مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امکان افزایش دوبرابری درآمد بلیط‌ فروشی اماکن گردشگری استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 28 October 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امکان افزایش دوبرابری درآمد بلیط‌ فروشی اماکن گردشگری استان وجود دارد.

مهندس علی فعله‌گری در چهارمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه که به منظور بررسی وضعیت بازار سنتی کرمانشاه و طرح مطالعه افق 5 ساله توسعه گردشگری استان کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: در سال 93 از نظر جذب اعتبارات استانی و دولتی، اداره کل میراث فرهنگی استان وضعیت بسیار مناسبی داشت و اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص یافت.

وی افزود: به نسبت سال 92 مجموع اعتبارات ما در سال 93 با اختصاص 12 میلیارد تومان چهار برابر شد که البته ما در سال 93 حدود 14 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال 93 بیش از 40 میلیارد تومان طرح از سوی این اداره کل معرفی شده که به علت کمبود اعتبارات اجرایی نشده اند.

فعله گری در ادامه از افزایش درآمدهای اداره کل میراث فرهنگی در سال 93 خبر داد و گفت: با برنامه ریزی ها و کنترل هایی که انجام شد در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان واریزی این اداره کل به خزانه بوده که رتبه استان کرمانشاه را از 15 به چهارمین استان درآمدزای کشور بعد از استان های فارس، اصفهان و خراسان رضوی ارتقاء داد.

وی گفت: در پنج ماهه نخست سال‌جاری نیز 900 میلیون تومان درآمد از محل بلیط فروشی ها داشته ایم که در صورت تامین اعتبار برای اصلاح سیستم بلیط فروشی الکترونیک و حفاظت و روشنایی محوطه های بیستون و طاقبستان این درآمدها به دوبرابر سال گذشته افزایش خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت و مدیریت ارشد استان به مقوله گردشگری و پتانسیل های کم نظیر کرمانشاه امیدواریم در آینده نزدیک با فراهم کردن زیرساخت ها شاهد تحولی در حوزه گردشگری استان کرمانشاه باشیم.

در چهارمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، آخرین وضعیت بازار سنتی کرمانشاه و طرح مطالعه برنامه افق پنج ساله گردشگری استان مورد بررسی قرار گرفت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار