مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در برخورد قضایی با «بازگیران» نیازمند آن هستیم تا آیین‌نامه‌های داخلی سازمان محیط زیست مبنای آرای قضات قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶ 23 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حسن قاسمپور نیاری با بیان اینکه «بازگیران» عمدتا افراد غیربومی هستند و با همکاری افراد نامطلع بومی اقدام به زنده گیری برخی از گونه‌های شاهین سانان می‌کنند، اظهار کرد: از دستگاه قضایی استان انتظار داریم جهت صیانت از محیط زیست و حفظ گونه‌های بومی استان در آرای قضایی خود آیین نامه داخلی این سازمان را مبنی قرار دهند.

وی تصریح کرد: با تشدید پایش‌ها و برقراری گشت‌ها و همچنین همکاری همیاران مردمی محیط زیست، تعدادی از گروه‌های غیربومی که برای به دام انداختن این پرندگان به استان اردبیل مراجعه کرده بودند را دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده ایم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: دشت ویکیج شهرستان نمین را برای این سوداگران ناامن کرده ایم، اما گزارش‌هایی از مراجعه این افراد به سایر نقاط استان به دستمان می‌رسد که در این زمینه از عموم مردم درخواست داریم با رؤیت این افراد گزارش‌های خود را اعلام کنند.

قاسمپور بیان کرد: شکار باز و کاهش این پرندگان شکاری در آسمان استان باعث اختلال در زنجیره غذایی و اکوسیستم بومی خواهد شد.

وی از همکاری دستگاه قضاء و نیروی انتظامی استان قدردانی کرد و افزود: نباید به سوداگران طبیعت اجازه دهیم با زنده گیری پرندگان شکاری و قاچاق آن به خارج از مرز، طبیعت کشور را تهدید کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار