریزک و پرونده تامین اجتماعی متهم است.

بابک زنجانی در جریان محاکمات اخیر خود از مرتضوی نیز نام برده است.


عکس: پسر اردوغان در کنار رهبران داعش

خبرگزاری ایسنا: رسانه‌های روسیه تصویری از پسر اردوغان در کنار رهبران داعش منتشر کرده و تاکید دارند که این مساله نشان‌دهنده روابط نزدیک و مستحکم خانواده اردوغان با داعش است.

به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، رسانه‌های روسیه همراه با انتشار این عکس گزارش‌هایی درباره اقدام ترکیه در خرید نفت از داعش نوشتند. در این تصویر بلال اردوغان، پسر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که در کنار رهبران داعش نشان‌ داده شده است.

رسانه‌های روسیه تاکید کردند احتمال دارد بلال اردوغان مستقیماً در بازار سیاه و خرید نفت از تروریست‌ها حضور دارد.

عکس: پسر اردوغان در کنار رهبران داعش

برخی دیگر از سایت‌های روسی نیز اعلام کردند سمیه اردوغان، دختر اردوغان نیز را بیمارستانی در نزدیکی مرزهای سوریه را با هدف درمان و رسیدگی به زخمی‌های داعش تجهیز کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود گفت که طبق اطلاعات به دست آمده از ماهواره‌ها، داعش نفت تولیدشده در مناطق تحت تصرف خود در سوریه را به ترکیه منتقل می‌کند.


علی مطهری: نماینده مجلس باید خود را نماینده ملت بداند نه نماینده نظام

همایش «مجلس، انتخابات و امام خمینی» در محل دفتر قم موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با سخنرانی حجت الاسلام سیدعلی خمینی و میزگردی با شرکت علی مطهری، اطاعت و طه هاشمی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در این همایش ضمن برشمردن نکات مورد تاکید امام خمینی در ارتباط با موضوع مجلس و انتخابات، با اشاره به بیان شهید مطهری در خصوص ضرورت آزادی مردم در انتخاب وکیل مجلس برای این که رشد اجتماعی پیدا کنند، درباره نظارت استصوابی گفت: نظارت استصوابی می تواند به شکل‌های مختلف انجام شود که برخی از آنها قابل قبول است و برخی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: مثلا اگر نظارت استصوابی به این معنی باشد که علاوه بر استعلامات چهارگانه قانونی، تحقیقات محلی نیز انجام شود تا التزام عملی کاندیدا به اسلام روشن شود که آیا او به انجام واجبات و ترک محرمات مقید است یا نه، می تواند قابل قبول باشد ولی به صورتی که گاهی اعمال شده، قابل قبول نیست.

مطهری در بخش دیگری از سخنان خود به دو آسیب در حوزه نمایندگی مجلس اشاره کرد و افزود: یکی این که معمولا نمایندگان مجلس خود را نماینده نظام جمهوری اسلامی می دانند نه نماینده ملت و در آنجا که تزاحمی میان حقوق ملت و حقوق نظام پیش می آید از حقوق ملت به بهانه حفظ نظام دفاع نمی کنند و این درست نیست؛ زیرا هر چند نظام ما یک نظام مردمی و اسلامی است ولی ممکن است گاهی ظلمی اتفاق بیفتد و باید از مظلوم دفاع کرد.

مطهری اضافه کرد: آسیب دیگر، نوع نگاه و تصور مردم از موضوع نمایندگی است که خیال می کنند نماینده مجلس واسطه ای است میان مردم و دولت برای حل مشکلات شخصی آنها، در صورتی که وظیفه اصلی نماینده مجلس یکی قانونگذاری است و دیگر نظارت بر حسن اجرای قانون. این آسیب باعث شده است که بخش زیادی از وقت نماینده مجلس صرف رفع مشکلات شخصی موکلان او بشود و در نتیجه وقت کمتری برای قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون داشته باشد.


مردم شیشه ماشین احمدی نژاد را شکستند

مراسم تشییع و استقبال رسمی از پیکر دیپلمات جان‌باخته کشورمان در مصلی تهران برگزار شد.
خبرگزاری ایلنا: مراسم تشییع و استقبال رسمی از پیکر دیپلمات جان‌باخته کشورمان در مصلی تهران برگزار شد.

مراسم تشییع و استقبال از پیکر مرحوم غضنفر رکن‌‌آبادی اصل در حالی برگزار شد٬ که از میان مسئولان محمود احمدی نژاد و آیت‌الله امامی کاشانی به میان جمعیت آمدند.

- در حاشیه تشییع مرحوم رکن‌آبادی٬ مردم که دور احمدی‌نژاد جمع شده بودند٬ سوال‌های اعتراض‌آمیز خود در مورد چگونگی هزینه پول‌های نفت٬ دلایل اختلاس و فساد و مسائلی از این دست را مطرح می‌کردند که رییس جمهور سابق در پاسخ به این سوال‌ها تنها به بیان جمله «موفق باشید» اکتفا کرد.

- محمود احمدی‌نژاد در مورد رکن‌آبادی گفت: اینها ستاره‌های آسمان سیاست ایران هستندو من به آینده امیدوارم.

- برخی از مردم در مورد رحیم مشایی و رحیمی از احمدی‌نژاد سوال می‌کردند که وی گفت: آنها انسان‌های خوبی هستند که بسیار مظلوم واقع شدند.

- شیشه خودروی حامل محمود احمدی‌نژاد در اثر فشار مردم شکست.

- صادق حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت خارجه، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه کشورمان٬ حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور ایرانیان وزیر خارجه، قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سفیر سوریه در تهران و ... نیز در این مراسم حضور داشتند.


مادر اسطوره استقلال: شاهرخ خانه ام را بالا کشید و من را بیرون کرد!

شاهین بیانی کاپیتان اسبق استقلال در مصاحبه با خبرآنلاین به شدت از شاهرخ برادرش که سال گذشته هم آنالیزور استقلال بود، گلایه کرد و گفت او برای به دست آوردن خانه مادری شان کاری غیر قانونی انجام داده است.

به گزارش خبرآنلاین، خانم پروانه قدیری مادر شاهین و شاهرخ بیانی هم وارد بحث می شود و در این باره توضیح می دهد:

    زندگي‌ام از هم پاشيده است. باورم نمي‌شود پسر بزرگم (شاهرخ) چنين كاري با من كرده باشد. او مرا به دفترخانه‌اي برد تا خانه‌ام را به نامم بزند اما در اتاقي ديگر سند را به نام خودش تنظيم كرده بود و از من خواست بروم و امضا كنم. من هم از همه جا بي‌خبر سند را امضا كردم اما بعداً فهميدم سند به نام شاهرخ شده است. آخر مگر مي‌شود پسري با مادرش چنين كند؟ شاهرخ مرا دور زده و حالا من جواب ساير فرزندانم را چه بدهم؟ اين ارث همه آنها بود كه شاهرخ بالا كشيد. مسئله اينجاست كه شاهرخ و همسرش آمدند و در شرايط بسيار بدي مرا از خانه‌ام بيرون كردند و حالا آواره هستم و در شهرستان پيش دخترم زندگي مي‌كنم.

او ادامه می دهد:

    من آفتاب لب بوم هستم اما شاهرخ را حلال نمي‌كنم چراكه خانه‌ام را از من گرفت. من حتي مدت‌هاست از شاهرخ خبر ندارم چراكه خانه را گرفته و رفته، پشت سرش را هم نگاه نكرده است. من يك خواهش مادرانه از امير قلعه‌نويي دارم. قلعه‌نويي هميشه مثل پسرم بوده و او را خيلي دوست دارم. مي‌گويم آقاي قلعه‌نويي! من هم جاي مادر خودت، مي‌دانم شما احترام زيادي براي پدر و مادر قائل هستي. خواهش مي‌كنم كمكم كن تا سند خانه‌ام را پس بگيرم. اگر تو بخواهي مي‌تواني با شاهرخ صحبت كني تا از اين كاري كه كرده پشيمان شود و سند خانه‌ام را پس بدهد. آقاي قلعه‌نويي، كمكم كن تا خانه‌ام را پس بگيرم. چون با اين رفتار شاهرخ زندگي‌ام از هم پاشيده شده است. نمي‌دانم شاهرخ چطور شب‌ها راحت در همان خانه مي‌خوابد، در حالي كه مادرش را آواره كرده است؟ خدا كند فرجي شده و بتوانم خانه‌ام را پس بگيرم.

شاهین بیانی هم در این باره می گوید:

    پيش مادرم بودم. داشتم از غصه مي‌تركيدم. بغض داشتم و نتوانستم آن را نگه دارم چون مشكلات مادرم را ديدم با خودم گفتم بايد كاري كنم. حرف من با شاهرخ اين است كه آخر چطور توانستي با مادرمان اين كار را بكني؟


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار