ترکیب نمایندگان مجلس دوازدهم در استان اردبیل مشخص و راه‌یافتگان به بهارستان معرفی شدند.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ 03 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل، رییس ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس شمارش نهایی آرا و اعلام نتایج قطعی، از مجموع واجدین شرایط استان ۴۸.۹۲ صدم درصد واجدین شرایط در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان مشارکت کردند.

رضا قاسمیان تصریح کرد: ۵۰۹ هزار و ۷۴۷ نفر از اهالی استان با حضور در پای صندوق‌های رأی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان حاضر شده تا آرای خود را به صندوق‌ها بریزند.

وی گفت: در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین میزان مشارکت مردم ۳۹ درصد، در پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز ۶۸ درصد، مشگین‌شهر ۵۲ درصد، گرمی و انگوت ۶۲ درصد و خلخال و کوثر نیز ۴۶ درصد به ثبت رسید.

رییس ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: با پایان شمارش آرا ۶ منتخب استان در مجلس شورای اسلامی مشخص و رقابت ۲ نفر برای راهیابی به بهارستان در سال آینده ادامه خواهد داشت.

قاسمیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین «علی نیکزاد» با کسب ۸۳ هزار و ۹۸۴ رأی اول، «صدیف بدری» با کسب ۵۳ هزار و ۴۴۳ رأی دوم و «احد بیوته» با کسب ۴۶ هزار ۵۳۲ رأی در جایگاه سوم قرار گرفته و به عنوان منتخبان استان اردبیل راهی بهارستان شدند.

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه مشگین شهر «بابک رضازاده» با کسب ۱۷ هزار و ۴۷ رأی به عنوان منتخب این حوزه راهی مجلس شده و در حوزه انتخابیه گرمی و انگوت نیز «محمد خوش‌سیما» با کسب ۲۰ هزار و ۱۹ رأی کرسی‌نشین مجلس دوازدهم شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر نیز «وحید کنعانی» با کسب ۱۳ هزار و ۸۰۷ رأی به مجلس شورای اسلامی راه یافت تا نماینده مردم خلخال و کوثر باشد.

قاسمیان در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز انتخابات به دور دوم کشیده شد تا «ابراهیم فهیمی» و «امیدعلی رعنایی» در اردیبهشت ماه با هم رقابت کرده و از بین آن‌ها یک نفر راهی بهارستان شود.

وی تصریح کرد: ابراهیم فهیمی با کسب ۱۸ هزار و ۴۷۲ رأی و امیدعلی رعنایی با کسب ۱۷ هزار و ۶۳۲ رأی در دور دوم با هم رقابت خواهند کرد.

رییس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز «آیت‌الله سید حسن عاملی» با کسب ۲۷۰ هزار و ۶۶۳ رأی به عنوان نماینده اول استان در مجلس خبرگان تعیین و «آیت‌الله یدالله صفری» نیز با کسب ۲۰۰ هزار و ۶۳۰ رأی در جایگاه دوم قرار گرفته و به مجلس خبرگان راه یافت.

قاسمیان علت تأخیر در اعلام نتایج حوزه‌های انتخابیه استان اردبیل را بررسی دقیق و رصد اعضای هیأت نظارت بر مجموعه آرای کسب شده اعلام کرد و افزود: بعد از تأیید هیأت نظارت، ما اعلام نتایج را انجام دادیم تا راه‌یافتگان به مجلس شورای اسلامی و خبرگان مشخص شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۵۳ درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات استان اردبیل مرد و ۴۸ درصد زن بوده و میانگین سنی رأی‌دهندگان نیز ۱۸ تا ۲۵ سال بوده است.

رییس ستاد انتخابات استان اردبیل اضافه کرد: ۸۴ درصد رأی‌دهندگان با کارت ملی، ۱۳ درصد با شناسنامه و سه درصد با گواهینامه آرای خود را به صندوق‌های رأی ریخته تا شاهد خلق حماسه دیگر از مردم استان اردبیل باشیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار