رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بیشترین خسارت ناشی از سیل در استان کرمانشاه با 110 میلیارد ریال در بخش زراعت این استان گزارش شده است.
کد خبر: ۱۳۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 17 November 2015
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بیشترین خسارت ناشی از سیل در استان کرمانشاه با 110 میلیارد ریال در بخش زراعت این استان گزارش شده است.

خسرو شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: بخش کشاورزی شهرستانهای استان کرمانشاه در مجموع با خسارت 350 میلیارد ریال ناشی از سیل مواجه شدند که بیش از 30 درصد این خسارت مربوط به بخش زراعت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش روزهای اخیر تا حدودی کمبود آب را جبران کرده است، عنوان کرد: این بارشها سبب تخریب باغات، آبگرفتگی مزارع، تلفات دام و آبزیان و خسارت به تأسیسات این سازمان در سطح استان شده است.

شهبازی میزان خسارت بخش تأسیسات و ساختمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه را 62 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: سیل ناشی از بارشها در بخش باغات سبب خسارت 32 میلیارد ریالی و خسارت 15 میلیارد ریالی در بخش آبزیان شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت بخش کشاورزی با بازدید مسئولان امر مربوط به شهرستان گیلانغرب بوده است، افزود: سیلاب چند روز گذشته بخش  کشاورزی شهرستانهای روانسر، گیلانغرب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی، کرمانشاه و سرپل را دچار خسارت کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه 200 رأس گسفند در شهرستان ثلاث باباجانی در پی سیلاب تلف شدند، اظهار کرد: این سیلاب 200 هکتار از مزارع شهرستان گیلانغرب را که به کشت ذرت اختصاص یافته بود به طور 100 درصد تخریب کرده است.

شهبازی با اشاره به خسارت بخش کشاورزی شهرستان قصرشیرین گفت: در این شهرستان بارندگی و سیلاب خسارتهایی را در بخش زراعت ، باغات، طرحهای در حال ساخت و همچنین کانالهای اجرای سیستمهای آبیاری بارانی بر جای گذاشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار