رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل گفت: از نظر فراوانی سرقت‌های معمولی، خشن و جرم‌های جنایی اردبیل جزو ۵ استان امن کشور است.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 19 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حسین صبوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل پلیس آگاهی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: از نظر فراوانی سرقت‌های معمولی، خشن و جرم‌های جنایی اردبیل جزو ۵ استان امن کشور است.

وی افزود: در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک هزار و ۳۵۶ مورد سرقت در طول یک سال رخ می‌دهد، اما این میزان در استان اردبیل ۸۶۳ مورد است که از میانگین اعلام شده بسیار پایین است.

جرائم خشن در استان اردبیل بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل عنوان کرد: جرائم خشن که شامل زورگیری و خفت کردن است در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۳۱/۳ مورد اتفاق می‌افتد که این میزان در استان اردبیل به ازای همین تعداد، ۵/۲ نفر است که نشان می‌دهد منطقه ما از این نظر جزو امن‌ترین‌ها است.

صبوری اذعان کرد: خوشبختانه در استان اردبیل سرقت‌های سازماندهی یافته شامل سرقت مسلحانه، سرقت بانک و طلا فروشی نداریم.

وی عنوان کرد: در استان اردبیل ۳۸ درصد سرقت‌ها در دسته مهم و مابقی جزو سرقت‌های خرد است که بالای ۷۰ درصد این سرقت‌ها توسط پلیس کشف می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل با اشاره به وقوع سرقت‌های در حرکت در استان، تاکید کرد: این نوع سرقت‌ها صرفا با هدف دستبرد به منزل انجام می‌شود و اکثر سارقین از استان‌های غربی و جنوبی به اردبیل آمده و سرقت خود را انجام و در مسیر در سایر استان‌ها را نیز سرقت انجام می‌دهند.

وی گفت: هرچند این سارقین حرفه‌ای هستند و اقدامات متعددی را جهت تکمیل کردن سرقت خود انجام می‌دهند با این حال استان اردبیل در دستگیری این سارقین در حرکت که از چندین استان اقدام به سرقت می‌کنند جزو استان‌های موفق است.

۱۰۰ درصد قتل‌های انجام شده اردبیل کشف شده است

صبوری با بیان اینکه میزان قتل در استان اردبیل یک دهم میزان میانگین کشوری است، تصریح کرد: پلیس آگاهی استان اردبیل موفق شده در طول ۱۲ سال گذشته ۱۰۰ درصد قتل‌های انجام شده را کشف کند.

وی افزود: بیشتر قتل‌های رخ داده در سطح استان با انگیزه‌های، منکراتی، خانوادگی، ناموسی، درحین درگیری است، اما با این حال در حین انجام سرقت و یا معامله مواد مخدر نیز قتل‌های محدودی رخ می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل گفت: در طول امسال بیش از۲۰ باند سرقت شناسایی و متلاشی شده است و اعضای این باند‌ها نیز در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته‌اند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار