استاندار اردبیل با بیان اینکه به‌کارگیری فناوری هسته‌ای برای رفع مشکل نگهداری محصولات کشاورزی استان و کمک به افزایش صادرات این محصولات در دستور کار قرار گرفته، از راه‌اندازی مرکز پرتودهی گاما با مرکزیت شمال‌غرب در استان اردبیل طی ماه‌های آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۹ 11 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی، ۲۳ فروردین در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: فناوری هسته‌ای یکی از فناوری‌های مهم بوده که ایران هم با همت دانشمندان و جوانان تحصیل‌کرده خود صاحب این فناوری شده و جزو معدود کشور‌های دارای فناوری بومی در این حوزه است.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری در سال گذشته برای بهره‌مندی استان اردبیل از برکات فناوری هسته‌ای، افزود: با توجه به تولید بیش از ۴میلیون تن محصول کشاورزی در استان اردبیل و جایگاه ویژه استان در بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور، به‌کارگیری فناوری هسته‌ای در این بخش در دستور کار قرار گرفت.

استاندار اردبیل ادامه داد: با تلاش متخصصان سازمان انرژی اتمی کشور و استفاده از پرتودهی، یکی از مشکلات دیرین مردم و کشاورزان استان اردبیل در زمینه نگهداری محصولات کشاورزی رفع و از هدررفت این محصولات و زیان اقتصادی به کشاورزان جلوگیری خواهد شد.

عاملی با بیان یکی دیگر از مزایای مهم این فناوری هسته‌ای در بخش کشاورزی، تصریح کرد: با به‌کارگیری پرتودهی، صادرات محصولات کشاورزی به بازار‌هایی که در آن‌ها ارائه گواهینامه پرتودهی برای محصولات ضروری است، امکان‌پذیر خواهد شد.

وی اظهار کرد: طی ماه‌های آینده مرکز پرتودهی گاما با مرکزیت شمال‌غرب در استان اردبیل راه‌اندازی خواهد شد تا کشاورزان منطقه از مزایای آن بهره‌مند شوند.

استاندار اردبیل گفت: فناوری هسته‌ای می‌تواند در ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت برای کشور نقش مهمی ایفا کند و به همین منظور در فاز‌های بعدی، راه‌اندازی مرکز تحقیقات و همچنین ایجاد شهرک پرتودهی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، جزو برنامه‌های آینده استان اردبیل با حمایت‌های سازمان انرژی اتمی کشور است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار