مغز گز براي فركي، تلخ از كار درآمد!
تابناك: سپاهاني ها را به صورت كلي عده، تيم بي چشم و رو مي دانند؛ چرا كه بر خلاف نتايج خوبي كه هر مربي براي اين تيم كسب مي كند، پس از مدتي با كمترين مشكلي كه براي تيم ايجاد شود، به سراغ مربي ديگري مي روند، او را به اصفهان مي آوردند و با مربي قبلي هم كاري مي كنند كه بگويد مهرم حلال، جانم آزاد و برود.
کد خبر: ۱۲۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 02 November 2015
به گزارش تابناك اصفهان - سرويس ورزشي، سپاهاني ها را به صورت كلي عده، تيم بي چشم و رو مي دانند؛ چرا كه بر خلاف نتايج خوبي كه هر مربي براي اين تيم كسب مي كند، پس از مدتي با كمترين مشكلي كه براي تيم ايجاد شود، به سراغ مربي ديگري مي روند، او را به اصفهان مي آوردند و با مربي قبلي هم كاري مي كنند كه بگويد مهرم حلال، جانم آزاد و برود...
به بهانه رفتن حسين فركي از سپاهان، مشرق به بررسي عملكرد آن در سپاهان پرداخت؛ حسین فرکی از حضور در سپاهان خسته شد تا استعفایش را تقدیم مدیران این باشگاه کند. حسین‌آقا می‌گوید: «راحت شدم. به تهران می‌روم تا قلب و پایم را مداوا کنم.»

بررسی کارنامه حسین فرکی در سپاهان
مردی که پنجشنبه 20 شهریورماه سال 93 اولین حضورش کنار سپاهانی‌ها را تجربه کرده بود، دقیقاً بعد از یک سال و یک ماه و 3 هفته از مدافع عنوان قهرمانی جدا شد.

کارنامه حسین‌آقا در نصف‌جهان «کدر» نبود؛ قهرمانی در لیگ چهاردهم با سپاهان ثمره تلاشی بود که دستیار سابق برانکو ایوانکوویچ در تیم‌ملی، کنار اصفهانی‌ها انجام داده بود. فرکی در لیگ سیزدهم با فولاد هم قهرمان شده بود. این مربی اخلاق‌گرا در جنوب طی 30 هفته، 16 پیروزی و 9 تساوی به ثبت رساند تا تیمش بالاتر از پرسپولیس‌ 55 امتیازی با 57 امتیاز قهرمان شایسته لیگ لقب بگیرد.

در ادامه کارنامه این مربی با اخلاق را در سپاهان مرور می کنیم، کارنامه ای که به نظر نمی رسد علت اصلی جدایی فرکی از سپاهان باشد:

آیا این کارنامه علت جدایی فرکی از سپاهان بود؟ + جدول
* دبل در قهرمانی *

فرکی اولین بار در ایستگاه هشتم لیگ چهاردهم به عنوان سرمربی کنار سپاهان بود. پنجشنبه 20 شهریور ماه سال 93 اگرچه حسین‌آقا روی نیمکت نصف‌جهانی‌ها ننشست اما از جایگاه ویژه ورزشگاه ثامن مشهد شاهد پیروزی تیمش برابر پدیده بود. آن روز محمدرضا خلعتبری با گل دقیقه 54 خود پایه‌های قهرمانی سرمربی جدید را بنا نهاد.

سپاهان قبل از فرکی با زلاتکو کرانچار طی 7 هفته به 3 پیروزی و 3 تساوی رسیده بود تا با 12 امتیاز تیم چهارم جدول باشد.

به هر تقدیر حسین‌آقا جانشین سرمربی منشوری وقت سپاهان شد تا طی 23 بازی باقی‌مانده از لیگ به 14 پیروزی و 5 تساوی دست پیدا کند.

* 2 بار پرسپولیس‌ را برد و به استقلال باخت *

 سرمربی موفق سپاهان در لیگ چهاردهم، 14 پیروزی مقابل پدیده (2)، پرسپولیس‌(2)، استقلال‌صنعتی(2)، نفت مسجدسلیمان(2)، پیکان، گسترش، فولاد، تراکتورسازی، راه‌آهن و سایپا به دست آورد.

اینکه حسین‌آقا در هر دو بازی رفت و برگشت پرسپولیس‌ نایب‌قهرمان لیگ سیزدهم را شکست داد، نکته جالبی بود. هرچند که در ایستگاه هجدهم باخت 2 بر یک برابر شاگردان امیر قلعه‌نویی‌ و استقلال به نام او ثبت شد.

بررسی کارنامه حسین فرکی در سپاهان
* ثبت تساوی پنجم*
در لیگ پانزدهم سپاهان به صبا باخت تا شکست اول به نام زردپوشان ثبت شود. با این حال دو هفته قبل باخت خانگی 3‌بر‌صفر مقابل سپاهان نتیجه‌ای نبود که بتوان راحت از کنارش گذشت.

تیم حسین فرکی طی 11 هفته به 4 پیروزی و 4 تساوی هم دست پیدا کرده بود تا اینکه در آخرین دیدار با تیم قعر جدولی استقلال‌اهواز هم به تساوی یک – یک رسید. به این ترتیب ثبت تساوی پنجم در ایستگاه یازدهم شاید بهانه ای شد برای خداحافظی مردی که روی سکوها محبوبیتش کمرنگ شده بود و به این نتیجه رسید که سپاهان را با اختلاف 5 امتیازی از صدر و ششم جدول تحویل مدیرانش دهد.


عملکرد حسین فرکی در لیگ‌های چهاردهم و پانزدهم به عنوان سرمربی سپاهان

لیگ

تعداد‌بازی

برد

تساوی

باخت

گل‌زده

گل‌خورده

تفاضل

امتیاز

رتبه‌در‌جدول

14

23

14

5

4

35

20

15+

47

قهرمان

15

11

4

5

2

11

9

2+

17

ششم

مجموع

34

18

10

6

46

29

17+

64

-



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار