مدیرکل صمت استان مرکزی گفت: براساس مصوبه شورای معادن استان، به هیچ عنوان در شعاع ۳۰ کیلومتری شهر اراک به معدن جدیدی که دارای آلایندگی باشد، مجوز فعالیت داده نمی شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴ 08 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،علی جودکی امروز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای معادن استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در جلسه شورای معادن امروز ۱۴ موضوع در بخش های مختلف به تصویب رسید، اظهار کرد: در خصوص اختلاف بین منابع طبیعی و اوقاف در خصوص معادن نیز مقرر شد که هماهنگی لازم با اوقاف انجام شود تا در جلسات بعدی بتوانیم این اختلافات را حل کنیم.

جودکی با اشاره به پروژه های عمرانی ملی که دچار مشکلاتی در حوزه زیرساخت هستند، گفت: در این جلسه مقرر شد که مجوزهای برداشت ملی از سوی وزارت صمت صادر شود که مشکلات به ویژه در حوزه راه ها، رفع شود.

وی در خصوص خسارت وارده به جاده ها از محل فعالیت معادن اظهار داشت: مصوب شد که یک درصد حقوق دولتی به مرمت راه ها اختصاص یابد، همچنین از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی، ۲۵ درصد مبلغ وصولی، در حوزه بهسازی راه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

جودکی اظهار کرد: استان مرکزی ۶۷۰ معدن دارد که در حال حاضر ۴۲۵ معدن فعال هستند و مابقی به دلایل مختلف از جمله اختلافات حقوقی، قابل عرضه نبودن ماده معدنی به بازار و ... غیرفعال هستند.

مدیرکل صمت استان مرکزی اضافه کرد: اگر معدنی باعث آسیب به محیط زیست شود، محیط زیست استان به مسئله ورود می کند و معادن باید نسبت به رعایت الزامات زیست محیطی اقدام کنند و اگر به جاده ها خسارت می زنند راهداری موضوع را پیگیری می کند. البته در جلسات تعاملی قطعا در خصوص رفع مشکلات معادن هم افزایی خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار