استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان ملی ترین استان کشور است و تا وقتی نبض خوزستان بزند نبض کشور می‌زند، گفت: طرح 550 هزار هکتاری موجب اشتغال 10 هزار نفر شده است و اینکه این طرح این تعداد اشتغال ایجاد کرده، از افتخارات دولت است.
کد خبر: ۱۳۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 17 November 2015

عبدالحسن مقتدایی در نخستین همایش بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان‌های خوزستان و ایلام که امروز، 26 آبان‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در طرح کشاورزی خوزستان مهم این است که موضوعاتی که موفق تلقی می‌شود را شناسایی کنیم.

وی افزود: در استان 68 طرح و پروژه را به عنوان وظایف ذاتی تعریف کردیم که یکی از این طرح‌ها همایش بررسی ابعاد طرح 550 هزار هکتاری است و مهمترین بخش همایش نیز این است که این طرح را می‌توان ارزیابی علمی کرد.

مقتدایی تصریح کرد: در طول تاریخ باید به نظرات کارشناسی و علمی احترام گذاشت و طرح احیای اراضی خوزستان پس از دستور مقام معظم رهبری در دولت‌ها بررسی شد اما هنر دولت یازدهم بود که آن را اجرا کرد.

وی عنوان کرد: خوزستان برای این طرح ظرفیت و قابلیت لازم را داشته و این طرح، طرحی کارشناسی و علمی است و بحث با وزارت نیرو در مورد اختصاص آب به 220 هزار هکتاری یا عدم آن، حل شدنی است و طرح 550 هزار هکتاری تمام شده حساب می‌شود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: طرح 550 هزار هکتاری خوزستان تنها طرحی در استان است که اجرای آن بدون یک معارض بودهو اینکه این طرح با این عظمت و گستردگی حتی یک مورد مراجعه برای شکایت نداشته، از افتخارات است.

استاندار خوزستان ادامه داد: از افتخارات دیگر این طرح این است که همه ارکان نظام در این طرح دخیل و نگاه به آن مثبت است و علت آن نیز مردمی بودن طرح است.

وی با اشاره به لزوم مدیریت طرح 550 هزار هکتاری خوزستان عنوان کرد: در کنار آموزش بهره برداران در طرح 550 هزار هکتاری باید این طرح در آینده مدیریت شود و نباید پس از اتمام آن رها شود زیرا ما در استان تجربه طرح توسعه نیشکر را داریم که پس از اتمام رها شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار