سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر در تهران، ۱۶ فیلم نیز در اراک اکران می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳ 29 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حسین محمودی‌فر، ۹ بهمن ماه در نشست خبری جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: ایام الله دهه فجر اوج قله فعالیت‌های هنری و فرهنگی جمهوری اسلامی است. جشنواره فیلم فجر زمینه‌ای است برای برقراری عدالت فرهنگی، ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه و همچنین بستری برای معرفی استعدادهای هنری است.

وی بیان کرد: امسال از ظرفیت مجتمع تفریحی و سیاحتی هتل امیرکبیر در قالب مسئولیت اجتماعی، سه سالن سینما برای نمایش سه فیلم در روز استفاده می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی  اظهار کرد:همچنین دانش‌آموزان مناطق محروم و قشر ایثارگر استان مرکزی می‌توانند به صورت رایگان از اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در اراک بهره‌مند شوند.

محمودی‌فر با اشاره به فروش بلیط ها از طریق سایت‌های اینترنتی گفت: قیمت بلیط‌ها از ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان بر اساس درجه سالن های سینما پیش‌بینی شده است. همچنین حضور حدود ۲۴ هزار نفر را در طول مدت برگزاری جشنواره پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه احتمالا در دهه فجر مجتمع‌های فرهنگی و هنری زرندیه و کمیجان بهره برداری خواهند شد گفت: همچنین بنا داریم امسال جشنواره موسیقی فجر را نیز در استان برگزار کنیم.

محمودی‌فر در رابطه با سینما عصر جدید اراک نیز اظهار کرد: هفته گذشته با مالکین این سینما جلسه گذاشتیم و قرار شد از شنبه اکران شروع شود ولی دوباره اختلافات ایجاد شد و قرار است از طریق دادستانی و دادگستری به این مسئله ورود پیدا کنیم تا حق مردم تضییع نشود.

وی با بیان اینکه فیلم‌های جشنواره فجر در شهرستان‌ها اکران نخواهد شد، گفت: سینمای سیار در شهرستان‌ها داریم و هرجا درخواست داشته باشند از جمله در مدارس روستایی اکران فیلم‌ها را خواهیم داشت.

محمودی‌فر در رابطه با پیگیری مسکن هنرمندان و اصحاب رسانه نیز تصریح کرد: با مسئولین شهر جدید امیرکبیر توافق کردیم که به ۸۸ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر که ثبت نام کرده بودند تا دو ماه آینده زمین اعطا شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن دو رویداد مهم راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات اظهار کرد: اگر انتخاباتی پرشکوه و مجلسی قوی تشکیل شود می‌تواند توسعه کشور را در پی داشته باشد.

سعید قدسی فر، مدیرعامل مجتمع سیاحتی تفریحی امیرکبیر شهر اراک نیز اظهار کرد: مجموعه سینمایی پروین اعتصامی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳ سالن سینمایی به ظرفیت‌های ۵۰۲، ۴۸ و ۲۴ نفر به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: برای جشنواره فیلم فجر بناست خط ویژه اتوبوسرانی از میدان سرداران تا هتل امیرکبیر راه اندازی شود. همچنین برای اصحاب رسانه، افراد کم برخوردار و دانش آموزان بلیط‌های رایگان پیش‌بینی کرده‌ایم.

قدسی‌فر اضافه کرد: درصدد هستیم افتتاحیه‌ای شایسته برای جشنواره فیلم فجر داشته باشیم و حس خوب فیلم دیدن را در مردم اراک به وجود بیاوریم.

مدیرعامل مجتمع سیاحتی تفریحی امیرکبیر شهر اراک افزود: نشست‌های تخصصی نقد و بررسی با حضور بازیگران و کارگردانان در نظر گرفته شده که در طول جشنواره برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار