امام جمعه بروجرد با بیان اینکه کاشت درختان مضر مانند کاج باید متوقف شود، گفت: کاشتن درخت مثمر و احداث پارک درختان مثمر برای جامعه امروز ضروری است.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 05 March 2024

به گزارش تابناک لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی امروز، ۱۵ اسفندماه در مراسم درختکاری که در دانشگاه فرهنگیان بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: انسان هر چه می‌تواند باید درخت بکارد و حفظ منابع طبیعی در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه باید قبل از تخریب از منابع طبیعی محافظت کرد، افزود: باید از ساخت و ساز غیر مجاز در طبیعت جلوگیری شود، چون زمانیکه ساخت و ساز صوت گیرد دیگر تخریب آن فایده‌ای نخواهد داشت.

امام جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: کاشت درختان مضر مانند کاج را باید متوقف و به جای آن پارک درختان مثمر احداث کنیم. شهرداری و منابع طبیعی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

حسینی اضافه کرد: کاشتن درخت مثمر و احداث پارک درختان مثمر برای جامعه امروز ضروری است که به یک همت متعالی نیاز دارد، اگر پارک‌ها درختان میوه داشته باشند مردم و نیازمندان می‌توانند به اندازه نیاز خود مصرف کنند.

وی بذرکاری‌ها در جلوگیری از تخریب زمین را مؤثر برشمرد و افزود: این امر در جلوگیری از سیلاب و همچنین صدمه به خاک مؤثر است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار